Noin 2 vuotiaiden vanhemmat SEKÄ raskaana olevat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "joo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"joo"

Vieras
Te, joilla n. 2 vuotias lapsi, otatteko kausi-influenssa rokotteen heille?

Entäs te raskaana olevat, otatteko itsellenne? Millä viikolla olet?

Tässä siis pähkäilen otanko tuolle neidille, täyttää helmikuussa 2. Ihan perusterve on, mutta eikös ne kuitenkin suosittele sitä. Olen myös raskaana, joten mietin pistänkö itseenikin sen. Jaa, vaikeaa!

Otin, mutta en sitä yleisesti jaossa olevaa rokotetta, vaan tutkimuksen kautta saadun rokotteen. Jos sitä ei olisi ollut saatavilla emme todennäköisesti olisi rokottaneet ollenkaan.

Pelkkää kausi-influenssarokotetta ei kai ole saatavilla yleisesti ollenkaan, vaan samassa tulee aina se narkolepsiarokote eli sikainfluenssarokote. Me rokotutettiin ja huomattiin vasta sitten rokotuksen jälkeen, että jahas, tämähän oli sitten yhdistelmärokote...

rv 27, en ota rokotetta, olen perus terve enkä koe saavani rokotteesta mitään hyötyä... Näitä nyt vaan on taas tilailtu niin paljon että tarvii jakaa pois ennen kuin vanhenee.

rv 22+1, en ole ottanut sikapiikkiä enkä oikein tiedä tästä kausipiikistäkään.... vähän kahden vaiheilla olen. 2 lasta ennestään enkä silloinkaan ole ottanut mitään kausipiikkejä. Enkä muista että olisin ikinä (ainakaan aikuis iällä) sairastanut kovaa kuumetta ja flunssaa. Mutta ipähän tuota ikinä tiiä mikä iskee...

Vastaan: en tiiä otanko

Otin itselleni ja lapselle, lapsi 1v10kk, minä rv 17+4. Kerran sairastanut influensan ja olin tooooodella kipeä, saikulla töistä 4vko, kun tuli kaikenlaista. En todellakaan halua että lapsi tai minä sairastutaan siihen.