noin 1v. syömisestä ym

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Muutama kysymys liittyen 1vuotiaan syömiseen ym.....
1. Vieläkö lämmitätte maidon ja millon siitä voi luopua?
Itse lämmitän mutta mietin joko taapero vois juoda kylmää maitoa.. (Tunnen ihan tyhmäksi itseni ku tämmösiä kyselen :-/)

2. Minkälaisia välipaloja annatte? Mitä jugurttia (millon voi antaa ns aikuisten jugurttia,aattelin vaan niitten sokeripitoisuuksia...) , mitä leipää annatte?
Mä oon antanu maustamatonta jugurttia ja siihen hedelmäsosetta/marjoja. Tuo on yleisin välipala meillä ja hyvin maistuu. Leipä on yleensä vaaleaa, esim paahtoleipää, sämpylöitä tms.

3. Annatteko ruokajuomaksi vettä vai maitoa?
Itse annan lämpimän ruuan kanssa maitoa, välipalan ja puuron kanssa vettä. Yleensä näin..

4.Montako välipalaa annatte päivän aikana?
Mä annan yhden välipalan siinä päiväunien jälkeen. (Ja kaks lämmintä ruokaa + puuro aamulla ja illalla.)

No siinäpä alkuun.. Vastailkaapa mahdollisimman moni =)

Kiittäen 1vuotiaan tytön äiti

1v 1,5kk poika. Vastailen nyt ihan muistista niihin kysymyksiin, et jos jotain sit jää puuttumaan...

Maitoa en lämmitä, en ole enää aikoihin lämmittänyt.

Välipalana poika syö maustamatonta jogurttia+hedelmäsosetta, viiliä, tavallista jogurttia, kiisseliä, hedelmiä (banaani ja appelsiini herkkua), leipää, muroja joskus, rahkaa...

Ihan myös tavallista jogurttia syö, tosin yritän antaa harvemmin juuri sokerin takia. Mutta A-jogurttia (siinä on hedelmäsokeria) ja niitä valion 30% vähemmän lisättyä sokeria jogurtteja. Välillä saa myös Danonino lasten rahkaa (lähinnä herkkua)

Leipää syö paloina (ei ole paljon hampaita!) niin tummaa ruisleipää kuin vaaleaakin. Ruisleipää yritän suosia. Tykkää leivästä paljon.

Ruokajuomana on maito, yleensä aina. Vettä lähinnä janoon.

Välipalaa syö iltapäivällä unien jälkeen. Jos tulee pitkä väli ruokien välissä tai on syönyt vähän huonommin saatan antaa vaikka banaania jossain välissä. Eli puuro aamulla ja illalla ruoka 2*päivässä ja välipala.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2006 klo 13:00 Vieras kirjoitti:
Muutama kysymys liittyen 1vuotiaan syömiseen ym.....
1. Vieläkö lämmitätte maidon ja millon siitä voi luopua?
Itse lämmitän mutta mietin joko taapero vois juoda kylmää maitoa.. (Tunnen ihan tyhmäksi itseni ku tämmösiä kyselen :-/)

2. Minkälaisia välipaloja annatte? Mitä jugurttia (millon voi antaa ns aikuisten jugurttia,aattelin vaan niitten sokeripitoisuuksia...) , mitä leipää annatte?
Mä oon antanu maustamatonta jugurttia ja siihen hedelmäsosetta/marjoja. Tuo on yleisin välipala meillä ja hyvin maistuu. Leipä on yleensä vaaleaa, esim paahtoleipää, sämpylöitä tms.

3. Annatteko ruokajuomaksi vettä vai maitoa?
Itse annan lämpimän ruuan kanssa maitoa, välipalan ja puuron kanssa vettä. Yleensä näin..

4.Montako välipalaa annatte päivän aikana?
Mä annan yhden välipalan siinä päiväunien jälkeen. (Ja kaks lämmintä ruokaa + puuro aamulla ja illalla.)

No siinäpä alkuun.. Vastailkaapa mahdollisimman moni =)

Kiittäen 1vuotiaan tytön äiti
1.tyttö ei ole koskaan syönyt lämmintä maitoa muuten kun rinnasta =)
2.leipää,jogurttia,hedelmiä tai hedelmäsosetta.
3.maitoa yleensä.vesi janojuomana.
4.aamulla saa ennen puuroa leivän,iltapäivällä varsinainen välipala ja alkuillasta ennen iltapalaa saa esim-.hedelmää joskus.
tyttö on sellainen napostelija eli haluaa usein ja vähän. =)

En lämmitä maitoa, ei juo pullosta. Ruualla juomana maitoa, janojuomana vettä. Annan samaa ruokaa kuin itse syömme (ei paljon mausteita) ja jogurtteja myös laidasta laitaan.Yleensä yksi välipala päivän aikana, mutta minimies on sellainen suursyömäri että jos joku vain jotain suuhunsa laittaa niin hän on heti osilla!
:) Välipalana myös kiisseleitä, rahkaa, pehmeitä hedelmiä, kaupan soseita. Illalla puuroa, yleensä myös aamulla, mutta joskus aamupalana jogurttia ja leipää. Leipää on muutenkin kova natustamaan.

En lämmitä maitoa, mutta tuttipullosta juo. Ruokajuomana vesi, kun ei suostu juomaan mukista maitoa. Ateriat 2 x pvä, 2x puuro ja välipala jos aterioiden väli pitkä. Välipalana hedelmää, leipää, jogurttia ja kiisseliä joskus, viilistä ei oikein välitä. Osittain syödään samaa ruokaa, mutta yritän pitää suolan ja rasvan minimissä.

Kiitos tähän astisista vastauksista. :)
Luovun siis maidon lämmittämisestä! Mietinki tässä yks päivä että miksi oikeastaan lämmitän maidon vieläkin vaikka on jo iso tyttö...

Kertokaas vielä ruokavinkkejä! Mä pyrin antamaan kans ihan samaa ruokaa mitä miehen kanssa syödään mutta mausteita vaan vähemmän, suolaa ei juuri ollenkaa. Esim. jauhelihapihvejä (kypsennys uunissa), kanakeittoa, jauhelihakastiketta, kalakeittoa... Kertokaa muita vinkkejä kun ideat loppuu! Ai niin tänään tein risottoa ja sekin tuntui maistuvan neidille.

Kinkkukiusaus on meillä herkkua ja mikä parasta helppo tehdä! :) pari pussia pottu-sipulisekoitusta ja pari pussia kinkkusukaleita sekaisin vuokaan ja pari ruokakermapurkkia päälle, uuniin 200 astetta ja 45 min!

Yhteistyössä