Noi ylipainoisten ryhmät on aina hauskaa luettavaa

  • Viestiketjun aloittaja "kajsa"
  • Ensimmäinen viesti
"kajsa"
Löytyy todellakin syy siihen, miksi eivät laihdu. Ihme selittelyä ja muutoksen lykkäämisen selittelyä erilaisilla syillä. Sehän se on se perimmäinen vika, ei osata aloittaa NYT ja ottaa vastuuta itsestä. Vaan selitellään ja lykätään. Ja joo, on mullakin ollut todella rankka vuosi sairasteluineen kaikkineen, mutta silti osaan syödä terveellisesti ja liikkua samaan aikaan. Ei se sohvalla makaaminen ja herkkujen mässyttäminen siihen auta. Pitää vaan oppia, että ruoka ei ole tunteita varten.
 
"joojoo"
Teidän alatisairaiden ketjuja on vielä mukavampi lukea ja nauraa partaansa; on se kuma ettei sunkaan terveellinen elämäntapas pidä sua terveenä ja mun ylikiloinen kroppa taas on terve kuin pukki ollut koko vuoden :) vielä kun laihdutan liikakilot pois niin no worries, kun taas sä jatkat sairastelua ja vittuilua. Hyvää uutta vuotta sullekin! ;)
 
"aapee"
[QUOTE="joojoo";29403979]Teidän alatisairaiden ketjuja on vielä mukavampi lukea ja nauraa partaansa; on se kuma ettei sunkaan terveellinen elämäntapas pidä sua terveenä ja mun ylikiloinen kroppa taas on terve kuin pukki ollut koko vuoden :) vielä kun laihdutan liikakilot pois niin no worries, kun taas sä jatkat sairastelua ja vittuilua. Hyvää uutta vuotta sullekin! ;)[/QUOTE]

No sairauteni oli siis säärimurtuma, joka tuli kolarissa. Että se siitä korrelaatiosta "elämäntapaani" ja alatisairauteen.
 
"Neela"
Oon kans käynyt huvikseni noita laihdutusketjuja lukemassa ja onhan ne ihan viihdyttävää luettavaa. Kyllä ne aina sillä samalla kaavalla etenee ja pikku hiljaa kuihtuu ketju kasaan...Sittenm vähin äänin taas viikkojen ja kuukausien päästä joku herää ehdottelemaan uutta ketjua. Samat tyypit, mutta lähtöpaino vaan nousee...
 
.vieras
En ole mitään moisia ryhmiä lukenut, mutta irl on huomannut saman ilmiön. Selityksiä löytyy aina.

Harmittaa yhden kaverin puolesta. Hän on TODELLA ylipainoinen ja puhuu oikeasti joka kerta kun näemme siitä, miten haluaisi (ja aikoo) laihtua. Puhetta riittää, suunnitelmia ja kertomuksia, mitä on lukenut jne. Teot vain jäävät puuttumaan. Välillä hän yrittää jotain ja kannustan aina, mutta todellisuudessa yritykset ovat niin pieniä, säälittäviä räpellyksiä kokonaisuuteen nähden, ettei niistä ole (painonpudotuksen kannalta) mitään hyötyä. Hän on jo "aloittanut uuden liikunnallisen elämän", eli käy pari-kolme kertaa kuukaudessa jumpassa. Hän on pienentänyt annoskokoja ja noudattaa terveellistä ruokavaliota. Siis omasta mielestään. Todellisuudessa hän on niin vieraantunut siitä, mitä on edes NORMAALI syöminen (annoskoot, laatu), ettei tajua miten pielessä syömisensä vieläkin on. Esimerkkinä se, kun kävimme kahvilassa välipalalla. Itse otin kahvin ja karjalanpiirakan (ilman päällyksiä), kaveri otti kahvin ja KAKSI LIHAPIIRAKKAA. Piirakoiden jälkeen häntä vielä huikoi, joten oli menossa hakemaan täytettyä sämpylää. Jätti hakematta, kun näki ilmeeni, vaiken mitään sanonutkaan. Haluaisin uskoa häneen ja jaksaa kannustaa, mutta olen kyllä kyynistymässä koko touhun suhteen. Tätä on kuitenkin jatkunut jo yli vuoden ja mikään ei ole muuttunut. Ja toki hän kelpaa minnulle sellaisena kuin on, mutta hän itse haluaisi muutosta. :(
 
"vieras."
[QUOTE="joojoo";29403979]Teidän alatisairaiden ketjuja on vielä mukavampi lukea ja nauraa partaansa; on se kuma ettei sunkaan terveellinen elämäntapas pidä sua terveenä ja mun ylikiloinen kroppa taas on terve kuin pukki ollut koko vuoden :) vielä kun laihdutan liikakilot pois niin no worries, kun taas sä jatkat sairastelua ja vittuilua. Hyvää uutta vuotta sullekin! ;)[/QUOTE]

Ymmärrän, että olet katkera ja sinua harmittaa, kun itse et ole pystynyt siihen, mihin monet muut, siis pysymään normaalipainoisena. On kuitenkin huonoa käytöstä purkaa alemmuudentuntosi ivaamalla muita. Kyllä se sinultakin vielä joku pöivä varmasti sujuu, jos jaksat yrittää! Hyvää uutta vuotta ja onnea projektiisi! :)
 
"joojoo"
[QUOTE="vieras.";29404044]Ymmärrän, että olet katkera ja sinua harmittaa, kun itse et ole pystynyt siihen, mihin monet muut, siis pysymään normaalipainoisena. On kuitenkin huonoa käytöstä purkaa alemmuudentuntosi ivaamalla muita. Kyllä se sinultakin vielä joku pöivä varmasti sujuu, jos jaksat yrittää! Hyvää uutta vuotta ja onnea projektiisi! :)[/QUOTE]

Öö, ennen raskauksia olin kyllä normaalipainoinen :) mitään katkeruutta mulla ei todellakaan ole ja ainoa harmituskin on vaan se, että annoin itseni löysätä hiukkasen liikaa raskauksissa ja kun ne peräjälkeen tuli, niin enpäs ehtinyt edes laihduttaa välillä. 15kg pudotettavaa, ei mikään paha, mutta pakko oli vastata kun vituttaa aloittajan kaltaiset kuspäät. Ne, jotka elämänsä jojoilee ja kovasta ylipainostaan kärsii ei todellakaan ansaitse huvittuneita katseita eikä vittuiluja, vaan jos ei oo mitään hyvää sanottavaa heistä niin olisko niin kamalan vaikeaa olla sanomatta mitään?
 
"kymysys"
[QUOTE="joojoo";29404059]Ne, jotka elämänsä jojoilee ja kovasta ylipainostaan kärsii ei todellakaan ansaitse huvittuneita katseita eikä vittuiluja,[/QUOTE]

Mikä osa aloittajan kirjoituksesta oli sinusta vittuilua? Minusta hän kirjoitti huomioistaan, jotka miellän kyllä minäkin suurimmaksi osaksi todeksi. Jos kärsii kovasta ylipainostaan, niin silloin asialle pitää tehdä jotain eikä vain kärsiä ja jojoilla.
 
En tiedä viitataanko tässä nyt esim. tuohon meidän ketjuun/ryhmään vai ihan yleensä. Mutta eikös se ole positiivista, että me ylipainoiset aika ajoin edes herätään todellisuuteen, koitetaan tehdä ongelmillemme jotain?

Se on totta, minkä joku mainitsi, että alkuhuuman jälkeen innostus aina laantuu, mikä on harmi, mutta aina siellä joku jaksaa roikkua ja joku jopa onnistuukin.

Jos nää ketjut on hauskaa luettavaa,niin tämmöset dissausketjut ei sitä ole. Ei se toisten kirjoittelu/vertaistuen hakeminen ole keltään pois, vai onko? On täällä turhempiakin ketjuja. Lukekaa niitä, jos laihduttajien ketjut hiertää.
 
  • Tykkää
Reactions: Heartless Bitch
"vieras."
[QUOTE="joojoo";29404059]Öö, ennen raskauksia olin kyllä normaalipainoinen :) mitään katkeruutta mulla ei todellakaan ole ja ainoa harmituskin on vaan se, että annoin itseni löysätä hiukkasen liikaa raskauksissa ja kun ne peräjälkeen tuli, niin enpäs ehtinyt edes laihduttaa välillä. 15kg pudotettavaa, ei mikään paha, mutta pakko oli vastata kun vituttaa aloittajan kaltaiset kuspäät. Ne, jotka elämänsä jojoilee ja kovasta ylipainostaan kärsii ei todellakaan ansaitse huvittuneita katseita eikä vittuiluja, vaan jos ei oo mitään hyvää sanottavaa heistä niin olisko niin kamalan vaikeaa olla sanomatta mitään?[/QUOTE]

Niin, olit normaalipainoinen, mutta et ole enää - eli et ole pystynyt pitämään painoa kurissa. Juuri kuten sanoin. Minullakin on kaksi lasta pienellä ikäerolla ja raskauksien aikana painoa tuli hallitsemmattomasti tiukasta ruokavaliosta huolimatta vakavan kilpirauhasongelman vuoksi. Hyvin se paino silti heti lähti, kun muksut oli maailmassa, myös raskauksien välissä. Raskaudet hormooneineen siis pahensivat vaivaa todella paljon. Vielä kun kilpirauhaslääkitys saatiin kohdilleen, tuli painonhallinnasta vielä helpompaa, joten en ymmärrä, miten se kaltaisellesi terveelle ihmiselle voi olla edes haaste. Mutta onhan meitä moneen junaan, toiset selittelee ja toiset toimii.

Tämän kaltaisella anonyymillä keskustelupalstalla on jokaisella vapaus ilmaista mielipiteensä ja jokaisella on myös vapaus olla lukematta/avaamatta topiceja, jotka saattavat loukata.
 
"kerttuli"
En tiedä viitataanko tässä nyt esim. tuohon meidän ketjuun/ryhmään vai ihan yleensä. Mutta eikös se ole positiivista, että me ylipainoiset aika ajoin edes herätään todellisuuteen, koitetaan tehdä ongelmillemme jotain?

Se on totta, minkä joku mainitsi, että alkuhuuman jälkeen innostus aina laantuu, mikä on harmi, mutta aina siellä joku jaksaa roikkua ja joku jopa onnistuukin.

Jos nää ketjut on hauskaa luettavaa,niin tämmöset dissausketjut ei sitä ole. Ei se toisten kirjoittelu/vertaistuen hakeminen ole keltään pois, vai onko? On täällä turhempiakin ketjuja. Lukekaa niitä, jos laihduttajien ketjut hiertää.
Pitäkää rauhassa ketjujanne :) Onhan tosiasia esim tupakoinninkin suhteen, että keskimäärin vasta viides lopetusyritys onnistuu. Eli eihän kaikki kerralla onnistu, vaan pikkuhiljaa ja vähitellen. Asiaa pitää pitää yllä ja siihen palata aika-ajoin. Tai jos kokee itsensä hyväksi sellaisena kuin on, niin unohtaa koko muiden vuoksi laihdutuksesta vouhotus. Tsemppiä!
 
massamatami
[QUOTE="kymysys";29404066]Mikä osa aloittajan kirjoituksesta oli sinusta vittuilua? Minusta hän kirjoitti huomioistaan, jotka miellän kyllä minäkin suurimmaksi osaksi todeksi. Jos kärsii kovasta ylipainostaan, niin silloin asialle pitää tehdä jotain eikä vain kärsiä ja jojoilla.[/QUOTE]

Minäkin koin aloituksea mustavalkoisena ajatusmallina, jossa ap on vähäisen kokemuksensa pohjalta lähtenyt tuomitsemaan kaikkien ylipainoisten painonhallintaan liittyvät ongelmat. KUn ei se niin vain mene. Todennäköisesti ylipainoisten keskuudessa on yhtä lailla peen jauhajia kuin normaalipainoisissa, mutta kyllä meitä muitakin massamatameja on oikeastikin pulassa vaivautumatta selvittelemään asiaa edes parhaimmalle kaverilleen. Ongelmat saattavat olla niin hankalat ymmärtää edes itsekään, niin mitäpä niitä sen enempää.

Olisi hienoa, jos yleinen asenne oli kannustava. En tajua mitä varten täällä hymistellään otsat kirkkaina kuinka joku hyvä ystävä vetelee lihiksiä huiviinsa, eikä sitten tehdä muuta kuin käytetä elekieltä nyrpistelemällä nenää. Miksei sama kirjoittaja hae sitä läskiä kaveriaan kerran viikossa lenkille ja osoita, että tämä on ihan kivaa hyvällä porukalla? Joten tässäpä vuoden 2014 haaste kehonhallinnan asaiantuntijoille, että ottakaa joku läski lähipiiristä ja nätisti ryhdytte kannustamaan heitä. Kahvilareissun sijaan kävelytapaaminen? SUosittelen, sillä harrastan sitä itsekin lyllertämällä sporttisempien kavereitteni kanssa useamman tunnin ulkosalla ja kivoja jutellen.
 
"vieras."
En tiedä viitataanko tässä nyt esim. tuohon meidän ketjuun/ryhmään vai ihan yleensä. Mutta eikös se ole positiivista, että me ylipainoiset aika ajoin edes herätään todellisuuteen, koitetaan tehdä ongelmillemme jotain?

Se on totta, minkä joku mainitsi, että alkuhuuman jälkeen innostus aina laantuu, mikä on harmi, mutta aina siellä joku jaksaa roikkua ja joku jopa onnistuukin.

Jos nää ketjut on hauskaa luettavaa,niin tämmöset dissausketjut ei sitä ole. Ei se toisten kirjoittelu/vertaistuen hakeminen ole keltään pois, vai onko? On täällä turhempiakin ketjuja. Lukekaa niitä, jos laihduttajien ketjut hiertää.
Toisaalta tällaisista ketjuista voi harmistuksen lisäksi saada myös näkökulmaa. Uskon, että moni ylipainon kanssa kamppaileva ei edes itse näe ongelman laajuutta ja tunnista pahoja tapojaan (selittelyä, lykkäämistä, puolustelua/oikeutusta jne). Joten jos malttaa olla asettumatta uhriksi ja/tai puolustuskannalle, voi tämä olla opettavaakin luettavaa.
 
"joojoo"
[QUOTE="vieras.";29404097]Niin, olit normaalipainoinen, mutta et ole enää - eli et ole pystynyt pitämään painoa kurissa. Juuri kuten sanoin. Minullakin on kaksi lasta pienellä ikäerolla ja raskauksien aikana painoa tuli hallitsemmattomasti tiukasta ruokavaliosta huolimatta vakavan kilpirauhasongelman vuoksi. Hyvin se paino silti heti lähti, kun muksut oli maailmassa, myös raskauksien välissä. Raskaudet hormooneineen siis pahensivat vaivaa todella paljon. Vielä kun kilpirauhaslääkitys saatiin kohdilleen, tuli painonhallinnasta vielä helpompaa, joten en ymmärrä, miten se kaltaisellesi terveelle ihmiselle voi olla edes haaste. Mutta onhan meitä moneen junaan, toiset selittelee ja toiset toimii.

Tämän kaltaisella anonyymillä keskustelupalstalla on jokaisella vapaus ilmaista mielipiteensä ja jokaisella on myös vapaus olla lukematta/avaamatta topiceja, jotka saattavat loukata.[/QUOTE]

Niin, kilpirauhanenko se sut sai mässäämään vai oletko sinäkin niitä lääketieteellisiä ihmeitä sitten, jotka vaan lihoo vaikka söis kurinalaisesti ja treenais tukka putkella? Selityksen makua... :D

Ihan rehellisesti minä voin tunnustaa, että herkkuja tuli raskaanaollessa syöpötellessä, ei ole tarvetta keksiä selityksiä mistään kilpirauhasesta :)

Ja jos jotkut ylipainoisten ketjut naurattaa, niin ihmettelen suuresti miksi? Eikö he saa sitten yrittää tiputtaa painoa? Niin no, onhan se kamalaa jos teidän elämästä loppuu naurun aiheet. Itse onneksi keksin muitakin aiheita ilonpitoon kuin toisten ihmisten kärsimys ylipainon takia.

Itsekin oon käynyt ketjua lukemassa vertaistuen vuoksi ja siksi, että siellä on hyvä tsemppi päällä vaikka osa taisteleekin mielihaluja vastaan ajoittain epäonnistuen. Mitä sitten? Elämäähän se vaan on. :)
 
"joojoo"
[QUOTE="vieras.";29404130]Toisaalta tällaisista ketjuista voi harmistuksen lisäksi saada myös näkökulmaa. Uskon, että moni ylipainon kanssa kamppaileva ei edes itse näe ongelman laajuutta ja tunnista pahoja tapojaan (selittelyä, lykkäämistä, puolustelua/oikeutusta jne). Joten jos malttaa olla asettumatta uhriksi ja/tai puolustuskannalle, voi tämä olla opettavaakin luettavaa.[/QUOTE]

Niin. Ja koulussakin on ihan hyvä vaan, että läskejä muilutetaan, saavat ehkä sen herätyksen että alkais laihduttaa?

Pitääpä alkaa jatkossa nauraa anorektikoille, kun ovat niin tyhmiä kun ei saa painoa nousemaan. Selittelevät vaan, kun ruoka on niin pahaa. Hihhih.
 
.vieras
Olisi hienoa, jos yleinen asenne oli kannustava. En tajua mitä varten täällä hymistellään otsat kirkkaina kuinka joku hyvä ystävä vetelee lihiksiä huiviinsa, eikä sitten tehdä muuta kuin käytetä elekieltä nyrpistelemällä nenää. Miksei sama kirjoittaja hae sitä läskiä kaveriaan kerran viikossa lenkille ja osoita, että tämä on ihan kivaa hyvällä porukalla? Joten tässäpä vuoden 2014 haaste kehonhallinnan asaiantuntijoille, että ottakaa joku läski lähipiiristä ja nätisti ryhdytte kannustamaan heitä. Kahvilareissun sijaan kävelytapaaminen? SUosittelen, sillä harrastan sitä itsekin lyllertämällä sporttisempien kavereitteni kanssa useamman tunnin ulkosalla ja kivoja jutellen.
Niin että se on muiden vastuulla kannustaa teistä lihavista normaalipainoisia? :eek: Voin kertoa, että on yritetty. Pyydän monta kertaa viikossa tuota kaveria mukaan liikkumaan, aina on tekosyitä. Olen tarjonnut hänelle ruokaa, kun on ollut kylässä, mutta kuulemma "ei huvita tuollainen terveysruoka nyt, huomenna sitten takaisin ruotuun" ja lähtee mieluummin hakemaan sub:ia. Olemme käyneet yhdessä kaupassa ja olen yrittänyt hyvässä hengessä esitellä omia valintojani, kevyempiä ja terveellisempiä vaihtoehtoja, mutta niissä on aina joku vika.

Tässä siis haaste teille ylipainoisille: Käsittäkää nyt vuonna 2014, että kohtalonne on omissa käsissänne. Vastuu on teidän. Kukaan ei teitä tule pelastamaan, paino ei putoa, ellette itse sitä aktiivisesti pudota. Asennemuutosta kehiin!
 
"vieras."
[QUOTE="joojoo";29404144]Niin. Ja koulussakin on ihan hyvä vaan, että läskejä muilutetaan, saavat ehkä sen herätyksen että alkais laihduttaa?

Pitääpä alkaa jatkossa nauraa anorektikoille, kun ovat niin tyhmiä kun ei saa painoa nousemaan. Selittelevät vaan, kun ruoka on niin pahaa. Hihhih.[/QUOTE]

Anorexia on sairaus. Jokainen tämän maan ylipainoinen ei todellakaan ole sairastunut syömishäiriöön.

Etkö todellakaan näe eroa henkilökohtaisessa kiusaamisessa ja yleisessä keskustelussa?

Laihoja saa hakukkua riutuneen näköisiksi, epähaluttaviksi luurangoiksi, timmejä fitneshurahtaneiksi ja pakkomielteisiksi, mutta lihavista ei saa sanoa edes sitä, että itse ovat kuoppansa kaivaneet, eivätkä sieltä koskaan tule pääsemään pois, elleivät ala tiedostaa käytöstään...?
 
"vieras."
[QUOTE="joojoo";29404138]Niin, kilpirauhanenko se sut sai mässäämään vai oletko sinäkin niitä lääketieteellisiä ihmeitä sitten, jotka vaan lihoo vaikka söis kurinalaisesti ja treenais tukka putkella? Selityksen makua... :D

[/QUOTE]

Etkö sinä ihmisraukka tuon vertaa tiedä? :D Vakavassa kilpirauhasen vajaatoiminnassa voi ihminen lihota, vaikka söisi vain omenan päivässä.
 
"joojoo"
[QUOTE="vieras.";29404214]Anorexia on sairaus. Jokainen tämän maan ylipainoinen ei todellakaan ole sairastunut syömishäiriöön.

Etkö todellakaan näe eroa henkilökohtaisessa kiusaamisessa ja yleisessä keskustelussa?

Laihoja saa hakukkua riutuneen näköisiksi, epähaluttaviksi luurangoiksi, timmejä fitneshurahtaneiksi ja pakkomielteisiksi, mutta lihavista ei saa sanoa edes sitä, että itse ovat kuoppansa kaivaneet, eivätkä sieltä koskaan tule pääsemään pois, elleivät ala tiedostaa käytöstään...?[/QUOTE]

No se on sun mielipide. Mun mielestä kenelläkään ei ole oikeutta haukkua tai solvata toista ihmistä.
 
"joojoo"
[QUOTE="vieras.";29404222]Etkö sinä ihmisraukka tuon vertaa tiedä? :D Vakavassa kilpirauhasen vajaatoiminnassa voi ihminen lihota, vaikka söisi vain omenan päivässä.[/QUOTE]

Ihan varmaan juu, läski lisääntyy jne. :D
 
vieras-
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29404322:
kylläpä nauratti lukea ap;n tekstiä. vaikka kuinka elää terveellisesti, niin silti sairastaa. voi voi. missähän lie vika. ettei vai olis nuttura liian tiukalla, ja siksi sairastunut
Tiesin kyllä että olet vajaaälyinen, mutta että lukutaidotonkin. Voi sinua. Ap kertoi toisessa viestissä, mitä oli sairastanut ja siihen ei elämäntavoilla vaikuteta.
 
Jei
Taas on salilla tungosta kun läskit valtaa sen. Siinä se pirjo istuu laitteessa lukemassa lehteä ja kuvittelee laihtuvansa. No onneksi häviävät kuukauden päästä niin saa treenata rauhassa. Yhden onnistujan olen nähnyt 10 vuoden aikana. Aika pieni osuus 2000 joukosta.
 

Yhteistyössä