Noi Tehyläiset hoitsut tekee kyllä kaikkensa, jotta ihmiset eivät olisi myötämielisiä heitä kohtaan!!

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
Monet muut ammattiryhmät tienaavat saman pituisella koulutuksella huomattavasti vähemmän.

En sano, etteikö hoitajien työ olisi arvokasta, mutta millä oikeudella he pitävät omaa työtänsä muita tärkeämpänä?

Kaikkien työpanosta tarvitaan.
onko joku sanonut että he ovat tärkeämpiä. Kyllä kaikilla on oikeus taistella paremmasta palkasta. Tai perun sanani, hoitajilla ei ole mutta muilla on.

kateus taitaa puhua tuon komentin takana?

No, linkkiä mulla ei ole tähän laittaa, mutta useaan otteeseen olen lukenut esim. yleisönosastokirjoituksia hoitsuilta, jotka suoraan suomeksi sanottuna lyttäävät muut ammattiryhmät.
Ylimielisyys muita ihmisiä kohtaan on välittynyt [/i]niistä viesteistä.

varmasti on niitä ylimielisiä. Se on selvä. ei hoitajistakaan kaikki "pyhymyksiä" ole tai lähellekkään, mutta ei nyt yleistetä!
oikeesti kannattaa mennä vaikka tutustumaan siihen työhön mitä he tekee.

kyllä mä oon sitä mieltä et hoitajille parempi palkka, koska se takaa sen että ei karkaa ulkomaille työtekijät. Toivon että jos joskus käy niin ikävästi että lapseni joutuu sairaalaan on siellä ammattitaitoista porukkaa. jne.

kun kerran työ on näin tärkeä ja herättää mielipieteitä ja paniikkia eikä sen jo pitäisi kertoa kuinka terkeästä työstä on kysymys.

ja mun mielestä on yksi tärkeimmistä!!
Kyllä siinä ihmishenkiä pelastetaan. Monet tekee pitkää päivää ja ylitöitä vaikka on oma perhe mitä tulsi kans ajatella jne.

mutta suosittelen et jokainen tutustuis hoitajien työhön niin tietää mitä se on!

Itse pidän sitä rätkeänää ja arvokkaana!

ja tarkennan nyt että en ole hoitaja, eikä korotukset koske mua =)

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja lh:
Jos aloilla, joilla tienataan paljon HUONOMMIN kuin sairaanhoitajat tulla toimeen niin onhan se nyt kumma, jos hoitajat ei palkallaan pärjää.
Jokainen, joka tuntee tienaavansa liian vähän, on vapaa vaatimaan lisää palkkaa.
niin ja tuosta tuli mieleen et koulutukseen katsomatta kaikille sama palkka.

Netskuli, opiskelin itse terveydenhoitajaksi.
Lopetin koulun kesken, kun huomasin etten halunnutkaan hoitoalalle.
Työajat, palkkaus jne tuli kyllä erittäin hyvin selviksi jo opiskeluaikana.
Omaa hölmöyttä, jos jälkeen päin itkee, että en oikeastaan halunnutkaan vuorotyöhön.

Ahneita, ihmishengillä kiristäviä "ammattilaisia" ei mitenkään voi sympata.

Mulla taas myötätunto lisääntyy entisestään. Ja tietyllä tasolla vahingonolo niitä törppöjä kohtaan jotka Kokoomuksen äänestivät hallitukseen. Onpa kyllä todella hyvin tuo porvaripuolue hoitanut asioita: tyhjiä lupauksia ja paljon muuta.

Ja keskustelinpa tänään erään hoitajan kanssa. Kertoi miten häneltä pahimmassa tapauksessa menee työpaikka ja asuntokin alta, mutta siitäkin huolimatta hän on valmis jatkamaan taistelua muiden siskojen puolesta (ja luonnollisesti myös omaksi edukseen).

On toki suuri vääryys että potilaat joutuvat viattomina asiasta kärsimään, siinä olen aivan samaa mieltä. Mun itseni piti päästä pian leikkaukseen joka nyt peruuntuu. En kuitenkaan ole tästä asiasta yhdellekään hoitajalle katkera, en Tehylle, enkä muillekaan asiaan syyttömille. Olen ainoastaan katkera Kokoomuslaisille ja niiden typerille touhuille. Sietäisivät isot herrat hävetä.

Netskuli, opiskelin itse terveydenhoitajaksi.
Lopetin koulun kesken, kun huomasin etten halunnutkaan hoitoalalle.
Työajat, palkkaus jne tuli kyllä erittäin hyvin selviksi jo opiskeluaikana.
Omaa hölmöyttä, jos jälkeen päin itkee, että en oikeastaan halunnutkaan vuorotyöhön.

Ahneita, ihmishengillä kiristäviä "ammattilaisia" ei mitenkään voi sympata.
no jokatapauksessa elämäkallistuu vaikka sä lopetit kesken. Ja voisin sanoa että sinäkin olit ahne. Vet jonku opiskelupaikan kun et ottanut asioista etukäteen selvää.

totuus on kuitenkin se että valtiolla on varaa korotuksiin ja on varaa korottaa muidenkin palkkoja. On vain kyse että haluaako vai ei. Kun hieman kattoo mihin rahat menee.

täällä ilmeisesti pidetään eduskunnan työtä arvokkaampana kun ihmisten jotka päivittäin pelastaa ihmishenkiä ja auttaa uusia elämiä alkuun jne.

eduskunta nostaa palkkaa useaan otteeseen ja ketään ei kiinnosta. Ja puhutaan isoista luvuista mihin hoitajien vaatimusta ei edes voi verrata. Eduskunnan pohatoilla on ihan järjettömiä etuja ja matkorahoja.

he voivat pitää esim lomaa koska haluavat siis ylimäärästä ja mistä rahoista ne on pois.

eli kannattaa ottaa selvää että kuka nyt oikeesti on syyllinen ja kenelle menee rahat ja ketä jää ilman..

vieraz
niin mutta aina pitää kattoo sitä peruspalkkaa. Tottakai jos oot esim sunnuntain töissä niin tulee lisiä, mut lisät on aina henkilökohtasia juttuja ja tulee katsoa perusalkkaa..

Muttakun se palkka joka maksetaan on kokonaisansio, ei peruspalkka.

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Mutta kyllä monien heidän tohuista on jo ihmisyyskin kaukana "rahat tai henki" iskulauseineen. :/
Saattaa kuule tarkoittaa heidän omia henkiään, kyllä palkallaan pitäisi toimeen tulla.
Jos aloilla, joilla tienataan paljon HUONOMMIN kuin sairaanhoitajat tulla toimeen niin onhan se nyt kumma, jos hoitajat ei palkallaan pärjää.

Tottakai on aloja joissa tienataan paljon vähemmän kuin sairaanhoitajat. On myös aloja joissa tienataan paljon enemmän kuin sairaanhoitajat. Tuo ei ole se pointti tässä asiassa.

Isot (ja ahneet) pamput eivät ole luvanneet kaikille rahaa, muiden alojen palkkaus ei ole vuodesta toiseen ollut se "kuuma peruna". Mikä muu ala on saanut yhtä monta kertaa katteettomia lupauksia ja suoraan turpiinsa jälkeenpäin?

Toisekseen sairaanhoitaja on korkeakoulutettu. Ja yleensä korkeasti koulutetut ihmiset ansaitsevat paremmin kuin ei-koulutetut. Toisin sanoen sairaanhoitajien palkka ei vastaa heidän koulutustaan ja vastuutaan. Kaupan lihavastaava saa samaa palkkaa hoitajan kanssa. Lihavastaava tosin vastaa ainoastaan siitä että läskiä löytyy tiskistä asiakkaiden ostettavaksi. Ja työhön pääsee ilman minkäänlaista koulutusta.

Kolmanneksi sairaanhoitajat tekevät vuorotöitä ilman että vuodessa on yhtäkään varmaa vapaapäivää. Hoitajilla on mieletön vastuu potilaistaan, hoitajat ottavat kaiken paskan potilailtaan niskaansa (ja myös pesevät ne samat paskat toisten housuista pois). Hoitajat tekevät raskasta työtä kovalla kiireellä saamatta siitä kiitosta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraz:
niin mutta aina pitää kattoo sitä peruspalkkaa. Tottakai jos oot esim sunnuntain töissä niin tulee lisiä, mut lisät on aina henkilökohtasia juttuja ja tulee katsoa perusalkkaa..

niin ja lisät on tavallaan siitä mitä "ekstraa" teet.

eli jos oot iltaa tai yötä tai pyhää mikä ois sun vapaa aikaa niin siitä maksetaan lisäkorvaus. Tai ikä lisää jne. ei niitä voi verrata. lisät on tavalaan bonusta siitä mitä "ylimäärästä" teet. ylityökorvaukset jne jne. ei sellasia lasketa tietenkään siihen mukaan!
pitääkö rautalangasta vääntää?

Alkuperäinen kirjoittaja raksmaitaks:
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Mutta kyllä monien heidän tohuista on jo ihmisyyskin kaukana "rahat tai henki" iskulauseineen. :/
Saattaa kuule tarkoittaa heidän omia henkiään, kyllä palkallaan pitäisi toimeen tulla.

Tottakai on aloja joissa tienataan paljon vähemmän kuin sairaanhoitajat. On myös aloja joissa tienataan paljon enemmän kuin sairaanhoitajat. Tuo ei ole se pointti tässä asiassa.

Isot (ja ahneet) pamput eivät ole luvanneet kaikille rahaa, muiden alojen palkkaus ei ole vuodesta toiseen ollut se "kuuma peruna". Mikä muu ala on saanut yhtä monta kertaa katteettomia lupauksia ja suoraan turpiinsa jälkeenpäin?

Toisekseen sairaanhoitaja on korkeakoulutettu. Ja yleensä korkeasti koulutetut ihmiset ansaitsevat paremmin kuin ei-koulutetut. Toisin sanoen sairaanhoitajien palkka ei vastaa heidän koulutustaan ja vastuutaan. Kaupan lihavastaava saa samaa palkkaa hoitajan kanssa. Lihavastaava tosin vastaa ainoastaan siitä että läskiä löytyy tiskistä asiakkaiden ostettavaksi. Ja työhön pääsee ilman minkäänlaista koulutusta.

Kolmanneksi sairaanhoitajat tekevät vuorotöitä ilman että vuodessa on yhtäkään varmaa vapaapäivää. Hoitajilla on mieletön vastuu potilaistaan, hoitajat ottavat kaiken paskan potilailtaan niskaansa (ja myös pesevät ne samat paskat toisten housuista pois). Hoitajat tekevät raskasta työtä kovalla kiireellä saamatta siitä kiitosta.
siis juuri näin!!!!
kyllä jos joku vastaa toisen ihmisen hengestä niin hällä on varmasti oikeus kunnon palkkaan.
toivon että hoitajat saa niin hyvää palkkaa että hoitaa RAKKAITANI hyvin! ja ylipäänsä että heitä on hoitamassa hoitajia.

kun täällä nyt huudetaan et mitäs on mennyt töihin niin nythän ne on irtisanoutunut eikä palaa jos ei palkka nouse. Eli nyt ne hoitajat on huomannu sen minkä te "fiksut" jo kauan sitten että raskas työ ja paska palkka ja on irtisanoutunut. Mitä ihmettä te sitten valitatte.
ettekö huomaa kuinka ristiin teidän perusteöut menee. Sanotte että paskapalkka ja raskas työ mutta sitten ei kuitenkaan sais palkkaa nostaa..

vieraz

[/quote]

eli jos oot iltaa tai yötä tai pyhää mikä ois sun vapaa aikaa niin siitä maksetaan lisäkorvaus. Tai ikä lisää jne. ei niitä voi verrata. lisät on tavalaan bonusta siitä mitä "ylimäärästä" teet. ylityökorvaukset jne jne. ei sellasia lasketa tietenkään siihen mukaan!
pitääkö rautalangasta vääntää? [/quote]

--Korvaus perustuu keskituntiansioon

Ylityökorvaus lasketaan työntekijän säännöllisen työajan keskituntiansion perusteella. Keskituntiansio saadaan laskemalla joko edellisen tilikauden tai vuosineljänneksen ajalta työntekijän ansio kaikkine lisineen ja luontaisetuineen ja jakamalla se sitten jakson aikana tehdyillä tunneilla. Ansioon ei voi kuitenkaan laskea mukaan ylityö- ja sunnuntailisiä.

Keskituntiansio =Työntekijän ansio kaikkine lisineen-ylityö- tai sunnuntailisät:jakson aikana tehdyt työtunnit

http://www.palkkatyolainen.fi/pt2000/p000503-y.html

Ainakin tuonlähteen mukaan siis näin.
Kun ollaan alalla jossa merkittävä osa palkasta kertyy juurikin noista lisistä niin olisi vääristelyä väittää että peruspalkka olisi se ratkaiseva.
Vertaa peruspalkkaa ja todellista keskiansiota vaikka tuolta kuntatyönantajan sivuilta.

Mikäli minäkin vaatisinpalkankorotusta alimman mahdollisen taulukkopalkkani mukaan niin ei sillä ole todellisten ansioiden kanssa mitään tekemistä.

Pitäisikö vääntää rautalangasta, ainakin minua kiinnostaa se mikä summa tilinauhassa on, ei se jonka jostakin liitonkirjasta voin katsoa alallani oleva vähimmäispalkka.

pitääkö rautalangasta vääntää? [/quote]

--Korvaus perustuu keskituntiansioon

Ylityökorvaus lasketaan työntekijän säännöllisen työajan keskituntiansion perusteella. Keskituntiansio saadaan laskemalla joko edellisen tilikauden tai vuosineljänneksen ajalta työntekijän ansio kaikkine lisineen ja luontaisetuineen ja jakamalla se sitten jakson aikana tehdyillä tunneilla. Ansioon ei voi kuitenkaan laskea mukaan ylityö- ja sunnuntailisiä.

Keskituntiansio =Työntekijän ansio kaikkine lisineen-ylityö- tai sunnuntailisät:jakson aikana tehdyt työtunnit

http://www.palkkatyolainen.fi/pt2000/p000503-y.html

Ainakin tuonlähteen mukaan siis näin.
Kun ollaan alalla jossa merkittävä osa palkasta kertyy juurikin noista lisistä niin olisi vääristelyä väittää että peruspalkka olisi se ratkaiseva.
Vertaa peruspalkkaa ja todellista keskiansiota vaikka tuolta kuntatyönantajan sivuilta.

Mikäli minäkin vaatisinpalkankorotusta alimman mahdollisen taulukkopalkkani mukaan niin ei sillä ole todellisten ansioiden kanssa mitään tekemistä.

Pitäisikö vääntää rautalangasta, ainakin minua kiinnostaa se mikä summa tilinauhassa on, ei se jonka jostakin liitonkirjasta voin katsoa alallani oleva vähimmäispalkka.
[/quote]
----------------------------------------
niiin??
mutta hoitajat myös tekevät pitkää päivää, iltaa viikonloppua, pyhiä jne...

että, mitä et ymmärtänyt. lisät on sitä ekstraa... tai ei se ylimäärästä oo kun he ovat tehneet lisätyötä lisäansioon.
niin. Se ois eri jos hoitajat olis vaan päivisin ja sais sit tuota summaa.

jos tekee ylitöitä niin pitäs maksaa samaa palkkaa sit vissiin.

jos joku tekee paljon töitä ei se sitä kato et joo nyt palkka on kohillaan kun luku on tuo.

kyl siin katotaan et mitä sen luvun eteen on tehtävä töitä...

kyllä sitte jolleki pitää rautalangasta vääntää--

monnikissa
olen terveydenhoitaja/sairaanhoitaja. Tämän hetkinen palkkani on alle 1650 e, että repikää siitä. täysi työaika. ja ihan peruspalkka. ei lisiä, eikä vuorolisiä. Ja voin kertoa että monella muulla on palkka HYVIN paljon alle 2000e LISINEEN. että emmenkö ole palkkakuopassa? Nuo yli 2000e:n pallatulot on LIIOITELTU, laskettu ikälisineen ja vuorotyölisineen. KAikki kun eivät saa ikälisiä, vuorotyölisiä yms. Älkää hyvät ihmiset oikeasti uskoko jotain sanomalehden tilastokeskuksen julkaisemia palkkatietoja. Ne eivät ihan oikeasti pidä paikkaansa. Esim. Perushoitajan peruspalkka oli 1559 e ennen hurjaa noin 70E:n palkankorotusta.. Älkää unohtako työn kuormittavuutta ja vastuuta..

vieraz
jos tekee ylitöitä niin pitäs maksaa samaa palkkaa sit vissiin.

jos joku tekee paljon töitä ei se sitä kato et joo nyt palkka on kohillaan kun luku on tuo.

kyl siin katotaan et mitä sen luvun eteen on tehtävä töitä...

kyllä sitte jolleki pitää rautalangasta vääntää--
Meinaatko että ylityöt selittävät tuon eron peruspalkan ja keskiansion välillä??
Olisiko kuitenkin niin että siinä voisi olla muita tekijöitä mukana.

Lainaus ed viestistä:
Keskituntiansio saadaan laskemalla joko edellisen tilikauden tai vuosineljänneksen ajalta työntekijän ansio kaikkine lisineen ja luontaisetuineen ja jakamalla se sitten jakson aikana tehdyillä tunneilla. Ansioon ei voi kuitenkaan laskea mukaan ylityö- ja sunnuntailisiä.

Eli mikäli tuo keskituntiansio on laskettu kuntatyönantajan sivulla tämän mukaan siinä ei ole mukana ylitöitä.

Merkittävä osa hoiturin palkasta koostuu muista lisistä kuin ylitöistä.
On totta että mm. työajat ovat hankalia mutta mm. juuri niistä kertyvät nuo lisät palkan päälle, eli niistä saa korvauksen.

Eli kyse ei ole ylityöstä kuten haluat antaa ymmärtää, tai kuten itse sanoit " lisätyötä lisäansioon" vaan korvaus hankalista työajoista vast. joista tuo ekstra kertyy.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraz:

pitääkö rautalangasta vääntää?
Ai että jos olet esim. yön töissä, niin sinulla ei ole vapaa-aikaa ollenkaan? :xmas: Mitenkähän minulla on hieman toisenlainen käsitys tuostakin asiasta.

Väännä nyt mulle tosiaankin rautalangasta, että miksi pitää puhua vain peruspalkasta? Näkyykö se jotenkin erivärisellä printillä pankin tiliotteella se peruspalkan päälle tullut ekstraraha, vai miten se erottuu? Kun hoitajat koko ajan huutavat sitä, miten joka paikassa on hoitajapulaa, niin ajattelisi että silloin jokaisella hoitajalla on myös mahdollisuus valita, haluaako tehdä yötöitä, viikonlopputöitä tai muita "ylimääräisiä, vapaa-aikaa kuluttavia" töitä, vai ottaako säännöllisen kahdeksasta neljään -duunin. Ettei olisi pakko kuluttaa niitä kallisarvoisia öitään töissä. Ja sen takia meikäläisen kaaliin ei ainakaan mene, että missään vaiheessa ei saa puhua niistä lisistä palkan yhteydessä. Minkä ihmeen takia ei?! Rahaahan se on sekin, ja nimenomaan palkkaa tehdystä työstä.

vieras
Miksei sitten työttömät ja ne jotka on ei omasta halustaan työttömänä, tai hoitovapaalla tai kodinhoitotuella saa mitään korotuksia vaikka nämä elin kustannukset kallistuukin häh. Mun mielestä toi esim 2000 euron tili pussí hoikuttelisi se on monin kertainen siihen verrattuna mitä nytten saan!

olen merenneitonen kanssas samaa mieltä. turkkarin luettuani meni sympatiat. täysin.

en oo missään vaiheessa syyttäny hoitajia tästä jupakasta koska joku pomohan aina on joka nämä asiat alottaa, oli ala sitten mikä tahansa. mutta taitaapi olla niin että moni eroaa tehystä tämän jäläkeen. jos sitä työpaikkaa ees on.

lueppas huomena turkkari, on varmaan mielenkiintosia kommentteja yleisönosastolla....

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksei sitten työttömät ja ne jotka on ei omasta halustaan työttömänä, tai hoitovapaalla tai kodinhoitotuella saa mitään korotuksia vaikka nämä elin kustannukset kallistuukin häh. Mun mielestä toi esim 2000 euron tili pussí hoikuttelisi se on monin kertainen siihen verrattuna mitä nytten saan!
Niin ja turha tulla sanomaan et oon kateellinen en haluaisi kyllä olla tällä hetkellä tehyläinen!

Alkuperäinen kirjoittaja monnikissa:
olen terveydenhoitaja/sairaanhoitaja. Tämän hetkinen palkkani on alle 1650 e, että repikää siitä. täysi työaika. ja ihan peruspalkka. ei lisiä, eikä vuorolisiä. Ja voin kertoa että monella muulla on palkka HYVIN paljon alle 2000e LISINEEN. että emmenkö ole palkkakuopassa? Nuo yli 2000e:n pallatulot on LIIOITELTU, laskettu ikälisineen ja vuorotyölisineen. KAikki kun eivät saa ikälisiä, vuorotyölisiä yms. Älkää hyvät ihmiset oikeasti uskoko jotain sanomalehden tilastokeskuksen julkaisemia palkkatietoja. Ne eivät ihan oikeasti pidä paikkaansa. Esim. Perushoitajan peruspalkka oli 1559 e ennen hurjaa noin 70E:n palkankorotusta.. Älkää unohtako työn kuormittavuutta ja vastuuta..
tyksissä keskolan hoitajan peruskeskipalkka on 1940 euroa. lisineen noin 2500 euroa. ja tämä on siis fakta.

Yhteistyössä