noi käynnistysjutut pelottaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma28
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma28

Vieras
Nyt rupes pelottaa noi käynnistysjutut.Mulla todennäköisesti se edessä ja pelottaa muutenkin...viikkoja tänään 41+2 ja parin päivän päästä yliaik. kontrolliin.Esikoinen syntyi 40+3,miksi ihmeessä tää menee yli niin paljon? :(

Mulla kaksi lasta käynnistetty, eikä yhtään haittaa vaikka tämän kolmosenkin käynnistäisivät,molemmista käynnistyksistä ihan positiivinen kokemus vaikka eri sairaaloissa olen synnyttänytkin.
Ensimmäisen synnytyksen kesto 3½h ja kakkonen 3h.
Nyt rv 40+5, ja eiköhän se vauva ole sitten jo ensi viiolla viimeistään sylissä. ;)

Ei kannata pelätä käynnistystä. Kättärillä ne käynnistelee synnytyksiä ihan lääkärin kesäloma-aikataulujen mukaan. Esim. julkkis Eveliinan synnytyksen synnytyslääkäri käynnisti siksi että sai sen alta pois ja pääsi lähtemään huoletta kesälomalle.
Ja hyvin meni.

Ei syytä pelkoon, mulla myös kaksi käynnistystä, eikä ne mitenkään kamalia olleet, ihan perussynnytyksiä lukuunottamatta käynnistystapaa. Häntä pystyyn ja ajattele miten ihanaa kun saat vauvan syliin!
=)

Minäkin haluan oman kokemukseni kautta sanoa, ettei kaikki käynistykset suinkaan ole mitään kauhukertomuksia. Minulla käynnistettiin tipalla, viikolla 42+2 aamupäivällä ja siitä se synnytys sitten lähti käyntiin lapsivesien menolla. Aikaisin seuravaana aamuna maailman ihanin nyytti oli sylissäni =)

Ei käynnistystä kannata pelätä, itelläni tämä esikoinen käynnistettiin ja hyvin meni, ei ollut mitenkään liian kivulias kokemus, päinvastoin =) Ja hyvin lähti käyntiin, säännölliset supparit jo toisesta suun kautta annetusta Cytotec-murusesta, eli käynnistyksen aloituksesta meni noin 5-6 tuntia kun supparit alkoi.

Mulla myös ihan ok käynnistyskokemus. Tyttö syntyi rv:lla 39+3. Synnytys käynnistettiin vauvan pienen koon takia, eli tiedettiin istukas toimivan huonosti. Vedet oli jo menny, eli tipalla käynnistettiin. 3 h 50 min kesti koko homma! Supparit oli kovia, mutta toisaalta kaikki oli nopeesti ohi. Hyvin kestin, vaikka epiduraalikaan ei auttanut. Viimiset supparit vasta alkoi tuntua sietämättömilstä, mutta montaahan niitä ei kerennyt enää sitten tullakaan.

Mikä muuten muualla mahtaa olla käytäntö, kun SatKs:ssa ei saa epiduraalia kovinkaan aikaisin, kun heikentävät suppareita, eli kohdun kaulan pitää olla lähes kokonaan auki ennekuin sen saa...ite sain vasta kun olin auennut noin 8 senttiin...?

Yhteistyössä