Noh, kertokaas mulle sitten mikä olisi teidän täydellinen parisuhde..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PinkLily

Aktiivinen jäsen
25.04.2010
10 166
0
36
primalucecats.blogspot.com
Nii ku eilen oli hyvän äidin kriteerit ni josko tänään sitten olisi täydellinen parisuhde, mitä siihen kuuluu ja onko omassasi kaikki niin kuin haluatkin?

Mun mielestä hyvä parisuhde vaatii:
-Täydellisen luottamuksen,
-Hyvälaatuisen mustasukkaisuuden,
-Rehellisyyttä,
-Rakkautta ja kuuntelu ja keskustelu kykyä.
-Kykyä ottaa vastaan sitä kakkaakin mitä voi tulla ja molemmin puolista iloa. -Kykyä voida iloita toisen menestystä ja vapautta (tiedätte kyllä missä määrin.)
-Uskollisuutta.
-Kaikin puolin siis onnellisuutta :D

Oudosti muotoiltu (aika huonostikkin) Mutta mun mielipiteeni olen tuonut taas tälläkin kertaa julki :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja Little miss marsh:
Nii ku eilen oli hyvän äidin kriteerit ni josko tänään sitten olisi täydellinen parisuhde, mitä siihen kuuluu ja onko omassasi kaikki niin kuin haluatkin?

-Rehellisyyttä,
-Kykyä ottaa vastaan sitä kakkaakin mitä voi tulla ja molemmin puolista iloa. -Kykyä voida iloita toisen menestystä ja vapautta (tiedätte kyllä missä määrin.)
-Uskollisuutta.

Oudosti muotoiltu (aika huonostikkin) Mutta mun mielipiteeni olen tuonut taas tälläkin kertaa julki :D :D

Perusteletko minkä vuoksi onnistunut parisuhde edellyttää muistasukkaisuutta, edes hyvänlaatuisena? Varsinkin jos jo tuo täydellinen luottamus, rehellisyys ja uskollisuus on jo täytettynä?

Hmm..
Luottamus, rehellisyys, avoimuus, keskustelutaidot, aito empatia toista ja toisen tunteita kohtaan, rakkaus, hyvä seksi, intohimo, toista ei loukata eikä satuteta tahallaan, toisen rinnalla seisotaan ja toista tuetaan vaikeinakin aikoina, yhtä köyttä vedetään ja yhdessä halutaan selvittää ongelmat ja ristiriidat vaikka mikä tulisi.

Omassa suhteessa parantamisen varaa olisi välillä keskustelutaidoissa.. Riitojen yhteydessä tulee välillä puolin ja toisin sanottua toiselle aika ilkeitä asioita ihan tarpeettomasti, se pitäisi lopettaa :snotty:

Täydelliseen parisuhteeseen kuuluisi mun mielestä tietynlaista itsenäisyyttä molemmilta. Ettei kumpikaan olisi "vastuussa" toisen onnesta, tai asettuisi toisen haaveiden eteen. Luottamusta, paljon seksiä ja ystävyyttä.

Hmph.. No mun mielestä mun parisuhde on täydellinen :heart: Nuo mitä mainitset ap on hyviä. Kyllä se kokonaisuus ratkaisee paljon. Ei mulla ole AINUTTAKAAN asiaa jota haluaisin miehessäni muuttaa. Jos mä erittelisin kaikki asiat parisuhteestamme tähän, niin siihen menis ikä ja terveys! :D Mutta sellasen tärkeän asian kuitenkin voisin mainita, että me ollaan miehen kans kummatki yhtä paljon vastuussa kodista ja lapsesta. Mies ei ikinä ole lähtenyt tuosta vaan huitelemaan ja olettanut mun hoitavan lapsen. En osaa selittää asiaa paremmin, mutta kummatkin menee omia menojaan, mutta perheestä vastuu on yhtä paljon miehellä kuin minullakin.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Täydelliseen parisuhteeseen kuuluisi mun mielestä tietynlaista itsenäisyyttä molemmilta. Ettei kumpikaan olisi "vastuussa" toisen onnesta, tai asettuisi toisen haaveiden eteen. Luottamusta, paljon seksiä ja ystävyyttä.

...ja ei, parisuhteeni eivät ole olleet tälläisiä. Ehkä seuraava?

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Hmm..
Luottamus, rehellisyys, avoimuus, keskustelutaidot, aito empatia toista ja toisen tunteita kohtaan, rakkaus, hyvä seksi, intohimo, toista ei loukata eikä satuteta tahallaan, toisen rinnalla seisotaan ja toista tuetaan vaikeinakin aikoina, yhtä köyttä vedetään ja yhdessä halutaan selvittää ongelmat ja ristiriidat vaikka mikä tulisi.

Omassa suhteessa parantamisen varaa olisi välillä keskustelutaidoissa.. Riitojen yhteydessä tulee välillä puolin ja toisin sanottua toiselle aika ilkeitä asioita ihan tarpeettomasti, se pitäisi lopettaa :snotty:

Lisään tänne omalle kohdalle nuo erittäin tärkeät jonkun huomauttamat samanlainen huumorintaju, yhteiset toiveet tulevaisuudelle ja yhtenevät arvot. Sellainen tietynlainen "yhteiseen suuntaan kasvaminen" on mun mielestä todella tärkeetä, ihmiset kuitenkin muuttuu todella paljon ajan saatossa, varsinkin jos on nuorena lyöty hynttyyt yhteen.

Nykyinen avioliittoni on mielestäni hyvin lähellä täydellistä.
Mieheni on:

- aikuinen, vastuuntuntoinen ja oma-aloitteinen
- tuntee minut ja tapani ja ottaa ne käytöksessään huomioon
- kannustaa minua minulle tärkeissä asioissa, hyväksyy minut sellaisena kuin olen
- miehellä on myös vahvoja aatteita tietyissä asioissa, jota arvostan - ei siis ole "emmätiiä" -tossukka
- omaa myös herkän ja höpsöttelevän puolen, uskaltaa olla oma itsensä
- mieheni on turvallinen joka suhteessa
- rento ja huumorintajuinen
- hyvä keskustelemaan, muistaa mistä olemme puhuneet ja muokkaa toimintaansa sen mukaan
- toimimme tiiminä toinen toistamme tukien ja puolustaen
- joustamme vuorotellen
- mies ajattelee minua usein, sen näkee hänen käytöksestään. esim. ruokakaupassa käydessään saattaa tuoda jotain, mistä tietää minun pitävän
- on näppärä ja hyvä monessa asiassa
- avoin toiminta -> sataprosenttinen luottamus
- rakkaus ja hellyys kuuluvat arkeen

<3

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja listasin nimenomaan miehen ominaisuuksia, koska monessa parisuhteessa olleena miehen ominaisuuksilla on olennainen merkitys parisuhteen onnistumiselle.

Ai sun ominaisuuksilla ei ole ollu syytä yhdenkään parisuhteen epäonnistumiseen? :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja Heh:
Ai sun ominaisuuksilla ei ole ollu syytä yhdenkään parisuhteen epäonnistumiseen? :D :D

On varmasti, mutta nuo ovat niitä asioita, joita arvostan miehessä. Huomaan, että mikäli miehen ominaisuudet sopivat yhteen omieni kanssa, myös omat huonot ominaisuuteni lievenevät. Esim. nalkuttaminen ym. huonot puoleni jäävät pois, jos mies osaa käyttäytyä itse kuin aikuinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Juulia:
Alkuperäinen kirjoittaja Little miss marsh:

-Rehellisyyttä,
-Uskollisuutta.

Perusteletko minkä vuoksi onnistunut parisuhde edellyttää muistasukkaisuutta, edes hyvänlaatuisena? Varsinkin jos jo tuo täydellinen luottamus, rehellisyys ja uskollisuus on jo täytettynä?

Musta terve mustasukkaisuus kertoo välittämisestä ja voi sitä eritavallakin ilmaista ja pitäääkin mutta musta se on hyvä juttu ;)

Yhteistyössä