No voihan hanuri! Jääkaappi aivan tyhjä ja kaupat on kuulemma huomenna kiinni...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ajatelkaa...minäpä olen niin vanha että muistan ajan kun kaupat eivät olleet koskaan sunnuntaisin auki. Yllättävän hyvin silloinkin selvittiin, kukaan tutuistakaan ei vaikuttanut mitenkään nälkiintyneeltä vaikka kauppoihin ei jokapäivä päässytkään. Ei, en tarkoita piruilla aloittajalle mutta kunhan vain muistelen vanhoja aikoja. Helluntai kyllä yllättää minut aivan joka vuosi, sitä ei jotenkin koskaan opi noteeraamaan...

Mikä helevetin helluntai?? Voi vittu mulla suoraan sanottuna menee hermot näihin ihme jeesus juhlapyhiin, siis ihan varmasti toi helluntaikin liittyy jotenkin raamattuun ja sen paskan takia kaupat on huomenna kiinni.

Joo ei mun elämä kaadu siihen että kaupat on kiinni, abc:lle pääsee. Mutta vituttaa nää ihme "juhla"pyhät

• Tykkää
Reactions: Rockwood
No, en kyllä tiennyt minäkään! Ja tänään ollaan kuitenkin käyty kahdessa kaupassa (Lidl ja Prisma), enkä rekisteröinyt kummankaan ovessa ilmoitusta ettei ole huomenna auki :D Puusilmä.

[QUOTE="Mie";28489343]Mikä helevetin helluntai?? Voi vittu mulla suoraan sanottuna menee hermot näihin ihme jeesus juhlapyhiin, siis ihan varmasti toi helluntaikin liittyy jotenkin raamattuun ja sen paskan takia kaupat on huomenna kiinni.

Joo ei mun elämä kaadu siihen että kaupat on kiinni, abc:lle pääsee. Mutta vituttaa nää ihme "juhla"pyhät[/QUOTE]

Olisiko mukavampi olla helatorstaina töissä? Näiden "juhlapyhien" takia meillä on vuodessa niinkin paljon ylimääräisiä vapaapäiviä kuin nyt on. Uskonnollisia pyhiä.

Mua ei helluntai paljon haittaa jos vuodessa tulee 5-6 ylimääräistä vapaapäivää uskonnollisten perinteiden takia. Kestän sen, ettei joinakin sunnuntaipäivinä pääse kauppaan.

Onneksi huomenna on vapaapäivä! Ärsyttää ympäri viikon, kuukauden ja vuoden jännittää, millon on työvuorossa ja mitään mukavaa vakituista perheaikaa ei todellakaan ole tarjolla. Sentään jotkut kalenteripäivät on varmoja vapaita aina ja ikuisesti. Tosin turistien takia näihinkin on usein erityislupia haettu.

Kyllä, opiskelen paraikaa ja olen vaihtamassa alaa. :D Ja osanotot esim. hoitoalalle, jossa ihmiset tarttee apua ihan aina ja ympäri vuorokauden.

ÄÄÄÄÄ paniikkkiiiii, kaupat yhen päivän kiinni, aaapuaaa. onneks olin kaukaa viisas, enkä käyny tänää kaupassa, ois taas menny hermot ko mammat paniikissa hamstraa kärryt täyteen, ko ei pääse huomenna kauppaan!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja lasipää edellä;28489186:
mä ostin kukkia just eilen, ja vihannesten taimia ja roudaus oli ihan vakavaa, pusseja ja painavia yli voimien tuli taas revittyä...(kun on niin ihanaa että on hamstrattuna, ettei nääs lopu kesken)...

ja fundeeraan yhtä ***tumaista kuviota koko ajan päässäni, se syö aivokapasiteetin ja unohtuu maalliset sitten. Vielä työasia, ja maanantaista kysymys ja mietin miten ihmeessä sen järjestän, niinku aikataulullisesti -puuh- vähän poikkeusjuttuja ja kaiken huippu on että olen itse käynyt töppäileen viime viikolla ja nyt korjaan sitten möhläämisiäni niin että toisille koituisi mahd. vähän haittaa.

joskin sain eilen vinkin, etten olis sittenkään NIIN pahasti möhlännyt mut saan varmistuksen vasta ma-aamulla, se olisi aivan mahtavaa jos noin ois.

maanantaina sitten kaupasta kotiovelle taas tosiaan kädet maahan asti roikkuen siis!
pitäisikin olla neljä kättä ja kaksi jalkaa ihmisellä...=)

Kävin tässä välissä roudaamassa 6 kottarillista kananpaskamultaa (voin kertoa, että haisi!) mun uuteen kasvimaalaatikkooni. Mä luulen, että jemma-nimisestä paikasta saattas jokunen salaatinsiemen vielä löytyä, jotta päästään lasten kanssa huomenna nuo viljelypuuhat aloittamaan :)

[QUOTE="kahden äiti";28489199]Ei ole nyt mitään päänaukomista, mutta Chef sun kokoisella perheellä kannattais aina olla jonkun verran ruokaa kaapissa siltä varalta että tulee joku oksutauti tai vastaava ettei kumpikaan aikuisista kykene kauppaan. Meillä on aina hylamaitoa, maitojauhetta, mehupurkkeja, tonnikalaa ja makaronia, puuroriisiä yms peruskuivamuonaa jolla pärjäis tarpeen tullen käymättä kaupassa vaikka viikon.

Toki sitä tuoretavaraa ostetaan ja syödään mutta ei saa kaapit mennä niin tyhjäksi että heti tulis nälkä ellei kauppaan pääse.[/QUOTE]

Ei hätää, jos koko perhe sairastuisi, niin meillä on niin läheiset välit naapurien kanssa, että kävisivät kyllä meidän puolesta kaupassa :) Ja jos ei naapurit pääsisi apuun, niin joku ystävä/kaveri pääsisi aivan varmasti.

Ja ainahan voi tilata vaikka sitten kebabbia kotiovelle, jos ei muuta :D

• Tykkää
Reactions: lasipää edellä
[QUOTE="maalainen";28489296]Ajatelkaa...minäpä olen niin vanha että muistan ajan kun kaupat eivät olleet koskaan sunnuntaisin auki. Yllättävän hyvin silloinkin selvittiin, kukaan tutuistakaan ei vaikuttanut mitenkään nälkiintyneeltä vaikka kauppoihin ei jokapäivä päässytkään. Ei, en tarkoita piruilla aloittajalle mutta kunhan vain muistelen vanhoja aikoja. Helluntai kyllä yllättää minut aivan joka vuosi, sitä ei jotenkin koskaan opi noteeraamaan...[/QUOTE]

Se on eri asia, jos kaupat on säännöllisesti aina sunnuntaisin kiinni. Jos näin olisi, en mäkään olisi huomiselle kauppareissua suunnitellut :)

Mullakin kyllä on joku muistikuva siitä, ettei kaupat olisi aina olleet sunnuntaisin auki. Ja josakin vaiheessa ne taisi olla pidempään, kuin nyt....olisikohan auenneet aiemmin, tjtn. Totta puhuakseni en edes muista varmaksi, että miten kaupat on sunnuntaisin auki. Meillä tuo yksi pikkukauppa päivystää klo 23 asti, niin ei ole ollut tarvetta tarkkoja aikoija muista kaupoista muistaa.

Mutta kun sekin pentele on aina kaikki erikoispyhät kiinni. Höh.

Voi ei. En minäkään tajunnut että huomenna on helluntai. Ruokaa meiltä kyllä löytyy, mutta jo pari pöäää olen puhunut tytölle että huomenna (sunnuntaina) käydään sitten kaupassa katsomassa mekkoa juhliin. Mennään huomenna teatteriin ja meinasin että samalla reissulla käydään mekko-ostoksilla ja pojalle juhlapaitaa katsomassa. No se on sitten lähdettävä ensi viikolla töiden jälkeen joku päivä.

[QUOTE="mimmi";28489797]Miten ihmeessä sitä selvittiin silloin, kun kaupat ei olleet koskaan sunnuntaisin auki ? :D[/QUOTE]

Kuten jo sanoin, se on eri asia.

Jos sulla on tieto siitä, ettei kaupat ole sunnuntaisin auki, et varmaankaan suunnittele sille sunnuntaille kauppareissua...

[QUOTE="vieras";28489364]Olisiko mukavampi olla helatorstaina töissä? Näiden "juhlapyhien" takia meillä on vuodessa niinkin paljon ylimääräisiä vapaapäiviä kuin nyt on. Uskonnollisia pyhiä.

Mua ei helluntai paljon haittaa jos vuodessa tulee 5-6 ylimääräistä vapaapäivää uskonnollisten perinteiden takia. Kestän sen, ettei joinakin sunnuntaipäivinä pääse kauppaan.[/QUOTE]

Aika moni on töis pyhistä riippumatta... :whistle:

[QUOTE="mimmi";28489797]Miten ihmeessä sitä selvittiin silloin, kun kaupat ei olleet koskaan sunnuntaisin auki ? :D[/QUOTE]

Kai juuri siksi, ettei ne olleet koskaan auki. Nyt ne on kuitenkin useimmiten auki, ja kiinniolot tulee aina yllärinä: tiedän että helluntai ja muut juhlapyhät ovat aina samaan aikaan, mutta ei sitä aina muista.

• Tykkää
Reactions: lasipää edellä
[QUOTE="Kai";28489838]Kai juuri siksi, ettei ne olleet koskaan auki. Nyt ne on kuitenkin useimmiten auki, ja kiinniolot tulee aina yllärinä: tiedän että helluntai ja muut juhlapyhät ovat aina samaan aikaan, mutta ei sitä aina muista.[/QUOTE]

Pääsiäiseen liittyvät pyhäpäivät eivät ole aina samaan aikaan, siksi ne on varmaan helpompi unohtaa tai ne tulevat yllätyksenä, tosiaan tuo helluntai on sellainen, mitä ei meinaa muistaa :)

pakko vielä tulla aukomaan tähän, että sitten tämä koko kevätvyörytys on näitä äitienpäivä- vappu- pääsiäissuunnitteluja muutenkin...että on tarkkaavaisuus kysytty ominaisuus.
just vaikkapa ihan OMAN LOMAN ja VAPAIDEN suunnittelukin jo raastaa aika usein vuorotyöläistä, kun töihinkin pitäis muistaa mennä jossain välissä ja yötyöläisen nukkua esimerkiksi.

[QUOTE="piipi";28489654]Just kävin Siwassa ja on huomenna auki 10-22 välisen ajan...[/QUOTE]

No tuo riippuu paikkakunnasta. On täälläki Siwa, mutta ei se oo auki kaikkina pyhäpäivinä.

Samaa ihmettelen, että kyllähän nyt yleensä ihmisiltä kuivamuonaa ja säilykkeitä löytyy, ja pakkasesta kaikennäköistä.

Voihan sitä sattua jokin merkittävä katkos esim. ruoanjakelu- ja logistiikkaketjuissa, tulla lakko, jokin ympäristökatastrofi kohdata tms. Auto hajota, "aina auttavat" naapurit olla lomamatkalla, ydinvoimala räjähtää, tietoliikenneverkot hakkeroidaan ja kaadetaan jolloin energiantuotanto lakkaa ja kaupat suljetaan tms. :P

Jaa, enpä muistanu itekään että kaupat onki kiinni. Jossain vaiheessa kävi kyllä mielessä. Onneksi kaapista löytyy sen verran ruokaa että pärjää. Kerma on 3 päivää vanhaa ja maito 1 päivän vanha, mutta eiköhän ne ihan hyviä vielä oo. Kerma ruuanlaittoon.

Yhteistyössä