no voi pylly (tukiperhe asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nöppönen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nöppönen

Aktiivinen jäsen
13.05.2005
22 173
1
36
meillä on tukiperhe ollut apuna mun jaksamiseen kun lasten isä ei ole noudattanut tapaamissopimusta ja on ollut välillä pitkiä aikoja tapaamatta lapsia. ennaltaehkäisevästä tukitoimesta siis ollut kyse. puhuttiin tukiperheen kanssa että sopimus jatkuisi ja että lapset vaan kävisivät harvemmin heillä kun mulla alkaa nyt työtkin. kuulin kuitenkin että todennäköisesti emme saa enää tukiperhettä koska emme ole varsinaisia lastensuojelutapauksia vaan tätä enneltaehkäisevää. kuntaliitos tuli ja tämän mukana vissiin menee meiltä sitten tukiperhe kun säännökset muuttuu. ja ennaltaehkäisyä karsitaan taas. :| kuinkahan monelle muulle käy samoin.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
meillä ainakin tukilapsi käy yhä =)

täällä tuo kuntaliitos tuli siis nyt vuodenvaihteessa ja siihen liittyvät asiat on vielä joiltain osin auki. meillä ei tammikuussa ole tukiperheviikonloppua koska sopimus päättyi joulukuulle ja uutta sopimusta ei nyt sitten vissiin enää saada. oli aika harmistuneet tukiperheen vanhemmatkin..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös isä jo tapaa lapsiaan?Mihin tukiperhettä vielä tarvit?

milloin tapaa milloin ei. kovasti puhui että nyt vuoden alusta haluaa lapsia alkaa tapaamaan joka toinen viikonloppu ja kaksi viikonloppua on jo peruuntunut. en halua jäädä taas tyhjän päälle jos ex ei tapaakkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja jep jep:
no voihan... koeta puhua jos vaikka jatkasivat toisin perustein... mie voisin ottaa meille mutta taidat asua niin kaukana :) (savossa me...)

ei se onnistu jos säännöt määrää että pitää olla lastensuojelullinen syy. mä nyt puhuin jo asiasta johtavan perhetyöntekijän ja tukiperheen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja jep jep:
niin tietysti... :(

no entäs jos ystäväperheen kanssa vuorottelette viikonloppuisin lasten hoidolla?

varamummo.systeemi onko teillä päin sitä?

tuo voisi silloin tällöin onnistua. varamummoja oli yksi tarjolla joskus kolme vuotta takaperin :D onneks on nuo omat vanhemmat.. kyllä mä voin joskus pyytää heitä ottamaan että pääsen tuulettumaan. ovat vaan työssäkäyviä niin ei kovin usein viitsi. kyllä tää tästä lutviintuu, harmittaa vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja yh myös:
Anteeksi, en halua olla häijy, mutta miksi tukiperhe +
olen myös yhuoltaja 24/7 eikä kukaan ole koskaan mitään tukipehettä kaupitellut...

no mulle tarjottiin apua heti kun mies otti ja lähti. otin sen vaan vasta siinä vaiheessa vastaan kun ex lakkas tapaamasta lapsia. fyysisesti olenkin jaksanut, henkinen puoli on ollut heikoilla ja siksi olen apua hakenut ja saanut.

Yhteistyössä