No tulipa kivasti paha mieli (lapsen nimestä ja kommentista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiiru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Mun mielestä sun äitisi on juntimpi, kun kertoi tollaisen kommentin sulle...

No kyllä mä sanoinkin että miks ihmeessä sun piti kertoa toi.
Juntti maa juntti mies ja juntti äiti :D

...jeah... :D

Mutta oikeasti, ei mulle tulisi mieleenkään juoruta tollaisesta asianomaiselle! Lapset sitä tekevät, eivät aikuiset.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Minustakin tuntuu, ettei mummo itsekään pidä nimestä. Miksi sen muuten olisi kertonut ja pahoittanut mielesi :o Keskitty juttu voi myös olla. Kuitenkaan ei kannata välittää toisten mielipiteistä :)

Jep, typerä mummo kun kertoi. Miksi ihmeessä sinä pahoitat mielesi muiden puheista ja mielipiteistä??
Kannattaa olla miettimättä liikaa mitä muut sinusta/perheestäsi/lapsen nimestä ajattelee, pääset paljon helpommalla.

Äitini: "Mä kerron nyt aika suoraan, mutta kaveri sano aika suoraan ettei tykkää Andreaksesta, oikeestaan se sanoi että varmasti koulukiusataan"

Minä: "Just...Miks sun piti kertoa toi mulle, tuli tosi paha mieli, ja millä tavalla koulukiusataan? Niin mistä?"

Äitini: "No en minä tiedä se sen sanoi, aika ilkeästi sanottu"

Minä: "Niin ootko nyt tyytyväinen kun et tykänny siitä nimestä"

Äitini: "no kyllä mä nykyään tykkään, Se Joonatan (toka nimi) oli kuitenkin kuulemma kiva."

Minä: "kivoja kavereita sulla"

Äitini: "no ei se oikeestaan ole mun kaveri vaan ***n kaveri"

Näin se ihana keskustelu meni AAARGH!! :(
Kiitos kaikille mukavasti vastanneille, paransitte ainakin hiukan mun mieltä :) :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Minustakin tuntuu, ettei mummo itsekään pidä nimestä. Miksi sen muuten olisi kertonut ja pahoittanut mielesi :o Keskitty juttu voi myös olla. Kuitenkaan ei kannata välittää toisten mielipiteistä :)

Jep, typerä mummo kun kertoi. Miksi ihmeessä sinä pahoitat mielesi muiden puheista ja mielipiteistä??
Kannattaa olla miettimättä liikaa mitä muut sinusta/perheestäsi/lapsen nimestä ajattelee, pääset paljon helpommalla.

Se on totta, pitäs vähän lujittua! Liian herkkä olen välillä... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja heip:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Mun mielestä sun äitisi on juntimpi, kun kertoi tollaisen kommentin sulle...

No kyllä mä sanoinkin että miks ihmeessä sun piti kertoa toi.
Juntti maa juntti mies ja juntti äiti :D

Älä nyt koko maata hauku yhden sukulaisesi takia... On täällä pahempaakin tapahtunut, kuin että joku haukkuu yhtä nimeä. Ei siinä, ihan nätti nimi.

Joo no vitsi vitsi :) Kiva maa kiva nimi mutta JUNTTI MIES JA ÄITI! :p

Alkuperäinen kirjoittaja ff:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no en yhtään ihmettele tuota kommenttia mitä on sanottu :D

Siis eikö Andreas ole aika yleinen ainakin ruotsin kielisillä?
Mikä siinä nimessä antaisi aihetta kiusaamiseen suomen kielisilläkään??

On, eikä kovin harvinainen suomenkielisilläkään. Kaiken lisäksi jos sillä nyt väliä, lapsi on suomen JA ruotsinkielinen joten myös koulu on ruotsinkielinen.

Mun mielestä on oikein, että kerrotaan, jos joku "haukkuu" nimeä ihan noinkin suoraan. On mielestäni reilua, että se kerrotaan kyseessä oleville, vaikka niin, ei tuollaisista kannata välittää.

Andreas on oikeasti upea nimi! =)

Se ei tykkää ulkosuomalaisista nimistä se mummo. Älä ota itseesi, hyvä nimi ja ei lapset enää tänä päivänä kiusaa nimistä kun on kaikenlaista. Mummo ei sitäkään ymmärrä vanhankansanihmisenä.

Andreas on kaunis nimi :) Siltikin vaikka sukunimi olisi Virtanen. En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että sukunimi määräisi etunimen.

Sain paljon p*skaa niskaan kun meidän poika sai nimen. Appivanhemmat ja monet mun ystävän haukkui nimen ihan täysin ristiäisissä. En ole vieläkään sitä unohtanut enkä tule ikinä unohtamaankaan. Olen yrittänyt kasvattaa sen verran paksun nahan, ettei ihmiset
enää onnistu loukkaamaan niin pahasti. Mun mielestä eniten kertaa haukkujan käytöstavoista tuollainen. En itsekään todellakaan ole kaikista nimistä tykännyt, mutta ikinä en ole vanhemmille sitä sanonut.

Yhteistyössä