No onkos se kiellettyä olla kotona hiprakassa vauvan nukkuessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja no se meni näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

no se meni näin

Vieras
Eli vkl oli tälläinen tilanne...
Mies haki itselleen pari lonkkua sekä minulle, että saunan jälkeen juotaisiin. (viime kerrasta 2 vuotta)
No miehelle ei tietenkään mennyt päähän mutta minulla meni, ihan pikkuisen. Olin sitten hakenut jääkaapista kolmannen lonkeron ( ja ajattelin että juon sen ja painun pehkuihin) Mies sen nähtyään sanoi että etkös sinä ole juonut jo ihan tarpeeksi kuule! Vein lonkeron pois ja menin nukkumaan. Okei, suutuin miehelle, lapsellista ehkä, mutta ottaa päähän että minua komennellaan, kuinka paljon saan juoda jne. Olen aikuinen ihminen, enköhän tiedä missä rajani menevät! Ja meillä tosiaan 9kk vauva veteli sikeitä joten en tietenkään aikonut mitään kunnon kännejä vetassa, EN :( Halusin vain olla vähän "hiprakassa" koska viime kerrasta oli niin aikaa, mutta näköjään se on pahasta! Vai onko teistä? Kun toinen on kuitenkin selvin päin niin mitä se haittais jos toinen olis ehkä vähän humalassa?
En tiedä, jotenki tuli paha mieli kun mies sanoo että hei meillä on pieni lapsi täällä ettei täällä vedetä kännejä, ja kuulkaa olen aivan samaa mieltä, ärsyttää että mies ei ymmärrä että mullakin on ihan omat aivot päässä!
Kertokaa, otetaanko teillä ja miten?

mä voin ottaa max 3 olutta,n 6 tunnin aikana... ja kyllä,mä olen joskus ollu hiprakassa yhen viinilasillisen jälkeen ja ottanu siihen vielä puol lasillista lisää. Eri asia olis jos vetäis kunnon kännit.

no ei ole kiellettyä kunhan on joku selvinpäin oleva :) .
ehkä vähän turhasta vedit naiselliset herneet. ehkä mies ei tarkoittanut sitä niin "pahasti",kunhan vaan heitti ja koska itse ehkä koit jotain "syyllisyyttä",niin otit siitä itseesi.

meillä otetaan joskus kyllä, mutta ei koskaan niin että räkäkänniin taiettä kumpikin olisi hiprakassa.

meillä ainakin periaate, että lapsen kotona ollessa ei kännejä eikä edes pientä hiprakkaa juoda. Lasillisen punaviiniä olen miehen kanssa ottanut, mutta ei yhtään enempää.

baariinkaan mies ei minua päästä joten, pitääkö tässä olla sitten kokonaan juomatta, no onnistuishan sekin mutta en usko että jos 2 kertaa vuodessa haluaa olla hiprakassa niin olis kovin paha juttu!

Toisaalta ymmärrän miestäsi, toisaalta en. Koska teillä oli kumminkin toinen selvinpäin, niin miksi sä et sitten saanut ottaa sitä kolmatta? Tärkeintä että toinen on selvinpäin, ei molempien tarvitse olla. Mitäs jos sinä/miehesi lähtee illanviettoon muualle ja ottaa vähän enemmän, ja toinen teistä jää näin ollen kotiin hoitamaan lasta? Luokittelisin samaksi asiaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
baariinkaan mies ei minua päästä joten, pitääkö tässä olla sitten kokonaan juomatta, no onnistuishan sekin mutta en usko että jos 2 kertaa vuodessa haluaa olla hiprakassa niin olis kovin paha juttu!

Miksei se päästä sua baariin?

Meillä juodaan joka viikonloppu saunomisen yhteydessä. Eli neljä siideriä on mun vakkarimäärä, joskus menee enemmänkin. Ikinä en oo tuntenut olevani kännissä, pienessä nousussa kyllä. Aikaa noiden juomien juomiseen menee n. 4-6 tuntia. Ja lapset, 4 v ja 1,5 v, ovat kotona nukkumassa. Baarissa ei miehen kanssa olla käyty melekin 5 vuoteen, mutta kotona siis juodaan. Siitä on vaan tullut tapa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Koska baari on paha paikka siis miehen mielestä. Se ei halua että käyn.

No kyllä meneisin siltikin. Olethan tasavertainen aikuinen miehes rinnalla . Puoliso ei voi noin päättää toisen menoja. Sulla on oikeus mennä ilman miehes lupaa. Ens viikon loppuna hommaat hoitajan ja lähdet tuulettuun. Eikä ole vaarallista jos otat kotona muutaman ja tulet hiprakkaan. Sitäkään miehesi ei voi määrätä.

No mies ei luota ja on tosi mustis, (ilman syytä)siksi en saa käydä baareissa, ja ajatelkaa olen pyytänyt että saisin käydä 2 kertaa vuodessa, se riitäis mulle mutta ei käy.
Ja mies ei käy myöskään missään.

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Entäs jos ei ole turvaverkkoa eikä sukulaisia eikä pääse baariin, silloinko pitäis olla koko elämä juomatta?

tästä tulee vähän mielikuva, että ihankuin se juominen olisi elinehto :D

mutta siis joo. tottakai jos puoliso ei päästä johonkin, ni mä istusin alas ja juttelisin asioista. koska ei sellanen suhde ole mistään kotosin,missä toinen kontrolloi toisen menemisiä ja tulemisia tuolla tavalla :/

siis olenko joidenki mielestä muka jokin juoppo kun halusin juoda 3 lonkeroa...
ja miksi tunnen tästä syyllisyyttä? johtuneeko siitä että vanhemmat oli alkkiksia?! :(
Vai siitä että mies paasaa kuinka pahaa on olla humalassa...
en edes enää kehtaa jotenkin ottaa mitään alkoholia miehen kanssa koska hän on tehnyt siitä niin pahan jutun.

Yhteistyössä