no nyt se on virallisesti eka kesälomapäivä ja olen työtön :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aasi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aasi"

Vieras
olen opiskelija ja en onnistunut tänä(kään) kesänä saamaan kunnollista kesätyöpaikkaa, joten laskelmien jälkeen tuli taloudellisesti kannattavammaksi olla kotona ja pitää lapsi pitkällä kesälomalla. Tosin lapsi on nyt juhannusviikkoon asti pari kolme päivää tarhassa. En saa nyt mistään yhtään mitään rahaa, muuta kuin sen lapsilisän :/

Alkaa tiukat olot kun ei voi mitään ostaa. Mies toki töissä jne. mutta hänen rahansa on tähänkin mennessä mennyt melkein kokonaan lainan lyhennyksiin ja laskuihin ja minun tuloillani on ostettu ruoka.

Mutta kaikista inhottavinta tässä on tämä häpeän tunne. Kun en onnistunut saamaan kunnon työpaikkaa, vaikka kokemusta on vaikka kuinka. Tiedän kyllä, että mulla on vähän hankalampi saada töitä koska olen arkisin yksinhuoltajana ja päiväkotipaikkakin on ihan normaalin aukioloajan pk. Tuntuu että olen ihan luuseri ja en varmaan ikinä mitään töitä saa.

Mutta kai tämä tästä. Täytyy varmaan itse rueta itseäni työllistämään, vielä kun keksisi sen bisneksen :)
Muita saman tilanteen/olotilan kokeneita?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23922427:
Olisiko vielä mahdollista sopia pankin kanssa kesäajaksi lainan lyhennysvapaista?

Ei olla kysytty, mutta luulenpa että ei onnistu. Tai en tiedä, mutta meillä sen verran tuore laina (vasta 2 vuotta maksettu) että pelkkien korkojenkin osuus on aika iso..

Mikä ala?

Mulle on taas tiedossa töitä syksyksi, mutta kesällä ei oikein töitä omalla alalla ole. Mitään vanhustenhoitoa taas en halua lähteä tekemään. Siksipä säästän vuoden mittaan että elelen ihan normaalisti myös kesällä. 2 kuukauden loma. Tämä alku toki on vähän stressaavaa kun täytyy juosta työnhaussa ja toivoo että saisi syksyksi mieluisen paikan ja pitkän sijaisuuden. Ja voi kateuden määrää kun pidän pitkää lomaa... no onpahan tässä pätkätyöläisyydessäkin puolensa.

Kun valmistuin olin kesän ilman töitä, sillon teki tiukkaa kun miehen tulot vaikutti työmarkkinatukeen ja opiskellessa ei paljon ollut rahaa mistä säästää. Mutta se on se eka kesä valmistumisen jälkeen aina hankalin....

[QUOTE="aasi";23922437]Ei olla kysytty, mutta luulenpa että ei onnistu. Tai en tiedä, mutta meillä sen verran tuore laina (vasta 2 vuotta maksettu) että pelkkien korkojenkin osuus on aika iso..[/QUOTE]
Kannattaa silti kysyä.

eikö tosiaankaan mitään työtä löytynyt? Miten aktiivisesti etsit?

No aika aktiivisesti, lähettelin hakemuksia, soittelin ja kyselin. Tosin en etsinyt siivousalan työpaikkoja, että..

Ja tiedän että olisin saanut työpaikan vaikka kaupan kassalta, mutta kun en voi tehdä kun 7-16.30 välillä töitä niin varmaan arvaat kuinka häntäpäässä minä olen siellä työnhakijoiden listassa. Tässä kaupungissa on hirvittävät määrät opiskelijoita, jotka ovat riippumattomia esim. lapsistaan, joten he pystyvät tekemään juuri niitä työvuoroja mitä heille määrätään. Ja aika monta viikonloppua joudun myös olemaan yh:na kun miehellä pitkiä työreissuja.

Ja oman alan työpaikan sain, mutta vuoroja oli niin vähän, että olis mennyt miinuksen puolelle tehdä ne ja maksaa täyttä päiväkotimaksua muutaman päivän takia.

[QUOTE="aasi";23922482]No aika aktiivisesti, lähettelin hakemuksia, soittelin ja kyselin. Tosin en etsinyt siivousalan työpaikkoja, että..

Ja tiedän että olisin saanut työpaikan vaikka kaupan kassalta, mutta kun en voi tehdä kun 7-16.30 välillä töitä niin varmaan arvaat kuinka häntäpäässä minä olen siellä työnhakijoiden listassa. Tässä kaupungissa on hirvittävät määrät opiskelijoita, jotka ovat riippumattomia esim. lapsistaan, joten he pystyvät tekemään juuri niitä työvuoroja mitä heille määrätään. Ja aika monta viikonloppua joudun myös olemaan yh:na kun miehellä pitkiä työreissuja.

Ja oman alan työpaikan sain, mutta vuoroja oli niin vähän, että olis mennyt miinuksen puolelle tehdä ne ja maksaa täyttä päiväkotimaksua muutaman päivän takia.[/QUOTE]

Mutta olisit saanut kullanarvoista työkokemusta, ja se työ ehkä olisi poikinut lisää töitä, ellei samasta paikasta niin jostain toisesta.

Kysy mieheltä, voitteko käyttää ainaki osan hänen lomarahoistaan laskujen maksuun ja jos se onnistuu niin sovittele laskujen maksupäivät sen mukaan. Kysy pankista sitä lyhennysvapaata kuukautta tai että voisitte maksaa pelkät korot. Myy tavaraa ulkoilmakirppiksillä, voit samalla pitää kivan päivä ulkoilmassa.

Ja ennenkaikkea nauti kesästä lapsesi kanssa, koska ensi kesänä olet jo toivottavasti töissä!

Yhteistyössä