No nyt on talosta jonkinmoisia kuvia. Lupasin niitä laittaa, joten täältä pesee :D Muoks: s.8 lisää kuvia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Perussetti. Sellaisia tuppaa olemaan nykyään 13 tusinassa.... Mutta miellyttää varmaan valtaväestön silmää.

Onnea uuteen kotiin!

Minustakin tuohon niin tavallinen kuin olla ja saattaa, mutta ap on muistaakseni sanonutkin, että haluaakin nimenomaan tavallista...jos itse rakentaisin nyt, haluaisin ehdottomasti jotain hiukan ERILAISTA ja lastenhuoneet tekisin räväkimmiksi...Tuo reitaseinä ei nyt pelasta...Tylsän tasapainoista ja harmaata. Saivatko lapset itse päättää huoneidensa värimaailman? Tuskin olisivat kuitenkaan beesiä ja beigeä valinneet...Lastenhuone tehty enemmänkin tukemaan talon yleisilmettä; beige-ruskea-valkoinen...

Ihanaa, joku muukin tykkää räväkköistä lastenhuoneista :) Olen itse aina ihmetellyt niitä hillittyjä vaaleita ja beigejä lastenhuoneita. Makuja on toki monia :)
Meillä on 4veen huone tummansini-keltainen ja 2,5veen huoneen yksi seinä on punainen, kaksi keltaista ja yksi oranssi :) Ihanan valoisa ja raikas (valkoiset kalusteet), tuntuu että aurinko paistaa koko päivänä ja jo ovelta näkee, että on pienen pojan huone.

Minä en koskaan käyttäisi lastenhuoneessa levottomia väriyhdistelmiä. Vaaleat sävyt sopivat sinne parhaiten, koska lelut ym. tavarat kyllä tuovat väriä huoneeseen.

Kamalan tunkkaista maalata pieni huone räväkästi ja sitten tunkea sinne lapsen tavarat. Tiesittekö että värit jopa rauhoittavat jos ne on oikein valittu?

Ja Turkilmaksen koti vaikuttaa oikealta unelmalta ja on hillityllä hyvällä maulla sisustettu!

Onnekis meidän lastehuoneet eivät ole mitkään perus alta 10neliön kopperoita. Niissä on tilaa, joten voimakkaatkaan värit eivät hypi silmille eivätkä ahdistaa, eivät luo tunkkaista tunnelmaa. Kalusteet ovat valkoiset ja tekstiilit sointuvat huoneseen, värikkäät lelut eivät pysty huonetta sekaisen-ilmeiseksi tekemään. Niinkun totesin, makuja on monia :)

lastenhuoneen sänky on ihana!!! :)

Kiitos :). Se on parisataa vuotta vanha kaunotar, joka oli jo aikoinaan meidän esikoisella. Sitten hän alkoi potkia reunoja ja nukkumaan tosi levottomasti, joten sängystä oli pakko luopua.

Appiukko myi sen erääseen osto-ja myyntiliikkeeseen ja se myyjä oli laittanut sen jonnekin nurkkaan kasaamattomana. Eli kukaan ei voinut nähdä miten kaunis tuo sänky on. Kunnes sitten minä päädyin kyseiseen liikkeeseen ja näin sängyn. Pitihän se ostaa kuopukselle vuorostaan :heart:

Minä en koskaan käyttäisi lastenhuoneessa levottomia väriyhdistelmiä. Vaaleat sävyt sopivat sinne parhaiten, koska lelut ym. tavarat kyllä tuovat väriä huoneeseen.

Kamalan tunkkaista maalata pieni huone räväkästi ja sitten tunkea sinne lapsen tavarat. Tiesittekö että värit jopa rauhoittavat jos ne on oikein valittu?

Ja Turkilmaksen koti vaikuttaa oikealta unelmalta ja on hillityllä hyvällä maulla sisustettu!

Minusta räväkkä väriyhdistelmä ja beige-valko-ruskea raitahuone ovat kasi ääripäätä. Niiden väliin mahtuu paljon ja minusta lapsen huone on lapsen huone...En ylipäätään ymmärrä, että kodissa kaikki pitää noudattaa samaa kaavaa kuten nyt apn kodissa...jokapaikassa on samaa väriä...beige-valkoinen-ruskea...Blääh...Joku sanoi, että räväkkyyttä saa tekstiileillä...Apn kodissa sitä ei ole haettu niilläkään...Juu, kaikki ei tykkää ja onhan tuo tasaisen rauhallinen ja turvallinen beessi pidemmän päälle varmasti järkevin ratkaisu ja "aina muodissa", jollei halua remonttia usein tehdä.

MUTTA JOS minä olisin teetättänyt itselleni upouuden talon, olisin valinnut muuta kuin valtaväestön mukaista haaleanvaaleata linjaa..

Suomessa ei vaan yleensä tykätä räikeämmistä väreistä. Minusta tuolla talossa on oikein nätit värit, mutta en asukaan Suomessa, ja tuo näyttää mun silmälle niin levolliselta. Olen itsekin tottunut värikkäämpään sisustukseen, mutta se on vähän vaikeampi säätää. Tulee helposti kirjava. Itselläni on paljon väriä joka huoneessa, ja siihen kyllä kyllästyy vähän ajan kuluttua ja tekee mieli taas repäistä kaikki uusiksi, ja kalliiksi tulee taas.

Minusta räväkkä väriyhdistelmä ja beige-valko-ruskea raitahuone ovat kasi ääripäätä. Niiden väliin mahtuu paljon ja minusta lapsen huone on lapsen huone...En ylipäätään ymmärrä, että kodissa kaikki pitää noudattaa samaa kaavaa kuten nyt apn kodissa...jokapaikassa on samaa väriä...beige-valkoinen-ruskea...Blääh...Joku sanoi, että räväkkyyttä saa tekstiileillä...Apn kodissa sitä ei ole haettu niilläkään...Juu, kaikki ei tykkää ja onhan tuo tasaisen rauhallinen ja turvallinen beessi pidemmän päälle varmasti järkevin ratkaisu ja "aina muodissa", jollei halua remonttia usein tehdä.

MUTTA JOS minä olisin teetättänyt itselleni upouuden talon, olisin valinnut muuta kuin valtaväestön mukaista haaleanvaaleata linjaa..

Kuten jo mainitsin: mä en valinnut sitä mitä valtaväestö valitsee. Mä valitsin lempivärini. Ne sävyt, joita katsoessa tulee hyvä olo. Mä en tykkää kirkkaista väreistä. En ole koskaan tykännyt. Enkä halua räväkkyyttä. Tää on mun mielestä ihan tarpeeksi räväkkää rakentaa ja sisustaa just sellainen koti minkä haluaa. Välittämättä muiden mielipiteistä. Muodin kanssa tällä ei ole mitään tekemistä. Eiks nyt muuten ole muotia korkeakiiltoiset kaapistot, kivitasot, musta jne. jne.?

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Miten asian sitten näkeekin. Mun mielestä meillä on sisustettu lempiväreillä, paljon keksitty ideoita itse, meidän antiikkimööpelit on päässeet kunniapaikalle (niitä tuskin mahtuu tusinaan montakaan). Mun mielestä meidän talo ei ole tavallinen, vaan meidän näköinen. Mä en voi sietää kirjavia koteja. Mun mielestä ne on yleensä erittäin mauttomia ja levottomia. Enkä mä osaa ajatella että olis yhtään sen persoonallisempaa tunkea oranssia ja vihreetä kämppäänsä. Makuasioita siis :)

Ja kuopus ei tosiaan saanut valita värejä huoneeseensa. Saa toki joskus, mutta ei nyt vajaa 2-vuotiaana. Esikoisen huone on hänen toiveidensa mukainen.

Mitkä ideat ovat niitä, joita olette itse keksineet? Mitkä ovat niitä juttuja, jotka tekevät talosta juuri teidän kodin? Kun minusta tuo on juuri sellainen talo, mitä myytävien asuntojen listalla on melkein jokainen...Täysin samallalailla sisustettu...samat tasaiset (tylsät? ) värit ja tyyli.
Antiikkihuonekalut luovat oman piristysruiskeensa tuohon. Niitä tuskin on kukaan tylsän tavallisiksi maininnutkaan...?

Ei kai tällä värikkyydellä nyt sitä haettukaan, että jokainen seinä pitäisi maalata eri sateenkaaren värillä ollakseen persoonallinen...Jokainen tottakai tyylillään.
Alkaa vaan haukotuttamaan, kun kaikki huoneet ovat paskahuussia myöten turvallista beigeä.

onko nuo rosteriset tuossa keittiössä jääkaappi ja pakastin(/viileäkaappi )?? Jos niin eikö se ole hieman epäkäytännöllistä että toinen aukeaa suoraan oven eteen ja jos avaat toisen kaapin niin seisot ite oven edessä tientukkona.. Vai onko tuo joku varaston/autotallin ovi josta ei hirveästi ole kulkua?

mutta todella nätti koti teillä ja IHANA lattia =)

tosi ihana talo, hyvällä maulla sisustettu. ainoa mikä häiritsee on keittiössä kaiken ihanan ja valkoisen seassa olevat rosteri(?)hirvitykset

Mua mietitytti pitkään että lähdenkö tosiaan hankkimaan rosterisia kodinkoneita. Olisin kyllä mieluummin halunnut valkoiset, mutta se on nykyään jo haastavampi juttu löytää kaikki koneet valkoisena. Ainakin Ikeassa.

Tuo pisti silmään, kun ap mainitsi, että huone, jossa sänky on, on jo valmiiksi todella pieni...? Miksi? :o

Miksi rakennutitte kaninkoppeja huoneista? Oliko tuo valmistalopaketti, johon sisältyi vain noin pieni huone...?

tosi ihana talo, hyvällä maulla sisustettu. ainoa mikä häiritsee on keittiössä kaiken ihanan ja valkoisen seassa olevat rosteri(?)hirvitykset

Mua mietitytti pitkään että lähdenkö tosiaan hankkimaan rosterisia kodinkoneita. Olisin kyllä mieluummin halunnut valkoiset, mutta se on nykyään jo haastavampi juttu löytää kaikki koneet valkoisena. Ainakin Ikeassa.

Olisit ottanut integroidut kodinkoneet. Meillä on ja pois en vaihtaisi...Todella paljon paremman näköiset, kuin esiin pomppaavat rosteri tai valkoiset kiiltohirvitykset.

Tuo pisti silmään, kun ap mainitsi, että huone, jossa sänky on, on jo valmiiksi todella pieni...? Miksi? :o

Miksi rakennutitte kaninkoppeja huoneista? Oliko tuo valmistalopaketti, johon sisältyi vain noin pieni huone...?

Mä olen tullut siihen tulokseen, että ois tosi mukava sitten joskus jos rakennamme oman talon niin saada muksuille isot huoneet siis noin 20m2.
Mutta nyt olen tässä miettinyt, että mihin he sitä tilamäärää tarvitsevat...just katselin kaverin luona kun lapsilla on isot huoneet niin lapset sitten ovat rakentaneet omat viihdekeskukset huoneisiinsa eikä heitä paljoa näy esim olkkarissa viettämässä aikaa muun perheen kanssa. Toki leikki-ikäinen lapsi tarvitsee aina muutaman neliön lisää mitä huoneessa on, kun ei ne lelut meinaa mahtua mihinkään :D

Mä löysin miehen kanssa netistä oikean unelmatalon,kaikki sisustettu harmaalla,niin keittiö,makkari kuin suihkutilakin.Aivan mielettömän kaunis,tyylikäs ja hillitty.
Miehen mielestä myös tosi kaunis ja ihana.

Alkuperäinen kirjoittaja akka:
Mä löysin miehen kanssa netistä oikean unelmatalon,kaikki sisustettu harmaalla,niin keittiö,makkari kuin suihkutilakin.Aivan mielettömän kaunis,tyylikäs ja hillitty.

Näin se onkin, värejä lisätään tekstiileillä ja muulla rekvisiitalla :)

Jos samassa huoneessa on seinillä punaista, keltaista ja oranssia, niin mitä muuta se herättää kuin levottomuutta, olkoonkin sitten kuinka iso tahansa. Uskon, että lapsikin arvostaa harmoniaa :) Ja vaaleat seinäthän voi halutessaan piristää vaikka boordilla :)

Todella kaunista. :flower: Minua komean keittiön ja takan lisäksi ihastutti se vessan poikittainen panelointi (vai mikä onkaan). Tosi sievän näkönen. Mielestäni olette onnistuneet luomaan uudesta talosta, uusilla kiintokalusteilla ja materiaaleilla sellaisen missä antiikkikalusteillakin on sijansa, eikä se ole mikään helppo juttu se!
Luulen että jos me joskus saadaan oma talo rakennettua, niin se tulisi jokseenkin muistuttamaan teidän taloanne. Ruskea on ihan ok, omaan kämppään olisin varmaan ottanut samaa sävyä asteen pari tummempana. Ja mulla on menossa fiksaatio vanhaan turkoosiin, joten toi vaaleansininen ois varmaan saanu tehdä tilaa sille. :P Ai kauhee, siinä vasta riittäis harmailla haukkumista. :D

lastenhuoneen sänky on ihana!!! :)

Kiitos :). Se on parisataa vuotta vanha kaunotar, joka oli jo aikoinaan meidän esikoisella. Sitten hän alkoi potkia reunoja ja nukkumaan tosi levottomasti, joten sängystä oli pakko luopua.

Appiukko myi sen erääseen osto-ja myyntiliikkeeseen ja se myyjä oli laittanut sen jonnekin nurkkaan kasaamattomana. Eli kukaan ei voinut nähdä miten kaunis tuo sänky on. Kunnes sitten minä päädyin kyseiseen liikkeeseen ja näin sängyn. Pitihän se ostaa kuopukselle vuorostaan :heart:

Kävipä sitten hauska ja onnekas sattuma, että sänky päätyi teille takaisin :) vähän kuin pieni lottovoitto. Eihän tuollaisesta antiikkisesta kaunottaresta kannata luopua..

Alkuperäinen kirjoittaja akka:

Näin se onkin, värejä lisätään tekstiileillä ja muulla rekvisiitalla :)

Jos samassa huoneessa on seinillä punaista, keltaista ja oranssia, niin mitä muuta se herättää kuin levottomuutta, olkoonkin sitten kuinka iso tahansa. Uskon, että lapsikin arvostaa harmoniaa :) Ja vaaleat seinäthän voi halutessaan piristää vaikka boordilla :)

Huonetta näkemättä on paha sanoa, usko pois. Ja ei meidän poitsu siellä huoneessa seinille hypi, leikkii kiltisti ja nukkuu yöt rauhallisesti. Vai miten sen levottomuuten pitäisi ilmetä?
Ja sanoisin, että aika harmooninen huone se kuitenkin on, värit eivät ole mitään kirkkaan kirkuvia ja sointuvat toisiinsa, ovathan ne kuitenkin aika lähellä toisiaan. Verhot ovat oranssit, matto valko-oranssi, huonekalut valkoiset. Eli pääveräjä on ainoastaan neljä, niikun aika monessa muussakin lastenhuoneessa. Ne vaan sattuvat olemaan jotain muuta, kun beige, vaaleanruskea ja ruskeseen taitettu valkoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja V-ivian:
Oi ihana keittiö <3

Me ollaan myös ottamassa Ikean keittiötä, mutta mistä nuo alakaappien vetimet on? Ikeassa ei tuollaisia ollut (mielestäni... ) ja ne on just sellaiset "puolikuut", jotka haluaisin ja joita olen etsinyt.

vastaavia vetimiä oli joskus claes ohlssonilla

Yhteistyössä