H
"harmaus"
Vieras
Kyllä kannatti pistää sukanvarteen silloin kun vielä oli! Olin hoitovapaalla kolme vuotta ja kaikki meni ihan hyvin. Halusin kuitenkin lapsen aloittavan päiväkotitaipaleensa vasta elokuussa, vaikka täytti kolme jo kesäkuun puolessavälissä, sillä muuten hän olisi joutunut heti alkuunsa vaihtamaan pk:ta, aluksi olisi ollut jossakin päivystävässä, sitten vasta omassa. Minulla oli suht täysi säästötili (lähes 2000) mutta kuvittelin tarvitsevani siitä vain puolet tuohon siirtymäaikaan, kun eläisin ilman kotihoidon tukea tai palkkaa; saisinhan kuitenkin asumistukea, elareita ja lapsilisiä. Elokuussa lapsi siis aloitti hoidossa ja minä aloitin elokuun toisella viikolla työt, pk harjoittelujakson päätyttyä.
No mitä vielä! Maksoin juuti laskut ja vuokrat. Nyt on säästötilillä jäljellä enää 70. Käyttötilillä vissiin vajaat 40. Ja pahin: jouduin lainaamaan lapsen säästötililtäkin, otin sieltä 600, sille tilille jäi nyt 120. Mä olen ihan PA!! No, osan selittää se, että en ole elareita saanut moneen kuukauteen paperisotkujen takia. Nyt tulevat taas, ja saan kolme kuukautta takautuvasti. Ja palkka alkaa pikkuhiljaa juosta, jee! Ehkä jouluun mennessä tää homma on taas hanskassa. Mutta kyllä on pelottavaa olla näin persaukinen, en ole ikinä ollut näin tyhjän päällä...
No mitä vielä! Maksoin juuti laskut ja vuokrat. Nyt on säästötilillä jäljellä enää 70. Käyttötilillä vissiin vajaat 40. Ja pahin: jouduin lainaamaan lapsen säästötililtäkin, otin sieltä 600, sille tilille jäi nyt 120. Mä olen ihan PA!! No, osan selittää se, että en ole elareita saanut moneen kuukauteen paperisotkujen takia. Nyt tulevat taas, ja saan kolme kuukautta takautuvasti. Ja palkka alkaa pikkuhiljaa juosta, jee! Ehkä jouluun mennessä tää homma on taas hanskassa. Mutta kyllä on pelottavaa olla näin persaukinen, en ole ikinä ollut näin tyhjän päällä...