no nyt alan olemaan neuvoton....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pinki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pinki

Tunnettu jäsen
04.08.2004
25 067
28
48
Lahti
kaveri toi 1v lapsensa mulle hoitoon päiväksi, ja tämä poju vaan itkee ja huutaa lattialla ollessaan. :( sylissä on kaikki hyvin ja poika iloinen oma itsensä..vaan kun lattialle laitat....

poju siis käynyt meillä useastikkin,tietää kyllä paikan ja meidätkin,vaan kun äitinsä ei ole näköetäisyydellä niin itku iskee.

kysymys siis onkin, kai mä nyt voin 'huudattaa' sitä ja laittaa lattialle välillä,enhän voi koko päivää kumminkaan sylissä pitää? on hoidettava kotityöt ja ruoanlaitotkin tässä...

olenko mää nyt ihan kauhea hoitaja? :ashamed:

no et oo.. meil tyttö on samanlainen ja kerran on ollut hoidossa ja tiedän ei kukaan voi koko päivää sylis pitää varsinki ku hoitajalla oli itselläänkin kaksi lasta ja kotihommat tietty lisäksi.. et dont worry, lapsen keuhkot vaa vahvistuu =)

Voih, meillä asuu just tuollainen poikanen. ;)

Mies raaskii huudattaa häntä, eikä kyllä huudakaan hänen kanssaan, mutta mä etupäässä toimin yksikätisenä. Eli poikanen sylissä usein, jos ei ole nukkumassa. :)

Niin ja anna vaan vähän huutaa, ehkä tottuu pian eikä kauaa jaksa itkeä.

Pistä muutama kippo ja kauha lattialle ja vaikka kattila jos jaksat sitä pauketta kuunnella. Eiköhän lapsi rauhotu ja rupea soittelemaan niillä.
Keittiötavarat on usein mieleen pienillä. Kunhan ei ole mitään terävää.

Joskus mulla auttanut tuommoisessa tilanteessa, että kun keittiöhommia teen, otan lapsen syöttötuoliin siihen ihan ulottuvilleni, jotekin rauhoittuu paremmin siihen, kun on samalla korkeudella. Ja vaikka leivänkannikka käteen. Eikä se itku ole vaaraksi...!

Tietää sitä itse kuitenkin että on tehnyt kaikkensa. Tuskin se lapsi itseään ihan turvattomaksi tuntee vaikka huutaakin. Ei voi koko päivää lapsen istuimenakaan toimia, vähäksi aikaa lattialle ja muihin hommiin. Välillä sylissä, välillä lattialla... Toivottavasti menee päivä loppujen lopuksi hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja mantu:
Tietää sitä itse kuitenkin että on tehnyt kaikkensa. Tuskin se lapsi itseään ihan turvattomaksi tuntee vaikka huutaakin. Ei voi koko päivää lapsen istuimenakaan toimia, vähäksi aikaa lattialle ja muihin hommiin. Välillä sylissä, välillä lattialla... Toivottavasti menee päivä loppujen lopuksi hyvin.

joo, eiköhän tämä tästä =)

Yhteistyössä