No niin, nyt taas sisustusvinkkejä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Phoebsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Phoebsi

Aktiivinen jäsen
12.06.2008
28 881
2
38
En saanutkaan tällä koneella kuvaa laitettua, koska ei täällä ole kuvia, mutta siis lastenhuoneesta jälleen kyse.

Jos siellä on vaaleat seinät ja katto, tummanharmaa lattia, valkoinen kaappi, punainen pöytä, valkoinen pöytä ja marjapuuron väriset matto ja verhot sekä SININEN Fatboy-tyylinen säkkituoli, niin minkä väriseksi maalaan kerrossängyn?

Ihanaa, värejä :)!

Mun mielestä tuohon iloitteluun sopisi vaikka keltainen sänky, semmoinen lämpimän sävyinen. Mutta - oletko kysynyt mielipidettä huoneen käyttäjiltä, mitä väriä he ehdottavat/haluavat?

[QUOTE="FreezeCat";29107541]Ihanaa, värejä :)!

Mun mielestä tuohon iloitteluun sopisi vaikka keltainen sänky, semmoinen lämpimän sävyinen. Mutta - oletko kysynyt mielipidettä huoneen käyttäjiltä, mitä väriä he ehdottavat/haluavat?[/QUOTE]

Kysyin, parikin kertaa. Toinen sanoo miettiväisenä "en tiedä" (2.5v) ja toinen (4.5v) sanoi "hei, hei mä tiedän! Maalaa se avaruuden väriseksi!"

Kysyin, parikin kertaa. Toinen sanoo miettiväisenä "en tiedä" (2.5v) ja toinen (4.5v) sanoi "hei, hei mä tiedän! Maalaa se avaruuden väriseksi!"

:D - autsh, haasteelliseksi heittivät
Mutta toi keltainenhan vois mennä sitten vaikka massiivisesta tähdenlentoryöpystä :rolleyes:...

Jos keltainen äkkiseltään nikotuttaa, niin onhan sitä paljon muitakin...itselleni vain tuli mieleen että vois käydä kirkkaat aika perusvärit huoneeseen, koska on käytetty muutoinkin puhtaita perusvärejä :). Voishan siihen mennä vaikka se tylsä mutta hirveen helpo valkoinen, käyttää värjeä sitten runsaasti petivaatteisiin ja verhoihin.

Valkoista en haluaisi, pöytä ja kaappi on jo. Keltaista etsin aikanaan ja sen oikean sävyn löytäminen olikin aika vaikeaa, luovutin. Pöytä on sellainen vanha punainen, onkohan liikaa jos sänkykin on? Jos olisi vaaleansininen, ei sopisi minusta enää perusvärien kanssa niin hyvin.

Pöytä on muuten (vielä korjaamatta tosin) sellainen pyöreä, matala sohvapöytä, jonka ympärille laitan muutaman lattiatyynyn. Siinä sitten voi piirtää polvillaan vaikka viisi lasta kerralla, ei lopu tuolit kesken. Kaukosäätimille tarkoitettu laatikko sopii hyvin kynille. Miltä kuulostaa, pitääkö lapsilla olla aina pöytä ja tuolit?

Kyllä se oma "työpöytä" ja sopiva istuin on kivat lapsella. Saa touhuta itselle sopivalla korkeudella omia juttuja.
Meidän tytön huoneessa on myös paljon värejä. Perusvärit ovat vaalea tammi ja valkoinen. Aksenttiväreinä on kirkkaan keltainen, fuksia ja vaaleanvihreä ja vähän oranssiakin löytyy. Maton väreihin on nidottu kaikki muu.

YR18.jpg

Viimeksi muokattu:
Kyllä se oma "työpöytä" ja sopiva istuin on kivat lapsella. Saa touhuta itselle sopivalla korkeudella omia juttuja.
Meidän tytön huoneessa on myös paljon värejä. Perusvärit ovat vaalea tammi ja valkoinen. Aksenttiväreinä on kirkkaan keltainen, fuksia ja vaaleanvihreä ja vähän oranssiakin löytyy. Maton väreihin on nidottu kaikki muu.

Minä olen pitänyt askartelutarvikkeet alakerrassa ja levittänyt ... äh, pää tyhjeni, sen muovisen pöytäliinan, miksi niitä kutsutaan? Pöydän päälle. Tuolien päällä on pehmusteet ja lapset on hyvällä korkeudella. Saman pidän edelleen. Lastenhuone on muita leikkejä varten. Isompana sitten saavat omat pöydät, täytyykin alkaa etsi sopivia jo :D

Olen samaa mieltä kuin HopeaToffee siitä, että kyllä pöytä istuimineen puolustavat omaa paikkaansa omassa huoneessa...tosin ainakin meillä kuitenkin se parhain ja viihtyisin puuhastelupaikka löytyy keittiönpöydän äärestä :D

Olen samaa mieltä asiasta HopeaToffeen kanssa että kyllähän pöytä tuoleineen puolustaa hyvin sitä lapsen omaa puuhastelupaikkaansa huoneessaan...tosin ainakin meillä on kaikesta huolimatta vakiintunut parhaimmaksi ja rakkaimmaksi puuhastelu- ja askartelupaikaksi keittiönpöytä :D

Mites sitten esim. se oranssi, löytyisikö siitä sopivaa sävyä? Ja entäs vihreä? Vai onko liian esilletyöntyvä väri?

Vihreä ei jotenkin nappaa, jos pitäytyisi noissa perusväreissä ja ns. vanhoissa sävyissä niin se vihreä olisi sitten aika voimakas väri. En nyt millään haluaisi enää limeä tai fuksiaa, vaan niitä perusvärejä. Mikähän villitys tämäkin, en tiedä :)

Hupsistakeikkaa :O...menihän hassuksi tuo viestini :D

Mutta siis summa summaarum - mikä väri sinun silmääsi miellyttää? Punaista olet heittänyt keskusteluun myös, miksei sekin voisi olla vaihtoehtona. Varsinkin kun taidat tietää jo sen sävynkin siihen...

Ota mukaasi kuva huoneesta mihin voit sitten liikkeessä mallata väriliuskoja ja etsiä sieltä sopivaa väriä :). Onnea metsästykseen!

En mitenkään saa sitä kuvaa nyt mukaan, mutta pitää pärjätä. Ja ei ole mielessä vielä yhtään mitään, mikä kävisi! Kunhan heittelen :D

Nyt pitää mennä, mutta palaan vielä. Kiitos paljon vastauksista :)

• Tykkää
Reactions: HopeaToffee

Yhteistyössä