[QUOTE="jepjep";24625710]Se, että syödään pillereitä ohjeiden mukaan tai käytetään kierukkaa johtaa raskauteen äärimmäisen harvoin. Jos pilleri pettää, syynä on useimmin siitä, että nainen on unohtanut sen ottaa. Ihan samalla tavalla kun jotkut ovat olleet raskaana tietämättään ja huomaavat sen vasta kun synnytys on käynnistynyt. Siinäkin vaiheessa asioista voidaan puhua. Ei se ole niin yksiselitteistä tietenkään.
Pointti on se, että täällä miehen kuuluu huolehtia ehkäisystä ja naisella ei tätä velvoitetta ole. Jos miesten e-pillerit keksittäisiin, niin kyllä varmaan vahinkolapsiltakin vältyttäisiin, kun nainen ei olisi päättämässä asioista
Oletko ikävää kyllä ikinä tehnyt aborttia? Kaikkien naisten tuntemuksista on turha puhua. Joillekin se voi olla vain nappi nassuun ja olo helpottaa

[/QUOTE]
kuka on sanonut että täällä miehen kuuluu huolehtia ehkäisystä ja naisella tätä velvoitetta ei ole? olenhan koko ajan sanonut, että vastuu on yhteinen. ehkäisykeinoja on tooodella paljon, jos luet ylöspäin niin olen mielestäni joka vaiheessa toitottanut molempien vastuuta?
olisi kyllä enemmän kuin suotavaa, että miesten e-pilleri keksittäisiin. Itselleni kokeiltiin kuuden vuoden ajan eri e-pilleri merkkejä. nukahtelin hallitsemattomasti, paino nousi 25 (!!!!) kiloa, migreeneitä tuli pahimmillaan kolme-neljä viikossa, finnit, vatsakivut, haluttomuus jne jne.... kun vihdoin useiden merkkien jälkeen lääkäri ymmärsi lopettaa, siinä vaiheessa olin jo todella masentunut, niin laihduin puolessa vuodessa nuo 25 kiloa, halusin jälleen seksiä ja päänsäryt sekä nukahtelu hävisivät.. olin silloin niin nuori ja typerä etten ollut kyseenalaistanut ylimääräisten hormoonien käyttöä mutta kun rupesin toden teolla asiaa tutkimaan niin tajusin miten moninaisille ongelmille ne altistavat. ja kun kerroin omasta kokemuksestani niin eräskin äiti kertoi tyttärestään joka sai e-pillereiden takia aivoveritulpan ja näitä tarinoita löytyi sittemmin lisää.. eivätkä ole mitään urbaanilegendaa, yhteys on täysin todistettu.
sen jälkeen kokeiltiin rengasta ja laastareita joissa niissäkin oli liikaa hormooneja ja oireet palasivat.
sitten tuli lasten teon aika joka olikin meille molemmille helpotus, kerrankin oikeasti halusin seksiä, koin olevani nainen ja saavani elää normaalitilassa.. lasten yrittäminen ja odotusajat olivat elämäni parasta aikaa
tämän jälkeen käytin seitsemän vuotta kierukkaa, mutta jokin aika sitten, mieheni itse ehdotti, että hän haluaa vasektomian, koska on nähnyt kuinka olen kärsinyt. vaikka kierukan kanssa migreeneitä oli vain noin 1-2 krt viikossa, mutta usein ne johtivat yöhön sairaalan kiputipassa ja painonnousu oli vain noin 10kg... nyt olen ollut jonkin aikaa kierukasta vapaa ja ihannepaino lähestyy eikä migreenilääkkeitä edes tarvitse pitää varalla

ihan mahtavaa...
todella monet naiset joutuvat lopettamaan hormonaalisen ehkäisyn kun oireet yksinkertaisesti käyvät liian pahoiksi.. harmi kyllä monet nuoret eivät ymmärrä näitä asioita tutkia, eivät osaa yhdistää fyysisten tai psyykkisten oireitten yhteyttä hormonaaliseen ehkäisyyn koska näistä ei oikeasti lääkärit kerro mitään. tärkeintä on vaan ehkäistä vauvantulo, ei se vaikka nainen saisi mitä oireita.
onneksi joillekin toki ehkäisykeinot käyvät, joillekin hormonaalinen ehkäisy on jopa terveydelle hyväksi. mutta todella monet naiset käyttävät pillereitä VAIKEISTA SIVUOIREISTA HUOLIMATTA, koska parisuhteessa ei jostain syystä olla pystytty löytämään mitään muuta ehkäisykeinoa, jonka avulla nainen saisi tuntea olonsa terveeksi.
ihan järjetön tuo sinun kommenttisi, että muka vallalla olisi ilmapiiri jossa miehen tulee huolehtia ehkäisystä. aivan leijonanosan tästä huolehtimisesta tekevät naiset, syömällä lisähormoonia PÄIVITTÄIN tai käyttämällä näitä hormooneita muutoin luonnonvastaisesti. ja tämäkin on ihan ok, ja aikani minäkin tätä tein, koska parempaakaan (esim e-pilleriä miehelle) ei ole olemassa..
mutta KELLÄÄN miehellä ei ole oikeutta sanoa, että miehet joutuisivat kantamaan vastuun ehkäisystä, kun näin ei missään muotoa ole. ja se kortsukin on vain kumihuppu silloin kun seksiä sattuu saamaan vrt. jatkuva lääke ja ylihormoonirasitus kehossa.