No nii sankariope ei ollutkaan sankariope! Ja niinkuin ihmiset sitä puolusti:D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28321134]En mä jaksa kun et sä bonjaa kumminkaan? Mutta mieti itse pikku päässä, siinähän se sunkin päivä menee kun ei mitään muutakaan taida olla ohjelmassa?[/QUOTE]

Okei, eli et edelleenkään muuhun pysty kuin yrittämään alistamista. Se siitä sitten. :)

[QUOTE="vieras";28320913]Kävikös sun opettajas rinnuksiin kiinni ja painoi lasiseinää vasten? Tai työnsikö voimalla portaisiin päin? Vahingoittamistarkoituksessa? Tietäen että siinä voi käydä todella huonosti?[/QUOTE]

Toivottavasti kävisi jos olisin tuollainen kuin tuo oppilas.

No kyllähän siitä videostakin jo huomaa miten se ukko tönäisee sitä poikaa, ei opettaja saa niin toimia. Itse mies puhui "hihasta vetämisellä" ei tuo tönäisy miltään hihan vetämisellä näytä vaan törkeää tuuppimista.

millä tavalla tämä oppilas vaaransi ruokalassa toisten oppilaitten turvallisuuden? Itse ole kyllä sitä mieltä, että kyseinen opettaja oli liian oma-aloitteinen ja toimi ehkä suuttumuksen vallassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;28321128:
On olemassa määritelmä koulukuntoinen, jos oppilas ei ole koulukuntoinen voidaan huoltaja velvoittaa hakemaan oppilas pois koulusta asap. Koulukunnon määrittää esim rehtori, terveydenhoitaja, oppilashuolto, kuraattori tmv taho yhdessä opettajan kanssa.

Ymmärrän, ei ehkä sitten toimi tällaisessa tilanteessa. Tulee vaan mieleen ne lukemattomat tv-sarjat ja leffat, joissa vanhemmat istuu korvat punaisina principalin toimistossa kuulemassa mitä nyt taas on tapahtunut. Mutta se on tietty ulkomaanelävien tapa (ainakin leffatapa) hoitaa näitä juttuja.

[QUOTE="vieras";28321038]No onhan se aikamoinen sankari kun käy 15 vuotiaan pojan kimppuun ja tyrkkää tämän ulos ovesta ja ottaa rinnuksista kiinni ja työntää lasiseinää vasten! Siinpä vasta sankariope, jeeah! Noin niitä mamuja kohdellaan, mitäs tulevat tänne Suomeen![/QUOTE]

Kuulin sellaisenkin väitteen, että ko. 15-vuotias on 190-senttinen ja 140-kiloinen.

[QUOTE="vieras";28320887]Taitaakin olla varsinainen kuumakalle, potkut tulikin ihan aiheesta kuten olen alusta alkaen tiennytkin. Ja vielä erityisopettajana ollut, voi jeesus:(

Tämän päivän Iltalehdestä:

Uutta tietoa välikohtauksesta:

Iltalehden tietojen mukaan oppilaan ja opettajan välillä oli kahakkaa jo ennen videolle taltioitunutta ruokalasta poistoa. Tapahtumaa todistaneiden henkilöiden mukaan opettaja oli kehottanut oppilasta poistuman ruokalasta, koska hänellä on pipo päässään. Poika kieltäytyi poistumasta. Tämän jälkeen opettaja on ottanut poikaa rinnuksista ja laittanut päin lasiseinää.

Sen jälkeen tapahtumat etenevät kuten ne julkisuudessa olleella videolla näkyvät. Videolta ei voi myöskään havaita, että oven, josta opettaja työnsi pojan ulos, alkaa portaikko hieman yli metrin päästä.

(...)

Koulukaverit tuntevat hänent (tuupitun oppilaan/taavetti) tavallisena ja oppitunneillakin suhteellisen aktiivisena opiskelijana, ei perinteisenä "kouluhäirikkönä" kuten julkisuudessa on jäänyt mielikuvaksi.

Iltalehden tietojen mukaan opettaja olisi tunnettu koulussa aiemminkin räväkästä käyttäytymisestään. Eräs oppilas kertoo nähneensä ainakin kahdesti aikaisemmin samalta opettajalta "epäammattimaiseksi" luokittelemaansa käytöstä: oppilaan perässä juoksemista räävittömästi kiroillen, osin oppilaita sanallisesti uhkaillen ja toisaalta antaen joillekin oppilaille neuvoja, mihin kannattaa mennä polttamaan tupakkaa. Osa oppilaista arvostaa opettajan tapaa "rentona", toisten silmin keinot taas näyttävät harvinaisen epäammattimaisilta.

Iltalehden tietojen mukaan koulun oppilaat olisivat yllättyneet siitä, kuinka monet ihmiset tuomitsevat ruokalasta poistetun oppilaan häiriköksi ja potkut saaneen opettajan sankariksi pienen videopätkän nähtyään. Oppilaat korostavat ymmärtävänsä kummankin osapuolen toimineen asiassa väärin. He haluavat korostaa, etteivät asiat ole niin mustvalkoisia kuin ne nyt julkisuuteen näkyvät.

IL 11.4.2013 s. 3[/QUOTE]

Sähän fiksu olet kun TIESIT potkujen tulleet aiheesta.

[QUOTE="eräs";28321369]Kuulin sellaisenkin väitteen, että ko. 15-vuotias on 190-senttinen ja 140-kiloinen.[/QUOTE]

Ja hups, nythän se on jo totta, kun se on netissä luettavissa!

[QUOTE="eräs";28321369]Kuulin sellaisenkin väitteen, että ko. 15-vuotias on 190-senttinen ja 140-kiloinen.[/QUOTE]

Näkeehän se jo siitä videolta ja siitä otetuista stillkuvista ettei hän ole mikään pieni ja heiveröinen, muttei kyllä ihan noihin mittoihin taida silti päästä.

Ongelmahan on se, että koulun henkilökunnalla on vaitiolovelvollisuus.

Koulu ei voi puolustaa näkemyksiään yhtä vapaasti. Muutoin tulee lakisyyte niskaan.

Väkisinkin jää koulun puoli kuulematta.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;28321128:
On olemassa määritelmä koulukuntoinen, jos oppilas ei ole koulukuntoinen voidaan huoltaja velvoittaa hakemaan oppilas pois koulusta asap. Koulukunnon määrittää esim rehtori, terveydenhoitaja, oppilashuolto, kuraattori tmv taho yhdessä opettajan kanssa.

No tässä päästään taas asian ytimeen...vanhempia ei kiinnosta, nykyajan vanhemmat kuvittelee että lastenkasvatus kuuluu aivan jollekkin muulle kuin heille. Tuollaisia tilanteita ei syntyisi jos lapset kunnioittaisi aikuisia..ja mistähän se johtuu jos ei. Ei meillä lapset hypi silmille ei vanhempien eikä muidenkaan aikuisten, silti heitä arvostetaan ja kuunnellaan sekä rakastetaan ja selvät säännöt on.

Minun käsitykseni tapauksen uutisoinnin perusteella on, että suurin osa ihmisistä on sitä mieltä, että opettaja ylitti valtuutensa, mutta varoitus olisi ollut kohtuullinen rangaistus, erottaminen ei. Lisäksi suurin osa on minun käsitykseni mukaan ollut sitä mieltä, että opettajan hermostuminen oli toisaalta ymmärrettävää, eikä kenekkään (aikuisten tai lapsien) pitäisi omalla työpaikallaan joutua päivästä toiseen kuuntelemaan ja kohtaamaan opettajien jatkuvasti kohtaamaan käytöstä osan oppilaiden toimesta.

Eli sankariope - ei. Inhimillisen virheen tehnyt, mutta oikealla asialla ollut ope - kyllä.

[QUOTE="vieras";28321512]Minun käsitykseni tapauksen uutisoinnin perusteella on, että suurin osa ihmisistä on sitä mieltä, että opettaja ylitti valtuutensa, mutta varoitus olisi ollut kohtuullinen rangaistus, erottaminen ei. Lisäksi suurin osa on minun käsitykseni mukaan ollut sitä mieltä, että opettajan hermostuminen oli toisaalta ymmärrettävää, eikä kenekkään (aikuisten tai lapsien) pitäisi omalla työpaikallaan joutua päivästä toiseen kuuntelemaan ja kohtaamaan opettajien jatkuvasti kohtaamaan käytöstä osan oppilaiden toimesta.

Eli sankariope - ei. Inhimillisen virheen tehnyt, mutta oikealla asialla ollut ope - kyllä.[/QUOTE]

Kaima kirjoittaa asiaa!

[QUOTE="vieras";28321512]Minun käsitykseni tapauksen uutisoinnin perusteella on, että suurin osa ihmisistä on sitä mieltä, että opettaja ylitti valtuutensa, mutta varoitus olisi ollut kohtuullinen rangaistus, erottaminen ei. Lisäksi suurin osa on minun käsitykseni mukaan ollut sitä mieltä, että opettajan hermostuminen oli toisaalta ymmärrettävää, eikä kenekkään (aikuisten tai lapsien) pitäisi omalla työpaikallaan joutua päivästä toiseen kuuntelemaan ja kohtaamaan opettajien jatkuvasti kohtaamaan käytöstä osan oppilaiden toimesta.

Eli sankariope - ei. Inhimillisen virheen tehnyt, mutta oikealla asialla ollut ope - kyllä.[/QUOTE]

Näin juuri :flower:

Miten voi vaatia käytöstapoja minäminävanhempien lapsilta? Näitä ylimmyydentuntoisia mammoja on tämäkin ketju täynnä. Jokapäivä aloituksia tyyliin "pääsinpäs näpäyttämään kaupankassaa" tai "vitun terveysasema" joissa huudetaan pää punaisena ihan mitättömistä asioista joista normaalit kauniit käytöstavat oppinut olisi päässyt paljon vähemmällä.

Minusta nuo teinien tarinat on ihan yhtä luotettavia kuin tämän palstan jutut.
Ja sitäpaitsi, ilta-sanomissa taas oli haastateltu myös oppilaita, jotka olivat tämän opettajan puolella. Kuulemma eivät kouluun tule, jos tämä opettaja erotetaan. Ja kuka muka oikeasti on tätä opea jonain sankarina pitänyt.. Ihan normaalia toimintaa tuollainen häirikön poistaminen mun mielestä ainakin on. Näiden pään silittelijöiden mielestä pitäis vaan ymmärtää, kun toisella on vaikeat kotiolot tms. ja vaan jaksaa puhua tälle teinille vaikka tuntikausia samalla kun kyseinen teini räyhää. Kyllä minun mielestä näillä muilla oppilailla pitää olla oikeus saada rauhassa syödä tai opiskella, ilman että joku siellä häiriköi. Ja tosiaan ei ne muut opettajat varmaan edes saa puhua asiasta julkisesti. Ja samalla toki vois kysyä, miksi tämän pojan äiti ei ole tullut julkisuuteen puolustamaan lapsukaistaan..

[QUOTE="vieras";28321053]Onko sellainen mahdollista, että vanhemmat velvoitetaan hakemaan tottelematon oppilas pois, heti, kesken työpäivän? Siitä koituu vaivaa ja harmia vanhemmalle, töistä voi olla hankala lähteä, voi tulla ansionmenetystä, olisko se keino saada vanhemmat tajuamaan, ettei se oma kullannuppu ehkä olekaan ihan niin kullannuppu?[/QUOTE]

Hyvä idis. Siinä törmätään vaan samaan esteeseen kuin aina näiden häiriköiden kakaroiden kanssa eli vanhemmat ei usko. Väittävät sitten, että ope vainoaa heidän pilttiään jne. Menisi ehkä paremmin läpi, jos olis valvontakamerat. Ja siihenhän tää Suomen koululaitos on menossa tällä nykyisellä mallilla. :(

Kohta ollaan lukkojen takana, vartijoiden ja kameroiden valvomina joka koulussa. Mä nimittäin uskon, että tää lässytysmalli on tullut tiensä päähän. Kyllä suomalaisnuorilla on osalla niin ala-arvoista käyttäytymistä, ettei ole tosikaan. Ja karmeinta on, että aikuiset ihmiset hyväksyvät sen :(

Mä olen kurin kannattaja. Kurin, jolla opetetaan lapset ja nuoret kunnioittamaan aikuisia. Aikuisille ei vittuilla! Opettajia totellaan ja kunnioitetaan. Koulussa käyttäydytään sääntöjen mukaisesti tai tulee rangaistus.

Opettaja saa poistaa räksyttävän oppilaan voimakeinoilla. Ei väkivaltaa vaan voimaa.
Siinä on mun mielestäni vissi ero. Mun kouluaikana luokasta poistettiin vaikka niskasta ja voimalla. Ja kukaan ei olis edes uneksinut tuollaisesta kielenkäytöstä, mitä noilla nykynuorilla on.

Missään muualla maailmassa ei joku roskaporukka jyrää kuten Suomessa. Ei oo Suomi kauaa koululaitoksineen huipulla tällä menolla. Pohjalle mennään, että rysähtää. Ja vakavat välikohtaukset kouluissa tulee lisääntymään ja lisääntymään. Kohta ei normaalilapsia uskalla päästää kouluun.

Sitäkö tässä haetaan. Tällä vauhdilla menee koko Suomi rappiotilaan. Lapset ja nuoret on meidän tulevaisuus. Pelottaa ajatellakin. :(

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
[QUOTE="vieras";28321519]No aattelin, että kyllähän se jo totuudeksi voidaan helposti luokitella, jos kerran samaa tavaraa, totuutta, löytyy Iltiksen palstoiltakin.[/QUOTE]

Ai se on noinkin pitkällä jo huhuna.... Melkoinen kalavale. :)

Aluksi olin opettajan puolella mutta videon nähtyäni järkytyin OPETTAJAn voiman kätöstä. Ei noin voi tehdä! Olisi siirtänyt lasta toisin eikä tuollain raivon vallassa ja väkivaltaisesti puskien. Hullu mies!

Yhteistyössä