No nii sankariope ei ollutkaan sankariope! Ja niinkuin ihmiset sitä puolusti:D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28320976]Okei, saattaa olla totta. Tuntuis vaan niin uskomattomalta, että paavi siellä kammiossaan google translatorin kanssa tavaisi kaksplussaa. Mitenkä se ohjelma muuten kääntää etupyllyt ja ovislimat?[/QUOTE]

Google translaterin kanssahan palstakin kääntää kaikki mehikolaiset ynnä muut julkaisut. Se on kätevä kääntäjä, valtaisa keksintö! Wikipediakin jää hopealle!

[QUOTE="viirus";28320977]En mä sitä puolustanutkaan,vaan vois vähän miettiä mihin tää maailma on menossa,kun ei saa ketään kohta edes komentaa!

Sitten kun häirikköoppilaat kiusaa sinun lastasi,älä tule valittamaan kun opettajat ei tee asialle mitään.[/QUOTE]

Komentaminen ja käsiksi käyminen on hiukan eri asia, vai mitä?

[QUOTE="vieras";28320990]No entäs tämä sinun ihannoimasi kaksplussan palsta? Onko parempi:D Täällä voit sinäkin päteä olemattomilla taidoillasi ja tiedoillasi ja tuo hohotusviestisihän kertookin sinusta kaiken:D Kun ei ole mitään järkevää sanomista ja kun ei vaan yksinkertaisuudessaan osaa sanoa mitään järkevää:D on helppoa laitta noita hohotuksia, voi sinua reppanaa:D[/QUOTE]

Hohohooo <3 Koita rauhoittua.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;28320993:
Google translaterin kanssahan palstakin kääntää kaikki mehikolaiset ynnä muut julkaisut. Se on kätevä kääntäjä, valtaisa keksintö! Wikipediakin jää hopealle!

Ne voisi kummatkin lopettaa, kaksplussa kyllä kattaa kaiken. Mitenkä yle, onko sille vielä virkaa?

No ainakin juttua tutkineen poliisin mielestä kyseessä ei ole pahoinpitely, eikä juttu ole tutkimisen arvoinen ja olisi pitänyt hoitaa koulun sisäisesti. Se menee kuitenkin syyttäjälle saamansa suuren julkisuuden ansiosta, mikä on nhyvä juttu, koska sitten katsotaan aika epämääräisen lakitekstin käytännön soveltamisen rajat.

[QUOTE="vieras";28321000]Ne voisi kummatkin lopettaa, kaksplussa kyllä kattaa kaiken. Mitenkä yle, onko sille vielä virkaa?[/QUOTE]

Ylen säilyttäisin, toistaiseksi.
Mutta moni televisio-ohjelmaformaatti on oikeastaan aika turhake ja kalpenevat palstan rinnalla. Kyllä palsta hakkaa mennen tulleen BB:t, Selviytjät, laihdutusohjelmaformaatit yms.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Mitä muuten mielestänne tulisi seuraavaksi tehdä, kun oppilas komennosta huolimatta vain jatkaa suunsoittoa tai häiriköimistä?
Ihan vastaisen varalle...

Komentaa toisen kerran? Ja taas?

Jos mun kersani ei tuossa iässä vielä ymmärtäisi totella kieltojen ja kehotusten jälkeen, olisin enemmän kuin tyytyväinen, että opettaja ohjaisi tilasta ulos. Mutta mä olenkin maalta kotoisin.

Mistä tää "sankariope" nimitys on muuten tullut? Kuka sitä käyttää? Muu kuin se eilisen ketjun blogikirjoituksen tehnyt nainen...

No onhan se aikamoinen sankari kun käy 15 vuotiaan pojan kimppuun ja tyrkkää tämän ulos ovesta ja ottaa rinnuksista kiinni ja työntää lasiseinää vasten! Siinpä vasta sankariope, jeeah! Noin niitä mamuja kohdellaan, mitäs tulevat tänne Suomeen!

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;28321035:
Mitä muuten mielestänne tulisi seuraavaksi tehdä, kun oppilas komennosta huolimatta vain jatkaa suunsoittoa tai häiriköimistä?

Jos mun kersani ei tuossa iässä vielä ymmärtäisi totella kieltojen ja kehotusten jälkeen, olisin enemmän kuin tyytyväinen, että opettaja ohjaisi tilasta ulos. Mutta mä olenkin maalta kotoisin.

Ohjaisi? Kerro tarkemmin mitä se ohjaaminen tarkoittaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;28321035:

Onko sellainen mahdollista, että vanhemmat velvoitetaan hakemaan tottelematon oppilas pois, heti, kesken työpäivän? Siitä koituu vaivaa ja harmia vanhemmalle, töistä voi olla hankala lähteä, voi tulla ansionmenetystä, olisko se keino saada vanhemmat tajuamaan, ettei se oma kullannuppu ehkä olekaan ihan niin kullannuppu?

• Tykkää
[QUOTE="viirus";28321011]Sitähän tässä olen minäki ihmetellyt,mutta saan vaan haukkuja päälle,niinku näkyy :) Ttaitaa olla kyseisen oppilaan äiti täällä meuhkaamassa.[/QUOTE]

Katos, niin oletkin ihmetellyt, en huomannutkaan. No joo, sinä saat jatkaa taistoa mä en enää jaksa. :)

[QUOTE="vieras";28321038]No onhan se aikamoinen sankari kun käy 15 vuotiaan pojan kimppuun ja tyrkkää tämän ulos ovesta ja ottaa rinnuksista kiinni ja työntää lasiseinää vasten! Siinpä vasta sankariope, jeeah! Noin niitä mamuja kohdellaan, mitäs tulevat tänne Suomeen![/QUOTE]

Okei, eli se onkin juuri vastustajien keksimää tosi "purevaa" ironiaa....

Oikeastaan ihmettelen, miksi palstaa ole nostettu merkittävämpään asemaan Suomikuvan luomisessa. Kyllä tämän voisi mainita kaikilla kansainvälisillä areenooilla.
Ja valtiovierailuilla voisi luopua turhista vierailuista eri kohteiisiin. Jos vieraat ovat vaikka presidentinlinnassa, voisi heidät vaan opastaa vaan surffailemaan tänne..ja turhia valtiovierailuista aiheutuneita kuluja saataisiin kuriin. Tarjoilunkin voisi rajoittaa poppareihin:popcorn:

• Tykkää
[QUOTE="vieras";28321047]Ohjaisi? Kerro tarkemmin mitä se ohjaaminen tarkoittaa?[/QUOTE]

Mä sitten muuten tarkennan, että en puhu nyt tuosta tapauksesta.
Mutta ihan kädestä pitäen ohjaisi- kersasta riippuu loppu, että ohjautuuko nätisti, vai pitääkö ottaa tiukemmin kiinni. Riittääkö kiinni pitäminen kädestä, vai pitääkö työntää vaikka selästä.
Mutta on se #¤/()=`? kumma, että kersoilla ei ole mitään rotia, pelkkiä oikeuksia ja vaatimuksia.
Mun osaltani keskustelunkäynti loppuu tähän ja lähden kasvattamaan toivottavasti hyvin tuloksin omia hedelmiäni alakertaan. Ensalkajaisiksi ajattelin komentaa nuorimmaisen imurin varteen- ilman palkkiota.

[QUOTE="vieras";28321053]Onko sellainen mahdollista, että vanhemmat velvoitetaan hakemaan tottelematon oppilas pois, heti, kesken työpäivän? Siitä koituu vaivaa ja harmia vanhemmalle, töistä voi olla hankala lähteä, voi tulla ansionmenetystä, olisko se keino saada vanhemmat tajuamaan, ettei se oma kullannuppu ehkä olekaan ihan niin kullannuppu?[/QUOTE]

Hyvä ajatus!

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;28321080:
Mä sitten muuten tarkennan, että en puhu nyt tuosta tapauksesta.
Mutta ihan kädestä pitäen ohjaisi- kersasta riippuu loppu, että ohjautuuko nätisti, vai pitääkö ottaa tiukemmin kiinni. Riittääkö kiinni pitäminen kädestä, vai pitääkö työntää vaikka selästä.
Mutta on se #¤/()=`? kumma, että kersoilla ei ole mitään rotia, pelkkiä oikeuksia ja vaatimuksia.
Mun osaltani keskustelunkäynti loppuu tähän ja lähden kasvattamaan toivottavasti hyvin tuloksin omia hedelmiäni alakertaan. Ensalkajaisiksi ajattelin komentaa nuorimmaisen imurin varteen- ilman palkkiota.

Ei sitten kantti kestänyt:D No eipä ole ensimmäinen kerta:D

[QUOTE="vieras";28321099]Kuten myös sinä, kultapieni reppana:D[/QUOTE]

En mä kenenkään kanssa väitellyt. Kunhan vaan kommentoin välistä kun huomasin tuollaisen helmen keskustelussa. :)

[QUOTE="vieras";28321053]Onko sellainen mahdollista, että vanhemmat velvoitetaan hakemaan tottelematon oppilas pois, heti, kesken työpäivän? Siitä koituu vaivaa ja harmia vanhemmalle, töistä voi olla hankala lähteä, voi tulla ansionmenetystä, olisko se keino saada vanhemmat tajuamaan, ettei se oma kullannuppu ehkä olekaan ihan niin kullannuppu?[/QUOTE]

On olemassa määritelmä koulukuntoinen, jos oppilas ei ole koulukuntoinen voidaan huoltaja velvoittaa hakemaan oppilas pois koulusta asap. Koulukunnon määrittää esim rehtori, terveydenhoitaja, oppilashuolto, kuraattori tmv taho yhdessä opettajan kanssa.

Yhteistyössä