No nii sankariope ei ollutkaan sankariope! Ja niinkuin ihmiset sitä puolusti:D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Taitaakin olla varsinainen kuumakalle, potkut tulikin ihan aiheesta kuten olen alusta alkaen tiennytkin. Ja vielä erityisopettajana ollut, voi jeesus:(

Tämän päivän Iltalehdestä:

Uutta tietoa välikohtauksesta:

Iltalehden tietojen mukaan oppilaan ja opettajan välillä oli kahakkaa jo ennen videolle taltioitunutta ruokalasta poistoa. Tapahtumaa todistaneiden henkilöiden mukaan opettaja oli kehottanut oppilasta poistuman ruokalasta, koska hänellä on pipo päässään. Poika kieltäytyi poistumasta. Tämän jälkeen opettaja on ottanut poikaa rinnuksista ja laittanut päin lasiseinää.

Sen jälkeen tapahtumat etenevät kuten ne julkisuudessa olleella videolla näkyvät. Videolta ei voi myöskään havaita, että oven, josta opettaja työnsi pojan ulos, alkaa portaikko hieman yli metrin päästä.

(...)

Koulukaverit tuntevat hänent (tuupitun oppilaan/taavetti) tavallisena ja oppitunneillakin suhteellisen aktiivisena opiskelijana, ei perinteisenä "kouluhäirikkönä" kuten julkisuudessa on jäänyt mielikuvaksi.

Iltalehden tietojen mukaan opettaja olisi tunnettu koulussa aiemminkin räväkästä käyttäytymisestään. Eräs oppilas kertoo nähneensä ainakin kahdesti aikaisemmin samalta opettajalta "epäammattimaiseksi" luokittelemaansa käytöstä: oppilaan perässä juoksemista räävittömästi kiroillen, osin oppilaita sanallisesti uhkaillen ja toisaalta antaen joillekin oppilaille neuvoja, mihin kannattaa mennä polttamaan tupakkaa. Osa oppilaista arvostaa opettajan tapaa "rentona", toisten silmin keinot taas näyttävät harvinaisen epäammattimaisilta.

Iltalehden tietojen mukaan koulun oppilaat olisivat yllättyneet siitä, kuinka monet ihmiset tuomitsevat ruokalasta poistetun oppilaan häiriköksi ja potkut saaneen opettajan sankariksi pienen videopätkän nähtyään. Oppilaat korostavat ymmärtävänsä kummankin osapuolen toimineen asiassa väärin. He haluavat korostaa, etteivät asiat ole niin mustvalkoisia kuin ne nyt julkisuuteen näkyvät.

IL 11.4.2013 s. 3

Enpä liikaa painoa panisi oppilaiden näkemyksille. Kukapas nyt ei kaveriaan puolustaisi. Jos tämä jutut on saanut viralliset tahotkin varpailleen, niin ootko miettinyt miksi ne lähtis puolustamaan hirviöopettajaa?

No kuka sitä nyt sankariks oli väittäny?
Ois voinu toimia toisin,mutta silti olen hänen puolellaan.Ihme vapaa kasvatusta,oppilaat saa hyppiä nenille min kä kerkee ja opettajien pitää itkeä nurkassa.
Kyllä minä opettajilta sain luunappeja ja mitään niistä ei seurannut.ja tämä oli kuitenkin "jo" 90-luvulla.

[QUOTE="viirus";28320904]No kuka sitä nyt sankariks oli väittäny?
Ois voinu toimia toisin,mutta silti olen hänen puolellaan.Ihme vapaa kasvatusta,oppilaat saa hyppiä nenille min kä kerkee ja opettajien pitää itkeä nurkassa.
Kyllä minä opettajilta sain luunappeja ja mitään niistä ei seurannut.ja tämä oli kuitenkin "jo" 90-luvulla.[/QUOTE]

Kävikös sun opettajas rinnuksiin kiinni ja painoi lasiseinää vasten? Tai työnsikö voimalla portaisiin päin? Vahingoittamistarkoituksessa? Tietäen että siinä voi käydä todella huonosti?

[QUOTE="jaaha";28320902]Enpä liikaa painoa panisi oppilaiden näkemyksille. Kukapas nyt ei kaveriaan puolustaisi. Jos tämä jutut on saanut viralliset tahotkin varpailleen, niin ootko miettinyt miksi ne lähtis puolustamaan hirviöopettajaa?[/QUOTE]

No eipä sitä opettajaa varmaan kostoksi erotettu vaikka se niin väittää? Ja miksi kukaan kollegoista tai oppilaista ei puolusta opettajaa? Kummallista?

[QUOTE="vieras";28320913]Kävikös sun opettajas rinnuksiin kiinni ja painoi lasiseinää vasten? Tai työnsikö voimalla portaisiin päin? Vahingoittamistarkoituksessa? Tietäen että siinä voi käydä todella huonosti?[/QUOTE]

Vittuilitko sinä opettajallesi, etkä totellut hänen pyyntöään poistua tilanteesta?

[QUOTE="viirus";28320904]No kuka sitä nyt sankariks oli väittäny?
Kyllä minä opettajilta sain luunappeja ja mitään niistä ei seurannut.ja tämä oli kuitenkin "jo" 90-luvulla.[/QUOTE]

No voi hyvänen aika! tynnyrissäkö kasvat? Käypäs nyt ensin vaikka Iltiksen keskustelupalstoilla tms.

[QUOTE="vieras";28320926]No eipä sitä opettajaa varmaan kostoksi erotettu vaikka se niin väittää? Ja miksi kukaan kollegoista tai oppilaista ei puolusta opettajaa? Kummallista?[/QUOTE]

Kollegat eivät uskalla puolustaa, koska pelkäävät itsekin joutuvansa reksin mustalle listalle ja saavansa heti tilaisuuden tulle potkut.

[QUOTE="vieras";28320913]Kävikös sun opettajas rinnuksiin kiinni ja painoi lasiseinää vasten? Tai työnsikö voimalla portaisiin päin? Vahingoittamistarkoituksessa? Tietäen että siinä voi käydä todella huonosti?[/QUOTE]

Ei,mutta samalla luokalla olevalle pojalle teki.Tämä opettaja tuli myös usein humalassa töihin ja annettiin vaan varoituksia.Ei poliisitutkintaa tai erottamisia.

[QUOTE="vieras";28320933]No voi hyvänen aika! tynnyrissäkö kasvat? Käypäs nyt ensin vaikka Iltiksen keskustelupalstoilla tms.[/QUOTE]

Tässäkö se nyt sitten on, totuus asuu Iltiksen ja Kaksplussan palstalla? Sillä on sitten kaksi kotia, kuinkahan se oikein pärjää?

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;28320912:
Koska, voi koska poliisit ynnä muut tutkijat ymmärtäisivät kysyä ensin mielipidettä palstalta, jossa asuu viisaus ja varma tieto...
Säästyisi aikaa ja vaivaa, ei muuta äänestys pystyyn ja kaikki tutun kummin kaimat kertomaan, miten tulee menetellä.

Mä olen muutenkin sitä mieltä, että tämän palstan asiantuntijuutta käytetään aivan liian vähän hyödyksi. Minusta tämän palstan seuraamisen voisi ottaa osaksi mm. lääketieteellisen tiedekunnan opintoja. Ihan turhia ne siellä yliopistolla pänttäävät , kun palstalta saa saman varman tiedon joka asiaan ja nopeasti.

Myös kasvatustieteiden opiskelussa olisi apua palstasta, ja oikeastaan ihan kaikissa opinnoissa. Ja juurikin poliisien, pääministerin, presidentin, puolustusministerin ja paavinkin kannattaisi lukea palstaa. Täälltä löytyy kaikki tieto.

[QUOTE="Heidi";28320936]Kollegat eivät uskalla puolustaa, koska pelkäävät itsekin joutuvansa reksin mustalle listalle ja saavansa heti tilaisuuden tulle potkut.[/QUOTE]

Heh heh:D Aika ontuva selitys.

Mä olen muutenkin sitä mieltä, että tämän palstan asiantuntijuutta käytetään aivan liian vähän hyödyksi. Minusta tämän palstan seuraamisen voisi ottaa osaksi mm. lääketieteellisen tiedekunnan opintoja. Ihan turhia ne siellä yliopistolla pänttäävät , kun palstalta saa saman varman tiedon joka asiaan ja nopeasti.

Myös kasvatustieteiden opiskelussa olisi apua palstasta, ja oikeastaan ihan kaikissa opinnoissa. Ja juurikin poliisien, pääministerin, presidentin, puolustusministerin ja paavinkin kannattaisi lukea palstaa. Täälltä löytyy kaikki tieto.

Tuo paavi meni vähän liian pitkälle, voisitko sen verran peruuttaa?

[QUOTE="vieras";28320933]No voi hyvänen aika! tynnyrissäkö kasvat? Käypäs nyt ensin vaikka Iltiksen keskustelupalstoilla tms.[/QUOTE]

Iltiksen KESKUSTELUpalstoilla??? :laugh: :laugh:

[QUOTE="viirus";28320941]Ei,mutta samalla luokalla olevalle pojalle teki.Tämä opettaja tuli myös usein humalassa töihin ja annettiin vaan varoituksia.Ei poliisitutkintaa tai erottamisia.[/QUOTE]

Onneksi nykyään noihin asioihin puututaan eikä anneta epäpätevien ja väkivaltaisten opettajien jatkaa virassaan!

[QUOTE="vieras";28320955]Tuo paavi meni vähän liian pitkälle, voisitko sen verran peruuttaa?[/QUOTE]

Ehei.

Palstalta löytyy myös ns 'varma silmä' julkimoiden ja kuninkaallisten raskauksia ja etenkin oletettuja raskauksia kohtaan- tuntuu, että eivät vielä itsekään ole tietoisia asiasta kun palsta jo tietää! :flower:

• Tykkää
Reactions: ansarikukka
[QUOTE="viirus";28320961]Iltiksen KESKUSTELUpalstoilla??? :laugh: :laugh:[/QUOTE]

Älä nyt tukehdu nauruus! Iltiksessähän se videonpätkäkin oli ja juttu opettajan potkuista:D Ja hyvin upposi kansaan kaikki :D Sieltä sinäkin sen varmaan kävit lukemassa!

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;28320970:
Ehei.

Palstalta löytyy myös ns 'varma silmä' julkimoiden ja kuninkaallisten raskauksia ja etenkin oletettuja raskauksia kohtaan- tuntuu, että eivät vielä itsekään ole tietoisia asiasta kun palsta jo tietää! :flower:

Okei, saattaa olla totta. Tuntuis vaan niin uskomattomalta, että paavi siellä kammiossaan google translatorin kanssa tavaisi kaksplussaa. Mitenkä se ohjelma muuten kääntää etupyllyt ja ovislimat?

• Tykkää
Reactions: Ultramariini
[QUOTE="vieras";28320964]Onneksi nykyään noihin asioihin puututaan eikä anneta epäpätevien ja väkivaltaisten opettajien jatkaa virassaan![/QUOTE]

En mä sitä puolustanutkaan,vaan vois vähän miettiä mihin tää maailma on menossa,kun ei saa ketään kohta edes komentaa!

Sitten kun häirikköoppilaat kiusaa sinun lastasi,älä tule valittamaan kun opettajat ei tee asialle mitään.

Voi kuulisitte mitä juttuja joistain opettajista liikkui oppilaiden keskuudessa silloin kun minä koulussa olin!!! Ja jostain kumman syystä siltikään ketään opettajaa ei erotettu... :D :D

[QUOTE="Heidi";28320936]Kollegat eivät uskalla puolustaa, koska pelkäävät itsekin joutuvansa reksin mustalle listalle ja saavansa heti tilaisuuden tulle potkut.[/QUOTE]

Näin. Miksiköhän KUKAAN tuon koulun opettaja ei ole sanonut julkisuudessa yhtään mitään?

Kunnallisella puolella oikeesti menee kaikki pärstäkertoimen ja sen mukaan, kenen peppua nuolee.

[QUOTE="viirus";28320961]Iltiksen KESKUSTELUpalstoilla??? :laugh: :laugh:[/QUOTE]

No entäs tämä sinun ihannoimasi kaksplussan palsta? Onko parempi:D Täällä voit sinäkin päteä olemattomilla taidoillasi ja tiedoillasi ja tuo hohotusviestisihän kertookin sinusta kaiken:D Kun ei ole mitään järkevää sanomista ja kun ei vaan yksinkertaisuudessaan osaa sanoa mitään järkevää:D on helppoa laitta noita hohotuksia, voi sinua reppanaa:D

Yhteistyössä