no mitäs teillä ensi viikolla syödään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nöppönen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenna meillä syödään eilistä (eli tämän päiväistä) poron käryä muussilla :p
Tiistaina laitan kait jauhelihakiusauksen, josta luulisin riittävän keskiviikollekin.
Torstaina teen possukastiketta muussilla.
Perjantaina mennään häihin, eli ruokailu sit siellä.

luulisin että jotenkin näin (muutoksia tulee varmasti)

ma kanawokki vihanniksineen
ti luulisin että joko kala-tai jauhelihakeitto
ke possun pihviä ja vermiselliä
to täyttävä munakas erinäisillä täytteillä
pe täytetyt paprikat ja jauhelihamureke

ja tietenkin joka aterialla salaattia

vkl meilläkin vähä auki

Alkuperäinen kirjoittaja ticotico:

vkl meilläkin vähä auki

mitä on vermiselli?

miten teillä riittää ruuasta vielä seuraavalle päivällekin? varsinkin, kun lapsia vielä syömässä!!! mä teen esim. 5l makkarakeiton, niin ei siitä miehen kanssa kahta päivää syödä! ja 2 kilon pussin käytän perunaa ja 3-4 pss keittojuureksia tuohon määrään, eli lientä siihen ei juuripaljon mahdu.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

vkl meilläkin vähä auki

mitä on vermiselli?

mung-pavusta tehtyä "spagettia"...

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

vkl meilläkin vähä auki

mitä on vermiselli?

mung-pavusta tehtyä "spagettia"...

ok. :D

Alkuperäinen kirjoittaja miukuliina:
miten teillä riittää ruuasta vielä seuraavalle päivällekin? varsinkin, kun lapsia vielä syömässä!!! mä teen esim. 5l makkarakeiton, niin ei siitä miehen kanssa kahta päivää syödä! ja 2 kilon pussin käytän perunaa ja 3-4 pss keittojuureksia tuohon määrään, eli lientä siihen ei juuripaljon mahdu.

meillä ihan sama kui paljon ruokaa tekkee, ukko syö sitä nii kauan ettei sitä seuraavalle päivälle jää... vaikka kuinka nätisti pyytäis et jos siittä sais ees eväät töihin nii ei... mut s on sen merkki et ruoka ompi hyvvää :laugh:

helposti. monesti joudun makaronilaatikon loput heittämään poies kun ei ole ehditty syödä kahdessa päivässä. tosin meillä olen talouden ainoa aikuinen.

Hmm.. Aika isolta satsilta kuulostaa sun soppa..

Mä laitan 4-5perunaa, pussin keittojuureksia, neljä makkaraa (atrilliapaketin) ja yhden tomaattimurskapurkin. Me syödään siitä miehen ja koiran kans ainakin kaks päivää plus mä ehkä vielä kolmannenkin päivän. Ja me ollaan isoruokaisia!!

Mutta siis mitä ensviikolla..

Ma Muusia ja makkarakastiketta mulle/miehelle muusia+riistakäristystä (jäi viikonlopulta)
Ti Perunoita ja lihakastiketta
Ke Ehkä en mitään kotona, mies mussuttaa leipää
To Purkkihernekeittoa jauhelihalla miehelle, mulle ehkä puuroa
Pe Jotain helppoa roskaruokaa
La Kälyn häissä pitkän kaavan mukaan
Su ??

Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:

Hmm.. Aika isolta satsilta kuulostaa sun soppa..

Mä laitan 4-5perunaa, pussin keittojuureksia, neljä makkaraa (atrilliapaketin) ja yhden tomaattimurskapurkin. Me syödään siitä miehen ja koiran kans ainakin kaks päivää plus mä ehkä vielä kolmannenkin päivän. Ja me ollaan isoruokaisia!!

minustakin määrä kuulostaa valtavalle. mein keittoon menee sen 4-5 isoa perunaa, puolet hk:n sinisestä (tai vastaavasta) lenkistä ja yksi pussi keittojuureksia. tästä syödään 2-3päivää eli 4-6kertaa.

Ei tietoa muutakun et paisti on uunissa, siitä sit jotain kastia ym. parina iltana. Sienessä käytiin eli siitä kastiketta huomenna ja mustikoita ja vattuja kans eli jälkkärirahkat monena iltana tiedossa (tms.).

Huomenna tän päivän kaalilaatikon jämät,tiistaina broilerin koipireisiä kera riisin ja salaatin,keskiviikkona lihapullia,muussia,joku kastike ja salaatti,torstaina kesäkeitto,perjantaina uunikalaa ja muussia..

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
onko täällä muita jotka ei suunnittele etukäteen mitä syödään?? :o
meillä otetaan päivä kerrallaan ja katotaan mitä tekee mieli. :whistle:

Toki lista muuttuu mahdollisesti viikon aikana mutta noihin tuli tänään kaupasta hankittua tarpeet.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
onko täällä muita jotka ei suunnittele etukäteen mitä syödään?? :o
meillä otetaan päivä kerrallaan ja katotaan mitä tekee mieli. :whistle:

Toki lista muuttuu mahdollisesti viikon aikana mutta noihin tuli tänään kaupasta hankittua tarpeet.

no kui usein sitten käytte kaupassa jos kerralla ostatte noin paljon? kerran viikossa vai?

Yhteistyössä