No, mitäs nyt? Kysymys "varsiluomesta"...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sh:ta tai lekuria paikalla?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sh:ta tai lekuria paikalla?

Vieras
Mulla on rinnan alla tuollanen "varsiluomi" (fibroomako se nyt on oikealta nimeltään) ja liivit on sitä hanganneet. Olen koittanut pitää "laastaria" päällä viimeaikoina, koska on ollut hankauksen takia kipeämpi. No nyt sitten huomasi tänään, että se on ilmeisesti ihan inan "revennyt" jostain kohtaa tuolta juuresta ja se luomiosa on täynnä verta ("laastarissa" ei kuitenkaan verta ole). Eli mahtaako se nyt kuivua ja tippua itsestään, vai pitäskö tuo "veripallo" käydä nyt lähipäivinä poistattamassa? Mietin siis lähinnä, että voiko siitä kehkeytyä esim. joku tulehdus, jos sen nyt vaan jättää siihen olemaan? En tiedä koska saan lääkäriäkään, kun täällä käpykylässä niitä ole liioin muutenkaan...

Mä yksinkertaisesti nykäisin sen irti. Tietty ensin puhdistus, sitten ote siten että vedon suurin rasitus kohdistuu ohuimpaan kohtaan ja voimakas nykäisy. Ainakin mulla lähti noin. Ei kirpaise kun heti painaa jollain ja vertakin tuli vain vähän. Mutta jos on jo tulehduksen merkkejä niin arvioi itse tilanne. Mun mielestä on vain hullua maksaa lääkärille siitä, että hän käytännössä tekee saman homman; joku lekuri oli kuulemma vedellyt niitä irti partahöylällä, kun oli paljon.

Jos hallitset perushygienian, et kyllä mitään tulehdusta saa omin päin aikaiseksi. Joka asiaan ei tarvita lääkäriä.

No just... Joo, hallitsen ja juuri tulin saunastakin. ;) Mutta lähinnä tulehduksella tarkoitin, että jos se "veripallo" hautuu siinä kauan ja jos se hyytynyt veri jotenkin alkaa "muhimaan". Nyppäisin itse kyllä pois, koska se on niin millin osan enää kiinnikään, mutta tuon vuodon ja mahdollisten tikkien tarpeen takia en viitsi ja varsinkaan nyt ilta-aikaan, kun lähimpään päivystykseen on matkaa 50km... Katsos, kun mä en voi sitä tietää etukäteen, miten pahasti se iho nypätessä repeää.

Joten luulisin pääseväni vähemmällä, että annan lääkärin tehdä sen, vaikka se sitten sen reilun kympin maksaakin.. ;) Tosin voi olla, että pahimmassa tapauksessa tästä nyt joku yökeikka kehkeytyy, sillä tuo "veripallo" on tässä illan aikana koko ajan kasvanut ja jos se päättääkin "räjähtää" ihan issesseen... Koitin kyllä nyt "tollata" sitä niin paljon, että se siinä huomiseen pysyisi, mutta katotaan kuinka käy. :D

Jos on enää hieman vain kiinni, niin miksi siihen enää yhtäkkiä tikkejä tarvis? :D

Nyppäisisin itse pois. Ei siihen nyt niin suurta haavaa voi tulla, etteikö tyrehtyis.

Yhteistyössä