no mitäs mieltä nimestä Aada?

  • Viestiketjun aloittaja asdf
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Ei ei ei. Nää iänikuiset perustelut... eli sillon kun niitä oli vain tosi harvoilla se nimi tuntui kauniilta. Jotenkin sirolta ja hauraalta, keijumaiselta. Nyt kun niitä tulee vastaan joka kulmassa siitä nimestä tulee mieleen keskiluokkainen hemmoteltu pikkuprinsessa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Malio:
Aada tai Iida tms niin mä tykkään että kirjotusasu on Ada, Ida.. :) ihan nätti nimi on kyllä :)
Lausutko sitten myös Ada ja Ida? Itse en käsitä sitä, että muutetaan kirjoitusasu erilaiseksi kuin lausutaan.

Esim. meillä on Juulia ja lausutaan Juulia. Jos olisin halunnut Julian niin kirjoitusasu ois Julia. Enkä myöskään voinut ajatella, että kirjotettais Julia ja sanottais Juulia. Ihan eri nimet.
 
Miuski harmailee
Monta vuotta sitten, kun kuulin nimen ekaa kertaa en oikein pitänyt siitä. Kummasti siihen kuitenkin tykästyin ja kun esikoisen jälkeen toivottiin toista lasta ajattelin jo kovasti, että: "Sitten kun Aada meille tulee.." Ja niinhän siinä kävi, että Aada meille tuli - tyttönen täyttää kohta 8v ja on aivan nimensä näköinen. Ihana Aada :)
 
Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Sama koskee kuin Iidaa. Kaunis, mutta kulunut. Ja se d, ei kiitos. Aava passaa mun makuun paremmin.
Minusta taas tuntuu, että tuttavapiirissäni Aava on yleisempi kuin Aada. Kauniita nimiä molemmat.
 

Yhteistyössä