No mitä mieltä tästä häämenusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja morsian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Minäkin jäin kaipaamaan valkkaria, koska kaikki eivät juo punaviiniä.
Ja suklaakakkukaan ei ole kaikkien makuun -itse en esim. söisi. Ennemmin perinteinen kermakakku.

Suklaakakusta emme luovu :D

Emme me nyt ihan kaikkia kuitenkaan voi miellyttää.

Mutta siis jos pääruokana on possua ja punaviinikastike, niin ei sen kanssa kyllä valkkaria kuulu tarjota/juoda. Mieluummin sit vaikka punkku ja rose-viini tai punkku ja siideri & tumma olut.

Hmmm, itseäni kyllä vähän ihmetyttää, mitä perusmurkinanvetäjiä täällä palstalla oikein pyörii: syömättä jäävät siis joidenkin mielestä sellaiset eksoottiset herkut kuten hedelmäinen salaatti ja suklaakakku...?? Kaikkia ei voi miellyttää, jos joku tosiaan on ruokavalionsa suhteen noin rajoittunut, niin sitten on paree syödä kotona tukevasti ja ottaa kotimatkalle omat eväät.

Alkuperäinen kirjoittaja viineistä:
Mutta siis jos pääruokana on possua ja punaviinikastike, niin ei sen kanssa kyllä valkkaria kuulu tarjota/juoda. Mieluummin sit vaikka punkku ja rose-viini tai punkku ja siideri & tumma olut.

Hmmm, itseäni kyllä vähän ihmetyttää, mitä perusmurkinanvetäjiä täällä palstalla oikein pyörii: syömättä jäävät siis joidenkin mielestä sellaiset eksoottiset herkut kuten hedelmäinen salaatti ja suklaakakku...?? Kaikkia ei voi miellyttää, jos joku tosiaan on ruokavalionsa suhteen noin rajoittunut, niin sitten on paree syödä kotona tukevasti ja ottaa kotimatkalle omat eväät.

eihä sitä valkkaria sen possun kanssa ehdotettu :headwall:

listassa myös KALA, salaatteja ja jotkut valkkarit sopii punkkua paremmin.

.

Mitä ajattelit että niiden alkuruokien kanssa sitten juodaan? Ainakin itse joisin kyllä valkkaria. Ja possun kanssa sopii myös erinomaisen hyvin valkkari, vaikka mielelläni itse punaviiniä juonkin. Ei näissä ole mitään "kuuluu juoda punkkua" -juttuja. Kaikille ei vaan punaviini edes sovi, ja siksi on juotava sitä valkkaria, jos haluaa juhlavampaa.

Siideri ruokajuomaksi?

Hmmm, itseäni kyllä vähän ihmetyttää, mitä perusmurkinanvetäjiä täällä palstalla oikein pyörii: syömättä jäävät siis joidenkin mielestä sellaiset eksoottiset herkut kuten hedelmäinen salaatti ja suklaakakku...?? .

Kuka sanoi että suklaakakku on eksoottinen herkku? En vain pidä suklaasta ja suklaakakku on monen muunkin makuun liian makea. Mutta tosiaan: kaikkia ei voi miellyttää eikä ole tarviskaan.

Niin, pääasia on, että hääpari on tyytyväinen menuseen, eikö? Osa tykkäisi erikoisemmasta, osalle hedelmäinen salaatti on liian eksoottista :) Jos ei maistu, niin voi voi. Itse toivoisin enemmän rohkeutta kokeilla erilaisia häämenuita, mutta niin, että ruoat sopii hääparin makumailmaan: mikä on sitä omaa lempparia jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:

.

Mitä ajattelit että niiden alkuruokien kanssa sitten juodaan? Ainakin itse joisin kyllä valkkaria. Ja possun kanssa sopii myös erinomaisen hyvin valkkari, vaikka mielelläni itse punaviiniä juonkin. Ei näissä ole mitään "kuuluu juoda punkkua" -juttuja. Kaikille ei vaan punaviini edes sovi, ja siksi on juotava sitä valkkaria, jos haluaa juhlavampaa.

Siideri ruokajuomaksi?

Viineihin en ota kantaa, enkä ole koko ketjua ehtinyt lukea, mutta tähän kommentti: possun kanssa sopii hyvin esim. kuiva (aito) omenasiideri, joka on ihan juhlava ruokajuoma kyllä! Mielestäni hyvä idea.

Alkuperäinen kirjoittaja sivusta pikaisesti:
[Viineihin en ota kantaa, enkä ole koko ketjua ehtinyt lukea, mutta tähän kommentti: possun kanssa sopii hyvin esim. kuiva (aito) omenasiideri, joka on ihan juhlava ruokajuoma kyllä! Mielestäni hyvä idea.

Näin todellakin on. Mutta ei mikään Golden Cap tai Kopparberg. Esim. kuiva ranskalainen Ecusson sopii mainiosti possun kanssa.

Yhteistyössä