No mitä mieltä OCTOMUMISTA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dilledong
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tuplien äiti:
Mä olen lukenut siitä tyypistä netistä, ja sen verran oli tosiaan ennakkotietoa että oli ihan tarkoituksella hankkiutunut raskaaksi niin että syntyy useampi vauva. Se on se mitä tässä tuomitsen, enkä ole dokkaria katsonut, mielestäni ei edes tarvitse.

En halua tukea tuollaisen ihmisen toimintaa edes katsomalla hänestä tehtyjä dokumentteja. Koska mun mielestä tuossa ei voi olla mistään muusta kyse kuin huomiohakuisuudesta.

Vai että ihan netistä olet TIETOA lukenut? Tuo kahdeksikko oli vahinko, ei pitänyt tulla niin montaa joten kannattaa uskoa kaikki mitä netissä sanotaan.

Dokumenttiko kertoi sitten täydellisen totuuden asiasta? Minä olen sitä mieltä että useamman kuin kahden alkion siirtoja ei pitäisi tehdä lainkaan. Kaikki kolmosetkin syntyvät sektiolla ja niin pienillä viikoilla että mahdollisuudet keuhko jne ongelmiin ovat olemassa vaikka ei ole tarkoitus. Kahdeksan vauvaa syntyy todennäköisesti vielä aiemmin kuin kolmoset?

Teidän mielestä tuo on siis ihan kannatettavaa ja hyväksyttävää toimintaa?

Nainenhan rahastaa ihan täysillä nyt näillä ihmelapsillaan.

Kai nyt olikin hyvin "säilynyt" kun raskauden jälkeen on kaikki leikkaamalla kursittu kokoon, vatsa ja rinnat...

Ja sekös monia sapettaa. :p[/quote]
[/quote]

Leikkauksista sen verran että miten voi 14 lapsen yh tehdä jotain niin naurettavaa kun leikkautella itteään. Pelkästään silikonit on kuitenkin riski, satikka tollaset vatsan ja naaman kursimiset. Ihan nukutuskin on jo riski. Ja miten toipumiset? prioriteetit ihan hukassa! se ihminen on ihan häiriintynny.

Dokumenttiko kertoi sitten täydellisen totuuden asiasta? Minä olen sitä mieltä että useamman kuin kahden alkion siirtoja ei pitäisi tehdä lainkaan. Kaikki kolmosetkin syntyvät sektiolla ja niin pienillä viikoilla että mahdollisuudet keuhko jne ongelmiin ovat olemassa vaikka ei ole tarkoitus. Kahdeksan vauvaa syntyy todennäköisesti vielä aiemmin kuin kolmoset?

Mä olen sitä mieltä, että minä en ole mikään arvostelemaan muita ja toiseksi mä en muodosta mitään mielipiteitä netin tai telkkarin välityksellä. Ja siksi ihmetyttääkin nämä, jotka haukkuvat ja arvostelevat minkä ehtivät. Kukaan ei ole kannatettavasta tai hyväksyttävästä puhunut mitään. Miten naisen pitäisi elättää perheensä mielestäsi?

Mä olen lukenut siitä tyypistä netistä, ja sen verran oli tosiaan ennakkotietoa että oli ihan tarkoituksella hankkiutunut raskaaksi niin että syntyy useampi vauva. Se on se mitä tässä tuomitsen, enkä ole dokkaria katsonut, mielestäni ei edes tarvitse.

En halua tukea tuollaisen ihmisen toimintaa edes katsomalla hänestä tehtyjä dokumentteja. Koska mun mielestä tuossa ei voi olla mistään muusta kyse kuin huomiohakuisuudesta.

Vai että ihan netistä olet TIETOA lukenut? Tuo kahdeksikko oli vahinko, ei pitänyt tulla niin montaa joten kannattaa uskoa kaikki mitä netissä sanotaan.

Kuuden alkion siirto ei ole sen vastuullisempaa kuin kahdeksan.

Edelleen, eihän se tarkoituksella kahdeksaa tehnyt.

Tässä on täydellistä vastuuttomuutta sekä hoitoja antaneelta lääkäriltä että äidiltä itseltään. Hänellähän on ennestäänkin kaksoset.

Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Kai nyt olikin hyvin "säilynyt" kun raskauden jälkeen on kaikki leikkaamalla kursittu kokoon, vatsa ja rinnat...

Ja sekös monia sapettaa. :p
[/quote]

Leikkauksista sen verran että miten voi 14 lapsen yh tehdä jotain niin naurettavaa kun leikkautella itteään. Pelkästään silikonit on kuitenkin riski, satikka tollaset vatsan ja naaman kursimiset. Ihan nukutuskin on jo riski. Ja miten toipumiset? prioriteetit ihan hukassa! se ihminen on ihan häiriintynny.[/quote]

:laugh:
Tässä LOISTAVA esimerkki ihmisestä, joka haukkuu ja arvostelee minkä ehtii vaikkei edes ihmistä tunne. :flower:

Mä olen sitä mieltä, että minä en ole mikään arvostelemaan muita ja toiseksi mä en muodosta mitään mielipiteitä netin tai telkkarin välityksellä. Ja siksi ihmetyttääkin nämä, jotka haukkuvat ja arvostelevat minkä ehtivät. Kukaan ei ole kannatettavasta tai hyväksyttävästä puhunut mitään. Miten naisen pitäisi elättää perheensä mielestäsi?

Jos on jo 6 lasta niin onko ihan välttämätöntä laittaa useampi alkio alkionsiirrossa? Jos ei tarkoituksella hae monikkoraskautta ja huomiota?

No järkytyin sen naisen julkisesta haukkumisesta. miten hitossa se vois olla oikeutetumpaa kuin mitä kyseinen naikkonen on tehny. Mitä tollanen julkinen lynkkaus aiheuttaa niiden lastenkin mielenterveydelle kun alkavat asioita ymmärtämään. Sanotaan että äitis on vaan huomionhakuinen ja siksi teidät on hankkinut ja muutenkin paska äiti.

Hyvin se niitä lapsia hoiti, niin hyvin kuin tossa tilanteessa voi. Onhan niitä muitakin 14 lapsen perheitä, yleensä pariskuntia joo mutta hyvinkin enemmän kyseenalaisia (joissa isommat lapset hoitaa aina pienemmät, äiti hoitaa lähinnä viimeksi syntyneen. ja niitä tulee koko ajan lisää että aina on yksi tississä kiinni niin muiden lasten hoito on niin ja näin)

Ja en todellakaan lähde ottamaan kantaa kyseisen naisen motiiveihin, niinkuin joku täällä julisti netistä lukeneensa jotain huuhaata. Mistä ihmeestä sä tiedät että sellanen totta on???!!! Sitä ei kukaan meistä voi tietää.

Leikkauksista sen verran että miten voi 14 lapsen yh tehdä jotain niin naurettavaa kun leikkautella itteään. Pelkästään silikonit on kuitenkin riski, satikka tollaset vatsan ja naaman kursimiset. Ihan nukutuskin on jo riski. Ja miten toipumiset? prioriteetit ihan hukassa! se ihminen on ihan häiriintynny.[/quote]

Tässä LOISTAVA esimerkki ihmisestä, joka haukkuu ja arvostelee minkä ehtii vaikkei edes ihmistä tunne. :flower:[/quote]

Ei ihmistä tarvi tuntea että sen typeriä tekoja voi haukkua ja arvostella. En mä Hitleriäkään tunne ja voin sanoo että ihan M**kku.
Vaikka se olis ihan mun bestis niin sen teot puhuu karua kieltään.

Leikkauksista sen verran että miten voi 14 lapsen yh tehdä jotain niin naurettavaa kun leikkautella itteään. Pelkästään silikonit on kuitenkin riski, satikka tollaset vatsan ja naaman kursimiset. Ihan nukutuskin on jo riski. Ja miten toipumiset? prioriteetit ihan hukassa! se ihminen on ihan häiriintynny.

Tässä LOISTAVA esimerkki ihmisestä, joka haukkuu ja arvostelee minkä ehtii vaikkei edes ihmistä tunne. :flower:[/quote]

Ei ihmistä tarvi tuntea että sen typeriä tekoja voi haukkua ja arvostella. En mä Hitleriäkään tunne ja voin sanoo että ihan M**kku.
Vaikka se olis ihan mun bestis niin sen teot puhuu karua kieltään.[/quote]

No vähän kaukaata haettua verrata Hitleriä ja kyseistä äitiä.

Tässä LOISTAVA esimerkki ihmisestä, joka haukkuu ja arvostelee minkä ehtii vaikkei edes ihmistä tunne. :flower:

No vähän kaukaata haettua verrata Hitleriä ja kyseistä äitiä. [/quote]

Lue uudestaan. En vertaa Hitleriä ja Octoa vaan sitä että ihmistä ei tarvi tuntea että sen teoista voi olla sitä mieltä että vain typerys tekee sellaista.

Jos olen sitä mieltä että 6 alkion siirto kenelle tahansa on vastuutonta ja itsekästä, niin onko se parempi lausunto? Minä olisin tätä mieltä oli kysessä sitten pariskunta tai yh. Mutta jos henkilöllä on ennestään aiempia monikkoraskauksia jotka aikaansaatu samalla tavoin, niin kyllä silloin tietää mistä on kyse ja hänelle varmaan kerrottu ne riskit. Ja silti halusi tehdä näin. Pitäisikö siitä taputtaa päätä ja kehua miten hyvä äiti hän on?

Varmasti voi olla lapsilleen mahdollisimman hyvä äiti nyt kun he ovat jo syntyneet, mutta ei se sitä muuta että vauvoja/lapsia mun mielestä on vain kerralla liikaa yhteen perheeseen, oli siinä sitten yh tai ihan tavallinen perhe.

Ja siitä miten hänen pitäisi perheensä elättää? Mun mielestä jokainen elättää perheensä ensisijaisesti työnteolla tai muuten ilman lasten julkisuudesta tulevia tuloja, jos ne on tällaisessa tapauksessa muka ainut keino elättää vauvat. Tuskin D&G aurinkolasit äidille on lapsille välttämättömät.

Jenkkilän sosiaaliturvasta minulla ei ole niin tarkkaa tietoa, mutta miksi sitten laittaa useita alkioita jos tästä aiheutuu taloudellisia hankaluuksia mitä ei ole valmis kantamaan? Mun mielestä olis vähän eri asia jos olis ns. luomusti saanut kolmoset taikka sitten kahdeksikot.

Vaikka se olis ihan mun bestis niin sen teot puhuu karua kieltään.

Lue uudestaan. En vertaa Hitleriä ja Octoa vaan sitä että ihmistä ei tarvi tuntea että sen teoista voi olla sitä mieltä että vain typerys tekee sellaista.[/quote]

Mietipä itse uudestaan. Joo Hitler on helppo tuomita koska se on tappanut monia ihmisiä todistetusta ym. "Octo" on tehnyt paljon lapsia, huolehtii niistä niinkun kuuluu... Mistä tuomitset sen? mistäs sinä tiedät sen motiiveja miksi ne lapset on tehny? Tuomitset tietämättä asiasta mitään. Tai tietty jos sun mielestä on tuomittavaa hankkia lapsia ja pitää niistä huolta niin ok-

Jos on jo 6 lasta niin onko ihan välttämätöntä laittaa useampi alkio alkionsiirrossa? Jos ei tarkoituksella hae monikkoraskautta ja huomiota? [/quote]

Ei, mutta on ala-arvoista haukkua tätä ihmistä äitinä ja ihmisenä.

Ja hei, miettikää järjellä. Kannattaako lähteä töihin, kun noin pientä kotona ja jättää ne hoitajille ja maksaa isot kulut?

No järkytyin sen naisen julkisesta haukkumisesta. miten hitossa se vois olla oikeutetumpaa kuin mitä kyseinen naikkonen on tehny. Mitä tollanen julkinen lynkkaus aiheuttaa niiden lastenkin mielenterveydelle kun alkavat asioita ymmärtämään. Sanotaan että äitis on vaan huomionhakuinen ja siksi teidät on hankkinut ja muutenkin paska äiti.

Hyvin se niitä lapsia hoiti, niin hyvin kuin tossa tilanteessa voi. Onhan niitä muitakin 14 lapsen perheitä, yleensä pariskuntia joo mutta hyvinkin enemmän kyseenalaisia (joissa isommat lapset hoitaa aina pienemmät, äiti hoitaa lähinnä viimeksi syntyneen. ja niitä tulee koko ajan lisää että aina on yksi tississä kiinni niin muiden lasten hoito on niin ja näin)

Ja en todellakaan lähde ottamaan kantaa kyseisen naisen motiiveihin, niinkuin joku täällä julisti netistä lukeneensa jotain huuhaata. Mistä ihmeestä sä tiedät että sellanen totta on???!!! Sitä ei kukaan meistä voi tietää.

Niinpä. Ensimmäinen kappale on juuri sitä asiaa mitä minäkin olen ihmetellyt. Millä oikeudella ja millä perusteilla haukutaan huonoksi äidiksi ja ihmiseksi?

Jos kuuden lapsen äiti (yh tai ei) haluaa kerralla 6 vauvaa lisää, niin se osoittaa mun mielestä jonkinlaista huomiohakuisuutta tai suuruudenhulluutta.

Ikääkään ei ole niin paljoa että vaikka haluaisi paljon lapsia, niitä olisi pakko tehdä kerralla useampia.

Mä olen kolmen lapsen persaukinen yyhoo ja myönnän, että mä todellakin tarvitsin nää tajuttoman kalliit silmälasien pokat, ihan lasten parhaaksi. Mä olen paljon mieluummin lasten kanssa ulkonakin, kun tunnen kestäväni katseita.

Sitä paitsi tolla octomutsilla oli vaan yhdet arskat. Ei yhtään paha siihen suhteessa, että kahdessa kuukaudessa noilla menee lapsiin 15000. Kärpäsen paska vuosikustannuksissa.

lapset ovat ihania ja sisarukset lapsilla, mutta liika on liikaa. Itse en tekisi kolmea enenpää meidän perheelle paras), vaikka tavallaan voisin aina vaan ottaa vauvan...Haluan, että lapsilleni on jokaiselle tilaa, omaa rauhaa ja isän tai äidin huomiota. Kolmen kanssa onnistuu juuri ja juuri

No mä pitkään ihmettelin mikä taho sille on kustantanut talon ja kaikki ne lelut jne. Mut selvistähän se sitten. Vähän vaikea sanoa asioista tollasen perusteella, mutta loppujen lopuksi totta, että tavallisella työllä ei helpolla notia elättäis. Johan hoitomaksuihin menisi valtavasti. Eli sikäli tekee fiksusti tällä hetkellä.

Toisaalta alun perinkään ei olisi pitänyt yksin hankkia edes seitsemättä lasta!

Ainut, mikä pisti pahasti silmään ja korvaan oli sen esikoisen käytös :/

Loppuun asti en jaksanut katsoa, mutta hattua on nostettava naiselle siinä mielessä, että jaksaa. Oli kyllä sellaista hulabaloota, että mä en olisi kestänyt.

Yhteistyössä