No minäkin sitten kyselen nimistä :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masuilija.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

masuilija.

Aktiivinen jäsen
18.02.2011
2 388
0
36
Meillä siis tulossa toinen lapsi. Pojan nimi on Eelis ja olemme ajatelleet että jos siskon saa niin olisi Elsa ja jos veli tulee niin Eemi taikka Elmo. Olisiko muita nimi ehdotuksia? Ja miltä nämä kuulostaa?

Mitä sitten ehdottaisit pojalle? Nimen kriteerit on, että suomalainen ja alkaa E-kirjaimella ja rimmaa Eelikseen !
Noilla kriteereillä en mitään :D. En henk.koht. pidä siitä että sisarusten nimien pitää rimmata toistensa kanssa ja alkaa samalla kirjaimella. Lapset on jokainen kuitenkin omia yksilöitään eivätkä sisarustensa kanssa sievästi rimmaavia jatkumoita.

Noilla kriteereillä en mitään :D. En henk.koht. pidä siitä että sisarusten nimien pitää rimmata toistensa kanssa ja alkaa samalla kirjaimella. Lapset on jokainen kuitenkin omia yksilöitään eivätkä sisarustensa kanssa sievästi rimmaavia jatkumoita.

Tähänkin jokaisella on omat mielipiteet. Minusta nimi ei tee ihmisestä "jatkumoa".

Mä oon kyllä samaa mieltä tässä. En ymmärrä edes sitä että kaksosten nimet on toistensa kaltaisia/rimmaavia

Tuo jonkun ehdottaman Elia on kiva.

Evert-nimestä tykkään myös.

Ja Einari on minusta söpö :), samoin Eino. Elmosta mulle tulee mieleen vain se tv-hahmo, ja Eemi on jotenkin nössö (Eemil olisi parempi, tosin Eelis ja Eemil on mun makuun ihan liian Tiku ja Taku).

Elmiina-nimi on ollut ehdolla meidän tytölle, tosin muodossa Elmina.

Elissa on yksi e-alkuinen tytön nimi josta tykkään hirmuisesti.

Se on muuten hassunkuulosta kun joissain perheissä lasten nimet rimmaa yhteen. Tai on niin kuin yhdessä tiemässäni perheessä: 5 tyttöä ja jokaisella on Liina-päättyinen nimi, huh... Eveliina, Rosaliina jne. No jännällä ootamme kun tulee kohta 6, onko hän tyttö ja millainen Liina hänestä tulee :D Tai entäs jos tuleekin poika, kuinkas se saadaan rimmaamaan...? :D

Tuo jonkun ehdottaman Elia on kiva.

Evert-nimestä tykkään myös.

Ja Einari on minusta söpö :), samoin Eino. Elmosta mulle tulee mieleen vain se tv-hahmo, ja Eemi on jotenkin nössö (Eemil olisi parempi, tosin Eelis ja Eemil on mun makuun ihan liian Tiku ja Taku).

Elmiina-nimi on ollut ehdolla meidän tytölle, tosin muodossa Elmina.

Elissa on yksi e-alkuinen tytön nimi josta tykkään hirmuisesti.

Einari ja Eino löytyvät lähipiiristä, joten nämä hyllytetään. Evert ei yhtään sovi suuhuni, mutta Elia miellyttää :) Eemeli on mun mielestä myös liikaa tiku ja taku ja tätä poikaa kutsutaan myös Eemeliksi. Meillä paljon lempinimiä :D

Yhteistyössä