No kotiäitiydestä. Tietenkin.

Juures Suikale

Aktiivinen jäsen
31.05.2007
2 905
1
36
Tiällä on (taas) kuumana puheenaiheena kotiäitiys. Kuinka siihen on varaa, kuinka siihen ei ole varaa, onko se "ainoa oikea" tapa jne.

Vähät mie noista, jokainen tekkee niin kuin pystyy.

Mutta sitä vaan ihmettelen, miten te ossaatte olla kotiäitejä??

Miten ihmeessä mie en saa kotiani pysymään siistinä, kuinka helekutissa en saa pestyä pyykkiä, tehtyä sapuskaa, viihdytettyä pikkuruistani ilman, että kaikki leviää?! Miten mie voin olla tämmöinen käytännön käsi?

Niin, ja miulla on YKSI, pieni, HELPPO, ihana vauva eikä lääniäkään talossa niin paljoa, että siivoamisessa pitäis ikä ja terveys mennä :ashamed:

Miten mie ikinä opin?

Ei meillä kyllä kukaan sotkenut tai levittänyt tavaroita kun olin äitiyslomalla esikoisen kanssa. Eli kyllä paikat kiilsivät. Aina lapsi jossain välissä sen 15 minuuttia torkahti, että ehti esim. vessan pestä. Vaikka oli huono nukkuja. Kaksiossa asuimme. Ja nautin siitä, että oli hiljaista, puhdasta ja siistiä aina.

Voi kuule:) Meillä siivotaan sillon kun ei kävelemään mahdu, tiskataan kun huomataan että saa suoraan syödä kattilasta:) ruokaa mä kyllä teen mutta menee hermo kun tuo kersa ei mitään syö.. Pyykkiä tulee pestyä kun pesukone on täynnä, meillä heitetään sinne likaset.. Ja tuo lapsi on ärsyttävä kun se roikkuu jatkuvasti lahkeessa eikä melkein koskaan leiki yksin mitään:) mutta täällä sitä on kohta 5 vuotta kökitty:)

ei meillä oo kovin siistiä, mukelo sotkee sitä mukaa kun saan siivottua..muutenkin kotihommelit vaikeita tuon mussukan kanssa , kun vaatisi kokoajan seuraa, roikkuu puntissa tiskatessa..sellainen hallittu kaaos meillä..

Mulla käy siivooja :D
kotona olen ollut 7v.kohta ja viihtynyt.Tosin nyt alkanut kiinnostamaan kätilön ammatti joten taidan suunnata nokkani koulun penkille kun saan tämän pienimmän vähän isommaksi!!

Alkuperäinen kirjoittaja :
Voi kuule:) Meillä siivotaan sillon kun ei kävelemään mahdu, tiskataan kun huomataan että saa suoraan syödä kattilasta:) ruokaa mä kyllä teen mutta menee hermo kun tuo kersa ei mitään syö.. Pyykkiä tulee pestyä kun pesukone on täynnä, meillä heitetään sinne likaset..

No näinhän se mennee meilläkin :)

Mie vaan jotenkin luulin olevani sitten kotona lasta hoitaessa energisempi, järjestelmällisempi ja vähintään nelikätinen... Ja p.skat :D

Meillä on päiviä jolloin tehdään ruokaa, jopa leivotaan, huusholli siisti ja pyykkikori saadaan helposti tyhjäksi. Ja sit on niitä päiviä kun mikään ei onnistu ja kaikki mitä teen aiheuttaa vaan lisää kaaosta. Sit me vaan ollaan rennosti eikä välitetä.

Lapsia en syytä sotkusta, enkä siittä että en saa tehtyä mitään. En vaan osaa aina tehdä montaa asiaa yhtäaikaa. Ja vietän mieluummin aikaa lasten kanssa enempi, kun puunaan kotia.

Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Voi kuule:) Meillä siivotaan sillon kun ei kävelemään mahdu, tiskataan kun huomataan että saa suoraan syödä kattilasta:) ruokaa mä kyllä teen mutta menee hermo kun tuo kersa ei mitään syö.. Pyykkiä tulee pestyä kun pesukone on täynnä, meillä heitetään sinne likaset..

No näinhän se mennee meilläkin :)

Mie vaan jotenkin luulin olevani sitten kotona lasta hoitaessa energisempi, järjestelmällisempi ja vähintään nelikätinen... Ja p.skat :D

No niin mäkin luulin että sit on aikaa ja energiaa ja kaikki kiiltää ja lapsella on aktiviteettiä vaikka muille jakaa.. Hevonsonnat, musta on tullu niin laiska että hyvä kun jaksan silmiäni liikuttaa:D

Alkuperäinen kirjoittaja almie:
Ja vietän mieluummin aikaa lasten kanssa enempi, kun puunaan kotia.

No just näin, miekin niin paljon mielummin touhuan tyttöni kanssa, kun alan puunaamaan.

Ärsyttää vaan sekin, kun ei tiällä kukkaan muu saa tätä sotkua aikaan, kun mie ihe :ashamed: Jösses minnuu.

Minttukissa, tuossa siivoojassa ois kyllä ideaa :D

Yhteistyössä