No kertokaas kokemuksia hormonikierukasta?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Tuolla laatikossa jo sellainen odottelee ja oli sen verran tyyris, että on paras sopia...mutta kertokaas kokemuksia, lähinnä kiinnostaa miten on vuotanut kierukan laiton jälken ja miten iho reagoinut? Entä vaikutus mielialaan?
 
Vuoto kesti 3kk, sit parin viikon tauko, sitte viikon menkat, sitten parin viikon tauko, sitte viikon menkat, nyt on taas ollu pari viikkoa vuotamatta, ehkä jokohan tuo kohta taas alkaa.. ;)

Iho ei oo reagoinu mitenkään, ja mielialasta en osaa sanoa kun baby bluesista oon kärsiny muutenki, ni tiiä tässä mikä johtuu siitä ja mikä kierukasta.
 
Vieläkös hormonikierukat sisältää samaa hormonia kuin cerazettet?

Mulle silloin aikoinaan (tästä on jo ainakin viis vuotta) lääkäri sanoi, et testataan, sopiiko sulle hormonikierukka sillä, et syöt eka pelkkiä cerazettejä. Sanoi, et hormoni on samaa ja jos ei noi pillerit käy, mitä todennäköisemmin ei käy kierukkakaan. Ei käyny cerazettet, ei kokeiltu hormonikierukkaa. =)
 
Ei ainakaan vielä ole ollut minkäänlaista vuotoa (kierukka ollu jonkun reilun puol vuotta). Mieliala heittelyistä en osaa sanoa mitään varmaa. Mies jossain vaiheessa meinas että kierukka saa luvan lähteä kun mun mielialoja ei voi mitenkään ennalta arvella vaan saatan muuttua ihan hetkessä toiseen ääripäähän.
 
hmm
mulle on sopinut hyvin,menkat loppunut melkein kokonaan,välillä tulee pientä rusehtavaa vuotoa ja ennen tätä oli todella runsaat menkat.
iho on rasvoittuneempi mut olikin ennen ihan rutikuiva,et ei silleen haittaa.
alussa vuodin aika pitkään ja tuli muutamat tosi runsaat menkat mut nyt on tosi hyvin menny jo pitkään.kierukka ollu n.vuoden nyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
mulle on sopinut hyvin,menkat loppunut melkein kokonaan,välillä tulee pientä rusehtavaa vuotoa ja ennen tätä oli todella runsaat menkat.
iho on rasvoittuneempi mut olikin ennen ihan rutikuiva,et ei silleen haittaa.
alussa vuodin aika pitkään ja tuli muutamat tosi runsaat menkat mut nyt on tosi hyvin menny jo pitkään.kierukka ollu n.vuoden nyt.
Hyvähyvä!! Tämä antoi mulle vähän toivoa tän homman suhteen! :flower: =)

 
Mulla oli pari-kolme viikkoa tuhruvuotoa, sen jälkeen ilmeisesti kuukautiset on silloin kun olen tosi äkäinen ja pyyhkiessä tulee paperiin vähän vaaleanpunaista :whistle: Eli byebye kuukautiset :)

Iho ei ole mitenkään reagoinut. Enkä omassa olossakaan ole mitään huomannut. Kierukka laitettiin viime tammikuussa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
mulle on sopinut hyvin,menkat loppunut melkein kokonaan,välillä tulee pientä rusehtavaa vuotoa ja ennen tätä oli todella runsaat menkat.
iho on rasvoittuneempi mut olikin ennen ihan rutikuiva,et ei silleen haittaa.
alussa vuodin aika pitkään ja tuli muutamat tosi runsaat menkat mut nyt on tosi hyvin menny jo pitkään.kierukka ollu n.vuoden nyt.
Hyvähyvä!! Tämä antoi mulle vähän toivoa tän homman suhteen! :flower: =)
Ollut kohta vuoden. Välillä vuotaa tosi vähän ruskeaa vuotoa. Mut mitä mä tällä enää teen kun ei ole seksielämääkään. Olen ajatellut otattaa pois!
 
miä
mulle laitettiin vuosi sitten ja tota ... vuodin ihan kok ajan 6 kk ja sen jälkeen viikon välein pari kuukautta!nyt tasaantunu sillai,et jopa kaksi viikkoa väliä ennen ku alkaa uudestaan!mut nää on niin yksilöllisiä juttuja...
 
Vuoto loppui käytännössä samana päivänä kun kierukka oli laitettu. Tiputteli todella vähän 2viikkoa sen jälkeen.
Kierukka ollut mulla nyt 4kk eikä menkkoja ole näkynyt.
Aina siihen aikaan, kun menkat olisi jos olisi, on mulla samat oireet kun ennen kierukkaa = pari näppyä ilmestyy kasvoihin.
Ei muuta.
Pelkkää hyvää sanottavaa mulla, oon hiton tyytyväinen kierukkaan.
 
Kohta 3vuotta ollut. Eka vuosi, melkein, oli vuotoa 3 viikkoa ja viikon tauko. Sit se tasaantu ja nyt toimii ihan hyvin. Menkat tulee säännöllisesti, mut niukempina ja ilman niitä tajun vieviä kipuja. Ennen vuotoa on yhtenä päivänä jäätävä vihlonta, mut burana auttaa.
 
ap
Ok, ei muuta kun gynelle aikaa varaamaan, niin saadaan härveli paikoilleen :) Ei kai sitä muuten tiedä miten kroppa reagoi kuin kokeilemalla...Yhdistelmäpilsuista tuli aikoinaan aika paljon sivuvaikutuksia ja mun käsittääkseni hormonikierukassa se hormonien vaikutus on vähäisempi kuin minipilsuissa vaikka sama (?) hormoni onkin kyseessä. Kun paikallisesti vaikuttaa (vaikka imeytyyhän sitä sieltä kohdun limakalvolta verenkiertoonkin). Ja minipilsuissa epäilyttää se tiukka ottoaika.
 
gyne
just kävin poistattamassa kun tuli 5-v täyteen. Poisto oli aivan kamala, langat oli käpertyneet sisäänpäin, ei meinannut millään saada otetta että olis saanut vedettyä pois. Joutui vaihtelemaan välineitä ja sattui niin saatanasti että ei usko kukaan. Vieläkin koskee
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ok, ei muuta kun gynelle aikaa varaamaan, niin saadaan härveli paikoilleen :) Ei kai sitä muuten tiedä miten kroppa reagoi kuin kokeilemalla...Yhdistelmäpilsuista tuli aikoinaan aika paljon sivuvaikutuksia ja mun käsittääkseni hormonikierukassa se hormonien vaikutus on vähäisempi kuin minipilsuissa vaikka sama (?) hormoni onkin kyseessä. Kun paikallisesti vaikuttaa (vaikka imeytyyhän sitä sieltä kohdun limakalvolta verenkiertoonkin). Ja minipilsuissa epäilyttää se tiukka ottoaika.
Mul kans pillerit aiheutti vaikka mitä juttuja.
Lääkäri selitti, että kierukka kun erittää tasaisesti tota hormoonia, niin harvoin tulee samoja vaivoja kun pillereistä.
Pillerin kun popsii, tulee elimistöön "hormoonipiikki", ja sitä ei tosiaan kierukka aiheuta.
 

Yhteistyössä