no käyttäskö tein n4v tämmöstä paitaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyseleeen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja täh;25400988:
Anteeks mut mä en ymmärrä näitä kysymyksiä. Mun 4v käyttää just sitä paitaa jonka mä annan sille puettavaksi päälle. Samoin mun 6v. Ja 2v.

Ai? Meillä ainakin lapsilla on sananvaltaa, saavat itse kaupassa sanoa mielipiteensä vaatteista.

vanhemman tyttären (nyt jo 14v)mielestä tuo olisi ollut varmaan ihan lässy.. mutta nuorempi (nyt 10v) olis varmaan vielä pari vuotta sittenkin laittanu tollasen päälleen jos ois kokoja ollut.

Ilman muuta. Kaverini sanoi, että hänen pojalleen edes tarjonnut mummilta saamansa Muumi-asua, vaan vei suoraan kirpparille, ja ihmetteli, että voi edes tarjota moista. Minä taas ihmettelin hänen mielipidettään :).

meidän 5v tyttö ei halua muumi-vaatteita päällensä. Tykkäsin itse niitä ostaa kun oli pienempi ja varmaan tuli mitta täyteen, kun päiväkotikin oli kokonaan muumi-aiheinen.

On hänellä vielä muutama muumi-paita :)

Alkuperäinen kirjoittaja täh2;25401001:
Ai? Meillä ainakin lapsilla on sananvaltaa, saavat itse kaupassa sanoa mielipiteensä vaatteista.

Kyllä meilläkin on lapsilla sananvaltaa vaatteisiinsa ja moneen muuhunkin asiaan, mutta tuo kysymyksen asettelu oli niin hassu; käyttäisikö? Siitä saa käsityksen että käyttää jos haluaa. Jos äiti on ostanut paidan josta lapsi ei tykkää niin ei sitä käytä. Niinkö? Meillä lapset laittaa todellakin päälle sitä mitä minä sanon, jos ollaan lähdössä esim. tarhaan, kylään, kauppaan, juhliin. Joskus kotona saavat toki valita viikonloppuvaatteensa.

Käyttäisi ja varmasti mielellään. Mikäs vika tuossa? :) Meillä tytöllä on joitakin suosikkivaatteita ja yleensä aamulla vähän yhdessä katsotaan mitä puetaan. Tarhavaatteet laitan kuitenkin minä valmiiksi ed.iltana ja niissä ei ole valinnan varaa. Mutta siis vastauksena alkup.kysymyksee, tuo olisi varmasti hitti, aikamoinen muumifani meillä nimittäin.

Kyl vois toikin 4v sälli ton pukea. Tykkää muumeista eikä vielä oo alkanu rajata tyttöjen ja poikien vaatteita niin tarkkaan. Ja hän saa kyllä sanoa sanansa siihen mitä pukee päälleen. En ymmärrä miksi mun pitäs määrää aamusin nekin tarhakuteet. Kunhan ovat asianmukaiset.

vain tämän palstan takia olen alkanut epäilemään lapsieni vaatetusta.

1) saako lapseni pukeutua lapsille suunnattuihin vaatteisiin. vaatteisiin jossa värejä, kuvioita ja vaaleanpunaista vielä 6-vuotiaalla?

2) kehtaanko pukea lapselle alealealesta ostamaani ticketin kevätpukua keväällä jos minun oletetaan pröystäilevän?

Yhteistyössä