No johan pomppas. Kohdunpohjan korkeus on nyt sitten yhtäkkiä yläkäyrällä. Tuleeko meille jättiläisvauva?

"vieras"
[QUOTE="vihreä";28971548]Älä nyt siitä painosta hätäänny. Pipon kokohan se ratkaisee miten vaikeaa alakautta tulo on.[/QUOTE]

Isopäisen synnytys on kuulema helpompaa, kun pää raivaa tietä edellä, totesi yksi kokenyt gyne, jos siis normaaliasennossa tulee. Ja sanoisin, että pitää paikkansa, pienipäisimmän kohdalla oli hartioiden ulostulo pahin.
 
[QUOTE="Vieras";28971772]Voi johtua myös lapsiveden suuresta määrästä.

Mulla meni kans yläkäyrillä, vauva 4,3kg :) Mutta iso vauva oli odotettavissakin.[/QUOTE]

Ultrattu 2 ja 3 viikkoa sitten ja ainakin tuolloin lapsiveden määrä on ollut normaali.

Mutta koska sitähän tulee koko ajan lisää, niin tiedä sitä sitten, jos olisikin nyt liikaa. Huomenna sekin selviää.
 
mjoo
mulla tää viimeisin muksu oli yllättäen 4,2kg, vaikka sf-mitta pysyi viimeisen kuukauden samassa ja painokaan ei mahdottomia noussut ja normaalikäyrällä mentiin. Kasvoi ilmeisesti alespäin :D Muut lapset on olleet sirompia, joten yllätti paksukainen syntyessään. Silti syntyi helpoiten :D
 
  • Tykkää
Reactions: chef
"vieras"
Mulla SF-mitta kasvoi aluksi tasaisesti alakäyrän tuntumassa, viimeisellä kolmanneksella alkoi taittaa alakäyrän alle ja vauvan kasvua kytättiin äitiyspoliklinikallakin, ja loppuraskaudesta mitta pomppasi yhtäkkiä yläkäyrälle.

Vauva kasvoi koko ajan tasaisesti (syntyi täysiaikaisena 2750g, ei SGA), lapsiveden määrä oli koko ajan normaali ja lapsi oli rakenneultrasta lähtien joka ultrassa sitkeästi perätilassa. Ainoa selitys minkä keksin on, että ihan loppuraskaudesta kohtu jotenkin nousi ylemmäs, jolloin mitta häpyluun reunasta kohdunpohjaan on pidempi, kun kerran vauvan tai veden määrässä ei ollut muutosta.
 
Just tuossa mietin, että jokohan sulle olis lähtö tullut, mutta ei näköjään. Toivotaan, että se vauva sieltä tulee.

Mulla muuten ei ole koskaan mitattu täällä sf-mittaa. Eikä kellään muullakaan tuntemallani. Tosin mua ultraa lääkäri joka kerralla, tällä hetkellä mun kontrollit ovat kerran viikossa. (Yleensä näillä viikoilla käydään 2-3 viikon välein.)
 
Just tuossa mietin, että jokohan sulle olis lähtö tullut, mutta ei näköjään. Toivotaan, että se vauva sieltä tulee.

Mulla muuten ei ole koskaan mitattu täällä sf-mittaa. Eikä kellään muullakaan tuntemallani. Tosin mua ultraa lääkäri joka kerralla, tällä hetkellä mun kontrollit ovat kerran viikossa. (Yleensä näillä viikoilla käydään 2-3 viikon välein.)
Ei sitä sf-mittaa varmaan sitten tarvita, jos ultrat on käytössä...niistähän sitä vauvan kasvua ja veden määrää voidaan seurata :)

Kyllä mä vähän nyt niin tän kuvion olen pohtinut, että otan huomenna peiton ja tyynyn mukaan ja jos eivät ota käynistykseen, niin ilmoitan jääväni sitten käytävälle makaamaan ja makaan siellä niin pitkään, että käynnistävät. Eikös ne jotain ruokalakkoja pidä joskus eduskunnan portailla...jos mäkin pidän moisen äippäpolin käytävällä?

Tosin saattaa olla, että routa ajais porsaan aika nopeasti kotiin...tai edes kanttiiniin :D :D :D
 
Mulla oli esikoisesta rv39+2 sf-mitta korkeimmillaan 41cm ja tyttö oli syntyessään rv41+2 4080g/52cm.
Pojasta taas sf-mitta oli rv38+0 39cm ja syntyessään rv38+5 mitat olivat 4340g/52cm.

Neuvolassakin ovat mulle vitsailleet aina, että on keskikäyrä, yläkäyrä ja mun käyrä :D
 
..
Ei välttämättä tarkoita jättiläisvauvaa.. Mulla oli ekassa raskaudessa reilusti yli yläkäyrän loppu taulukkokin keskin :> siis jotain 42.. ja vauva oli alle 4kg.

Onko laskeutunut yhtään..mulle ainakin sanottiin, että se saattanut vaikuttaa, kun ei ollut vielä salissakaan laskeutunut vaan vauva oli korkealla.
 

Yhteistyössä