No johan on!! Eiliseen ketjuuni jatkoa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vaimo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vaimo"

Vieras
Eilen kirjoitin oudosta "allergiareaktiosta" täällä, ketjun otsikko oli "Allergiareaktio?? Vastatkaa pliis, jos mitään tiedätte...!!!", en nyt löydä sitä enää mistään...

Mutta asiaan! Tyttö, 2v, heräsi tänäaamuna toinen silmä IHAN turvoksissa ja jonkinlaisia iho-oireita hänelläkin...siis mikä ihme tauti tämä on, kun näköjään on jotenkin tarttuvaa??? :o
Nyt vasta olenkin pihalla.
Mies meni näyttämään tyttöä tk:een, vaikkei vakavasta varmaan olekaan kysymys, mut niin OUTOA!! Siis et silmäluomi turpoaa, silmä ei silti punoita, ihossa (varsinkin kasvoissa) ikäänkuin ihottumaläikkiä, vähän turvoksissa olevia, kutisevia laikkuja...
Voi että kun selviäisi...!! Olen itse raskaana ja mietin jo täällä, onkohan siitä ollut vauvalle haittaa...koska ilmeisesti kyse jostain bakteerista tmv. Kaikkea sitä. :|

Itselläni kävi nuorempana parina kesänä samalla lailla, että yön aikana oli toinen silmä turvonnut umpeen. Lääkärillä en siitä käynyt, mutta apteekissa kylläkin ja siellä sanoivat, että voisi olla joku heinäallergia. Molempina kertoina, kun turvotusta ilmeni, olin ollut mökillä. Tietääkseni minulla ei kuitenkaan mitään allergiaa ole. Toinen syy, mitä arvelivat, oli hyttysen purema, johon olisin saanut allergisen reaktion. Toivottavasti teillä syy selviää!

Hyttysen pistot tuntuisivat epätodennäköisiltä, koska emme ole täällä nähneet vielä ensimmäistään hyttystä ja lisäksi, että oireemme ovat tismalleen samanlaiset...toinen silmäluomi ainoastaan +laikkuja...

Enkä nyt tarkoittanut "vieras", että teidän pitäisi tietää, mut pohdin tässä nyt vaan ääneen, kun on vähän outo juttu!

[QUOTE="vieras";23698811]no joku siitepölyallergia...[/QUOTE]

Meillä ei mitään allergioita ole ollut, oisko mahdollista että tällainen puhkeaisi yhtäaikaa minulle ja tytölle...? Tuntus oudolta.

Mun muksulla on koivun siitepölyallergia ja ekana kesänä silmät turposi ihan kuin kananmunan puolikkaat ja sai vaan ihan vähän auki.. saanut ilmeisesti siityepölyä silmiin.

Kuullostaa edelleen nokkosihottumalta. Mulla on sitä päivittäin ja ne laikut on juuri turvoksissa olevia, punaisia ja kutisevia ja antihistamiini auttaa niihin. Ja tuota limakalvoturvotusta mulla on kans. Se ei punota. Jos kerran antihistamiini auttaa, niin olettaisin vahvasti allergiareaktiota.

Oletteko syöneet jotain normaalista poikkeavaa? Olisko jotain ilmassa, joka vois aiheuttaa allergisen reaktion?

Oletteko kuivattaneet pyykkiä jo ulkona? Itse sain nokkosihottuman siitä, kun aloitettiin pyykin kuivaus talven jälkeen ulkona. Tuollaisia punaisia laikkuja tuli juu.

Toisen kerran heräsin aamulla ja ihmettelin kun ei tahtonut nähdä mitään. Huonekaverini (asuntolassa asuttiin silloin) sanoi että menes kattoo peilistä ittees. Menin ja kumpikin silmä melkein täysin ummessa. Mutta päivän mittaan ne lasketutu eikä sen jälkeen ollut mitään oireita, eikä kyllä ole turvonneetkaan.

Lääkäri totesi vain, et allergiareaktio. "Niitä tulee ja menee."
Joo, pitihän se arvata...ärsyttää.
En nimittäin usko, et on mikään tavallinen allergia kyseessä, koska näkyy "tarttuvan" ihmisestä toiseen...nyt näyttäs, et pojalle, 4v, on tulossa myös.
Antihistamiinia tyttö sai, kuten itsekin eilen. Ei näytä ainakaan tehokkaasti auttavan.
Miksi lääkärit on niin...*piip*? Turhauttavaa.
Ei ole vakavaa ei, en sitä meinaa, mut ihan uus juttu ja taitaa olla uusi lääkäreillekin, miksi eivät ottaisi silloin vaikka verikokeita, jos niissä jotain näkyis?
Mistä tulee se ajatus, "ettei tarvitse tietää"? Pitää vissiin lähtä lukeen lääkäriksi itse......grr.

Emme ole kuivanneet pyykkiä ulkona.

Nokkosihottuma ei sinänsä ole mikään "tauti", vaan tarkoittaa allergiareaktiota iholla, joka taas voi johtua lukemattomista syistä.

[QUOTE="vaimo";23699804]Lääkäri totesi vain, et allergiareaktio. "Niitä tulee ja menee."
Joo, pitihän se arvata...ärsyttää.
En nimittäin usko, et on mikään tavallinen allergia kyseessä, koska näkyy "tarttuvan" ihmisestä toiseen...nyt näyttäs, et pojalle, 4v, on tulossa myös.
Antihistamiinia tyttö sai, kuten itsekin eilen. Ei näytä ainakaan tehokkaasti auttavan.
Miksi lääkärit on niin...*piip*? Turhauttavaa.
Ei ole vakavaa ei, en sitä meinaa, mut ihan uus juttu ja taitaa olla uusi lääkäreillekin, miksi eivät ottaisi silloin vaikka verikokeita, jos niissä jotain näkyis?
Mistä tulee se ajatus, "ettei tarvitse tietää"? Pitää vissiin lähtä lukeen lääkäriksi itse......grr.[/QUOTE]

Tiedän, että turhauttaa, mutta lääkäri on oikeassa! Multa on itseltä kohta vuosi etsitty samanlaisten oireiden aiheuttajaa, olen laukkonut lääkäriltä toiselle. Se on kuin neulan etsimistä heinäsuovasta ja siinä ei verikokeet auta. Googletappa nokkosrokko ja tutki niin saat tietoa. Se on tosi yleinen reaktio.

Ei se tartu, mutta olette kaikki nyt altistuneet jollekkin ja se aiheutta reaktiot. Antihistamiinikään ei auta hetkessä. Anna pojalle jo nyt jos näyttää, että puhkeaa.

Vastasin jo eilenki, mutta vastaan kerran vielä: Lintukirput, meillä tulee just tuollaisia paukamia ja turpoaa silmät jos kasvoihin puree ja laikkuja ihoon. Niitä on ulkona tähän aikaan todella paljon.

[QUOTE="vaimo";23699891]Ei mielestäni ihan passaa siihenkään...
Tytöllä ei ole laikkurykelmiä, vaan isohkoja yksittäisiä laikkuja kehossa, ensin oli vain kasvoissa. Minulla oli vain kasvoissa.
Laikut ovat täynnä pikkunäppyjä, vähän märkivänkin näköisiä näppyjä.[/QUOTE]

Kerro tarkemmin missä kohdin kehoa niitä paukamia on.

[QUOTE="vaimo";23699891]Ei mielestäni ihan passaa siihenkään...
Tytöllä ei ole laikkurykelmiä, vaan isohkoja yksittäisiä laikkuja kehossa, ensin oli vain kasvoissa. Minulla oli vain kasvoissa.
Laikut ovat täynnä pikkunäppyjä, vähän märkivänkin näköisiä näppyjä.[/QUOTE]

No, tästä kyllä tulee sitten mieleen märkärupi... kun kerran arvailemaan lähdettiin.

Itsellä turposi silmä aikoinaan kun hyttynen/mäkäräinen oli imassut silmän lähialueelta. Muutenkin mulle tulee aikamoiset paukamat, varsinkin ekoista hyttysen puremista. Yksi talvi mm. käsi turpos tuosta kämmenen päältä aika reippaasti.

[QUOTE="niin";23699923]Kerro tarkemmin missä kohdin kehoa niitä paukamia on.[/QUOTE]

Minulla itsellä oli vain yksi iso laikku nenän vieressä. (+silmä turvoksissa)
Tytöllä on nenässä, rinnassa, käsivarsissa ja pohkeissa. (+silmä turvoksissa)
Eikä ne ehkä ole paukamia, vaan laikkuja, jotka ovat täynnä pieniä näppyjä. Vähän kohoksissa siis.

Veikkaisin myös lintukirppuja. Mutta jos et niihin usko, niin mieti sitten tarkkaan mistä teille kaikille voisi nyt tulla voimakas allerginen reaktio yhtäaikaa. Lapsillehan noi allergiat näyttävätkin puhkeavan yhtäkkiä. Ovat saaneet aiemmin oireettomina altistuksen ja nyt sit oireet jostain ärsykkeestä. Ja sinulla itselläsi taas hormonit voivat vaikuttaa allergiaan. Onko jotain uutta mille olette kaikki altistuneet??? Pesuaine, jogurtti, ketsuppi, onko auto käytetty sisäpesussa, oletteko juoneet uudesta termoskannusta siis ihan mikä vain uusi juttu? Uudet lakanat, suihkusaippua?

[QUOTE="vaimo";23699965]Minulla itsellä oli vain yksi iso laikku nenän vieressä. (+silmä turvoksissa)
Tytöllä on nenässä, rinnassa, käsivarsissa ja pohkeissa. (+silmä turvoksissa)
Eikä ne ehkä ole paukamia, vaan laikkuja, jotka ovat täynnä pieniä näppyjä. Vähän kohoksissa siis.[/QUOTE]

Nojoo, nyt ei enää kuulosta lintukirpun puremilta. Nyt alan minäkin kallistumaan märkärupeen ja sehän on tarttuvaa.

[QUOTE="niin";23699985]Nojoo, nyt ei enää kuulosta lintukirpun puremilta. Nyt alan minäkin kallistumaan märkärupeen ja sehän on tarttuvaa.[/QUOTE]

Märkärupea meillä on joskus ollut ennenkin. Ei ole ihan samanlaista, mut siihen nyt ehkä lähinnä voisi passata...mutta, tuo silmäjuttu sitten?! Siis että toinen silmä turpoaa lähes kiinni, eikä silmä itsessään silti punoita tai ole tulehtunut mitenkään...itse iho-oireita en niin kamalasti ihmettele, mut tuo silmäjuttu on kyllä vähän himmeä minusta. :xmas:

Ja olen miettinyt, olemmeko altistuneet jollekin uudelle viimeaikoina...en keksi mitään, paitsi Kevät. :xmas:

Yhteistyössä