No hyvänen aika!

  • Viestiketjun aloittaja äidinonnea
  • Ensimmäinen viesti
äidinonnea
Satuin vasta nyt löytämään tämän keskustelupalstan, joten....jatkan vielä vaikka muut olisivat jo lopettaneet.
Itse sain ensimmäisen (ja viimeisen vauvani) 45-vuotiaana. Erittäin terveen ja reippaan tyttösen, josta olen todella onnellinen! Jos luonto tässä iässä sallii lapsen syntyä. niin siitä vaan. Itselläni ei ole ollut ongelmia äitiyteni ja jaksamiseni kanssa. Omat kokemukseni ovat todella hyvät. Raskauaikakin sujui mitä parhaimmin. Kätilön mukaan kuin suoraan "oppikirjasta".
Tyttö aloitti kolmivuotiaana päiväkodin, eikä hänellä todellakaan ole ollut vaikeuksia toisten lasten kanssa äidin iästä johtuen, kuten joku "mummo" antoi ymmärtää. Silkkaa potaskaa tuommoiset yms. väitteet.
En ole sitäpaitsi ainutlaatuinen tapaus. Tuttavapiirissäni on toinen samanmoinen. Hän ei tosin ollut ensissynnyttäjä, mutta kuitenkin.
Ja maailmaltahan kuuluu myön kummia. Jenkeissä joku 60-kymppinen vielä synnyti lapsen....ett´silleen.
 
:heart: Mukavan positiivinen kirjoitus. Ei meilläkään lapsille ole kukaan siitä maininnut, että äiti on vanhempi kuin jonkun muun ja yllätys, yllätys ja itselleni kannustusta: Yksi poika luuli minua omaa äitiään nuoremmaksi. :) En ole kuulemma niin tiukkis!? :x
 
Hei vaan kaikille.Minä haluan kertoa teille tosi tarinan siitä,miten maailma voi olla ihmeellinen paikka.Minulla on ilo tuntea ihminen,joka sai oman lapsensa 50-vuotiaana oltuaan lääkäreiden mukaan siinä uskossa,että hän ei voi milloinkaan saada omaa lasta.Hän voisi olla ikänsä puolesta lapsen mummi,mutta hän on ylpeä äiti ja lapsikin on jo 9-vuotias nuori neiti.He tekevät aivan samoja asioita kuin "nuoremmatkin vanhemmat",sillä erolla,että tämä äiti on tilastollinen ihme ja aivan ihana ihminen.Olemme olleet ystäviä lapsen syntymästä saakka siis 9-vuotta ja minä olen iloinen ihanasta ystävästäni,vaikka meillä on ikäeroa melkein 19-vuotta....
 
Onnea ja iloa sinulle.Ihana kun joku suhtautuu ja elää positiivisesti kaiken nuoruuden ihannoinnin keskellä.Itse olen 41v ja mietin kuumeisesti,josko vielä vauveli.3 ihanaa muksua ennestään,josta tietty olen ikionnellinen,vaikkei enään onnistuisikaan.Joulukuussa 05 keskenmeno,joten siinäpä sitä miettimistä ja pähkäilyä kerrakseen.Pelottaa kaikki riskit mitä kirjoitetaan,jaksaminen ja muu.Ihana lukea sinun kaltaisia positiivisia ja kannustavia ajatuksia.Kaikkea hyvää teille koko perheelle!!!
 
anne-68
Jos multa kysyttäisiin onko oikea aika tehdä lapsi 20v vaiko reilu 40v,vastaus olisi EHDOTTOMASTI jälkimmäinen.Ei yhtäkään perusteltua syytä väittää et 20v olisi parempi ikä.Ei YHTÄKÄÄN.Onnea siis kypsille äideille kautta maan!HYVÄ ME!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2006 klo 08:12 anne-68 kirjoitti:
Jos multa kysyttäisiin onko oikea aika tehdä lapsi 20v vaiko reilu 40v,vastaus olisi EHDOTTOMASTI jälkimmäinen.Ei yhtäkään perusteltua syytä väittää et 20v olisi parempi ikä.Ei YHTÄKÄÄN.Onnea siis kypsille äideille kautta maan!HYVÄ ME!!!
Hienoa tsemppausta! Mut ollaan nyt sen verran realisteja, et terveydelliset riskit niin äidille kuin lapselle raskausaikana ovat ihan faktoja enemmän 40 kuin 20v tilanteessa. Mut mahdottomuus tai edes mikään kamala riski ei lasten saaminen olo varttuneemmalla iällä. Tsemppaan samalla itseäni, sillä yhden 18 trisomialapsen menettäneenä ikäasiaakin katsoo hieman toisesta näkökulmasta.. (ei perinnöllinen sairaus vaan riski kasvaa äidille tullessa lisää ikää..)
 
hyvä aika
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2006 klo 08:12 anne-68 kirjoitti:
Jos multa kysyttäisiin onko oikea aika tehdä lapsi 20v vaiko reilu 40v,vastaus olisi EHDOTTOMASTI jälkimmäinen.Ei yhtäkään perusteltua syytä väittää et 20v olisi parempi ikä.Ei YHTÄKÄÄN.Onnea siis kypsille äideille kautta maan!HYVÄ ME!!!
Minusta 20 vuotiaana on parempi aika tehdä lapsia kuin 40v jos noista kahdesta iästä pitäisi valita.
 
minun mielipiteeni
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2006 klo 16:47 hyvä aika kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2006 klo 08:12 anne-68 kirjoitti:
Jos multa kysyttäisiin onko oikea aika tehdä lapsi 20v vaiko reilu 40v,vastaus olisi EHDOTTOMASTI jälkimmäinen.Ei yhtäkään perusteltua syytä väittää et 20v olisi parempi ikä.Ei YHTÄKÄÄN.Onnea siis kypsille äideille kautta maan!HYVÄ ME!!!
Minusta 20 vuotiaana on parempi aika tehdä lapsia kuin 40v jos noista kahdesta iästä pitäisi valita.
jos ei 20 v ole tuntenut itseään valmiiksi äidiksi eikä miestä ole isäksi ollut ja tilanne taas toisin 40 v, niin toki 40 v lapsia saa toivoa ja saada. Ei aikaa voi taaksepäin kiertää eikä tehdä muutoksia menneeseen
 

Yhteistyössä