No HUH HUH!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamma79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
minusta kyse ei olekaan nyt siitä aloittajan lapsesta vaan siitä, että ehdottomasti minun mielestä pitää kysyä äidiltä lupa. se on ihan normikäytöstä, jota minusta voi opettaa lapsilleenkin. en ikinä menisi koskemaan kenekään vauvaan ilman lupaa.

Alkuperäinen kirjoittaja puuropää:
Minä olen tosi varovainen. Meillä isommat lapset (9 ja 12) ei saa nostaa vauvaa vieläkään. Vaavi puolenvuoden korvilla. Syliin pääsee valvonnassa. Pelkään että vahingossa käy jotain kurjaa. En antaisi sitä itselleni ikinä anteeksi ja ajatella mikä raskas taakka lapsellekkin kannettavaksi jos jotain tapahtuisi. Ihan kiltteja noi meidän vanhemmat lapset on. Lattialla saavat leikkiä vaavin kanssa. Jokainen tietty ajattelee omalla tavallaan. :hug:

Mä olin jo 12 vuotiaana kotimiehenä!

mitäs pahaa tuossa oli? Jokainen siis tavallaan,mutta kyllä meillä ainakin isosisko (3v) saa sylitellä meidän vauvaa joka päivä. ja osaa todellakin pitää nätisti. tottakai pitää muistaa että lapsihan hänkin on ja ilman valvontaa ei saa sylitellä. vaikea selittää nyt pienelle miksi toinen sai hepulin. Toivottavasti mieli paranee pian! =)

Meidän sillonen 1v11kk piti meidän jotain 1-3pv ikäistä vauvaa sylissä, kun olin vieressä ja varmistin homman.

MINUN mielestä suuttu turhasta, jos uskaltaa sinun syliin antaa niin kai myös luottaa, että pidät huolen, jos lapsesi hetken pitelee. Ei kai kukaan nyt lähes vastasyntynyttä anna 3veelle YKSIN pideltäväksi ja lähde vaikka eri huoneeseen, mutta mitä pahaa siinä on, jos vieressä on ja varmistaa ettei mitenkään käy. Parempihan se vaan on, oppii se 3v myös huomioimaan sen, että vauvat on pieniä ja niitä ei voi naps vaan nykästä syliin mistä vaan.

Vähän voimakkaalta tuo äidin reaktio kuulosti. Ymmärtäisin jos vauva olisi annettu kolmevuotiaalle yksin pidettäväksi... Ja muutenkin voi ilmaista vähän nätimminin, jos toivoo, että lapset eivt pidä vauvaa sillä aikaa kun itse käy tupakalla...

Siis jättäis itte sen tupakilla käynnin väliin ja vahtis vauvaansa!!!!!!!

Tyhmä kaveri sulla, pahottaa 3v mielen ja sen ikäinen ÄITINSÄ VIERESSÄ ollessa osaa kyllä. Ihan dorkkis se sun mamma-kaveri. Mä suuttuisin kyllä eikä olis enää mun kamu...

olisin kysynyt vauvan äidiltä luvan =)
kyllä meilläkin 2v8kk tyttö piti omaa pikkuveljeä sylissä monestikkin niin että olin ite vieressä ja taas poika 1v8kk piti pikkuveljeään sylissä niin että oli sohvalla ja vanhempi lähellä.

mutta toisten vauvat siis asia erikseen

Vaikka tuo vähän ylireagointia onkin ja vaikka kuinka äiti tuntis kolmevuotiaan lapsensa ja luottaisi tähän, niin onhan se nyt ihan selvää YLEISSIVISTYSTÄ/KOHTELIAISUUTTA kysyä toiselta lupa tuommoisiin!

olisi mun mielestä äiti voinut eri tavalla asian sanoa kun rääkymällä jos lapsi on vielä paikalla :o mutta ymmärrän kyllä vauvan äitiäkin että säikähti,kyllä se siitä =) ei tuo nyt maailman kamalin asia ole joten pää pystyyn =)

Alkuperäinen kirjoittaja adolfiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
no onhan 4 viikkoinen tosi pieni reilu 3v syliin, vaikka kuinka olisit siinä vieressä. että sinänsä ymmärrän kyllä vauvan äidin suuttumisen

Mun täytyy tunnustaa, että olen samoilla linjoilla :ashamed:

Samaa mieltä myös täällä, sori vaan.

Siis ei helvetti mitä juttua täällä on!?
Huoh!! Onpa se kauheeta, jos lapsi pitää vauvaa sylissä ÄITINSÄ VALVONNAN ALAISENA!!!!!

Ihanko jotain pyhimyksiä luulette olevanne... *kuolee nauruun*

Ja MIKSI 4 vkoa vanhan lapset äiti käy TUPAKALLA!!!!???!?!?!?!?

Onpa siinäkin yksi äiti, jolla ei olis varaa sanoa yhtään mitään. Mutta ehkä se on niin, että oma virheensä peitetäään toisen tekemisiin... SÄÄLITTÄVÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja puuropää:
Minä olen tosi varovainen. Meillä isommat lapset (9 ja 12) ei saa nostaa vauvaa vieläkään. Vaavi puolenvuoden korvilla. Syliin pääsee valvonnassa. Pelkään että vahingossa käy jotain kurjaa. En antaisi sitä itselleni ikinä anteeksi ja ajatella mikä raskas taakka lapsellekkin kannettavaksi jos jotain tapahtuisi. Ihan kiltteja noi meidän vanhemmat lapset on. Lattialla saavat leikkiä vaavin kanssa. Jokainen tietty ajattelee omalla tavallaan. :hug:

Ihan samaa mieltä olen et kukin tyylillään, mut mulle tulee tuosta teidänkin tapauksesta olo että vieraannutat sisaruksia ihan suotta toisistaan. Ei se lattialla oleminen ole kuitenkaan sama asia kuin sylittely.. En mä pahalla tarkoita, mut moni tuon ikäinen saattaa oikeasti olla hetken hoitamassa pienempää sisarustaan ihan yksin.

Meitä on niin moneen lähtöön.

Yhteistyössä