Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:Maailma on taynna upeita tutkimattomia paikkoja. Vaikka paljon olemme reissanneet ja nahneet. Jatkuva polte on
Mä oon kateellinen sulle :snotty:
Mäkin haluaisin lähteä, mutta täällä ollaan jumissa, prkl |O
Oliko teilla jo lapset syntyneet kun Turkissa asuitte?
Ei, me muutettiin Suomeen vajaa vuosi ennen esikoisen syntymää.
Yhdeksi talveksi tultiin tänne - ja siitä on pian viisi vuotta aikaa :|
Ollaan suunniteltu lähtöä, mutta täällä me edelleen ollaan. Pitäisi lähteä ennen kun esikoinen menee kouluun, mutta mulla alkaa kaiketi tammikuussa 3½ v opinnot, eli pattitilanteessa ollaan![]()
:| :/ Voi kokko sitten. Haluaisitteko kumpikin lahtea? Mina taas taalla manaan sita, etta olisi kai ollut paras siirtya suoraan Koreaan samaan aikaan miehen kanssa. Jalkiviisas on hyva olla. En ollut vaan valmis viela silloin muuttamaan. Sai mies menna ensin haistelemaan tuulia, voisiko siella perheineen asua. Ihan hyvin voisimme siella olla ja jopa viihtyakin. Ajattelin, etta lapsille tekee hyvaa olla kotimaassaan, suomen kielelle jne... Ei etasuhdekaan ole tarkoitettu pysyvaksi ratkaisuksi. :|
Kyllä me molemmat haluttaisiin lähteä. Joko takaisin Turkkiin (Istanbul, Izmir, tai jonkun turistikaupungin lähettyville) tai sitten Hollantiin (Amsterdam, Haag).
Näin jälkiviisaana on hyvä todeta, että mun muinainen vaatimus Suomeen muutosta ei ollut ehkä elämäni fiksuin teko. Hyvähän meillä täällä on olla ja elää, en mä sitä kiistä, mutta silti :| . Lähteminen on vaikeaa, kun ollaan oltu täällä jo useampi vuosi.
Tuo lahteminen patee joka paikkaan. Siksi ainakin monilla firmoilla on 5 v maksimi aika olla yhdessa maassa (lahetettyna tyontekijana siis). Sita juurtuu ja on niin helppo olla. Esim seka Italiasta etta Jenkeista muutto oli todella vaikeaa ja paluumuuton shokki kesti kauan.