No höh. Ootteko te kaikki jotain maailmanmatkaajia?

• Viestiketjun aloittaja Höh
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Maailma on taynna upeita tutkimattomia paikkoja. Vaikka paljon olemme reissanneet ja nahneet. Jatkuva polte on
Mä oon kateellinen sulle :snotty:
Mäkin haluaisin lähteä, mutta täällä ollaan jumissa, prkl |O
Oliko teilla jo lapset syntyneet kun Turkissa asuitte?
Ei, me muutettiin Suomeen vajaa vuosi ennen esikoisen syntymää.
Yhdeksi talveksi tultiin tänne - ja siitä on pian viisi vuotta aikaa :|
Ollaan suunniteltu lähtöä, mutta täällä me edelleen ollaan. Pitäisi lähteä ennen kun esikoinen menee kouluun, mutta mulla alkaa kaiketi tammikuussa 3½ v opinnot, eli pattitilanteessa ollaan :(

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Voihan sitä ilman miestäkin reissata :)
niin minä teen pari kertaa vuodessa.
Niinpä kai...mutta olis se kiva käydä yhdessä jollain perhelomalla, tai sitten tulevina eläkepäivinä (jolloin on varmaan rahaa kuin roskaa) reissata... jossain vaiheessa mieskin alko lämmetä ajatukselle, mutta sitten tuli pari jotain lento-onnettomuutta perätysten ja taas mentiin takapakkia! Ei auta vaikka sanon että on paljon paljon todennäköisempää kuolla vaikka auto-onnettomuudessa...on kuulema ihan eri asia. ???

Pääsishän sitä kyllä laivallaki johki asti...

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Ruotsissa ja Norjassa oon jopa käynyt :D
Ei Norjaan kannata tulla :snotty:
Grande Jagobselva on yksi upeimpia paikkoja, mitä olen nähny ja mä olen käyny noin osapuilleen 10 maassa. Kyllä Norjaan kannattaa mennä, jos rahat riittää...
Juu, kyllähän täällä on ihan hienojakin paikkoja (ainakin kesällä, kun ulkona voi olla ) esim. Haukeli ja Hardangerfjord on tosi hienoja, mutta mä oon vaan niin täynnä koko maata että on vaikee ajatella positiivisesti...

Alkuperäinen kirjoittaja CandleLight:
oon käyny ruotsissa, norjassa, tanskassa, virossa, venäjällä, saksassa, ranskassa, espanjassa ja enkussa asunu vuoden :) no, onhan tuota vähän tullu nähtyä mutta ihan mielettömästi on vielä näkemättä!
Mä olen käyny Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Virossa, Latviassa, Espanjassa, Tunisiassa, Egyptissä, Israelissa, Saksassa, Italiassa, Itävällassa, ja jokusen kerran reppureissanu Thaimaassa ja todennu että mitä enemmän matkustaa, sitä enemmän tuntuu olevan paikkoja näkemättä!
Ruokahalu kasvaa syödessä

no
vajaa 20 maata tullut nähtyä ja monet useampaan kertaan, silti tuntuu, etten ole nähnyt vielä paljon mitään. Jotenkin nälkä kasvaa syödessä. Ja tuo miehes lentohomma ei kyllä ole este matkailulle. Matkustamaan pääsee mainiosti junalla, autolla, laivalla.

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Ruotsissa ja Norjassa oon jopa käynyt :D
Ei Norjaan kannata tulla :snotty:
Grande Jagobselva on yksi upeimpia paikkoja, mitä olen nähny ja mä olen käyny noin osapuilleen 10 maassa. Kyllä Norjaan kannattaa mennä, jos rahat riittää...
Juu, kyllähän täällä on ihan hienojakin paikkoja (ainakin kesällä, kun ulkona voi olla ) esim. haukeli ja hardngerfjord on tosi hienoja, mutta mä oon vaan niin täynnä koko maata että on vaikee ajatella positiivisesti...
Mä haaveilen Jagobselvasta kunnon syysmyrskyssä, mutta taitaa jäädä haaveksi, kun kukaan ei ole keksiny rakenta sinne minkäänlaista hotellia tai edes pykätä hytterniä.
Mikäs suo siellä mättää?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niinpä kai...mutta olis se kiva käydä yhdessä jollain perhelomalla, tai sitten tulevina eläkepäivinä (jolloin on varmaan rahaa kuin roskaa) reissata... jossain vaiheessa mieskin alko lämmetä ajatukselle, mutta sitten tuli pari jotain lento-onnettomuutta perätysten ja taas mentiin takapakkia! Ei auta vaikka sanon että on paljon paljon todennäköisempää kuolla vaikka auto-onnettomuudessa...on kuulema ihan eri asia. ???

Laivalla Saksaan ja siitä autolla Italiaan. Me tehtiin kesällä tuommoinen rundi. Takaisin tultiin Tanskan kautta ja kilometrejä tuli 4000, eli sama mikä on tullu noilla perinteisillä Lapin kesäloma kiekauksilla.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja no:
vajaa 20 maata tullut nähtyä ja monet useampaan kertaan, silti tuntuu, etten ole nähnyt vielä paljon mitään. Jotenkin nälkä kasvaa syödessä. Ja tuo miehes lentohomma ei kyllä ole este matkailulle. Matkustamaan pääsee mainiosti junalla, autolla, laivalla.
Niin varmaan pääseekin, olet kyllä oikeassa. Jotenkin vaan heti liittää automaattisesti tuon lentämisen ulkomaanmatkailuun...

Maailma on taynna upeita tutkimattomia paikkoja. Vaikka paljon olemme reissanneet ja nahneet. Jatkuva polte on
Ollaan suunniteltu lähtöä, mutta täällä me edelleen ollaan. Pitäisi lähteä ennen kun esikoinen menee kouluun, mutta mulla alkaa kaiketi tammikuussa 3½ v opinnot, eli pattitilanteessa ollaan :(
:| :/ Voi kokko sitten. Haluaisitteko kumpikin lahtea? Mina taas taalla manaan sita, etta olisi kai ollut paras siirtya suoraan Koreaan samaan aikaan miehen kanssa. Jalkiviisas on hyva olla. En ollut vaan valmis viela silloin muuttamaan. Sai mies menna ensin haistelemaan tuulia, voisiko siella perheineen asua. Ihan hyvin voisimme siella olla ja jopa viihtyakin. Ajattelin, etta lapsille tekee hyvaa olla kotimaassaan, suomen kielelle jne... Ei etasuhdekaan ole tarkoitettu pysyvaksi ratkaisuksi. :|

ap

Laivalla Saksaan ja siitä autolla Italiaan. Me tehtiin kesällä tuommoinen rundi. Takaisin tultiin Tanskan kautta ja kilometrejä tuli 4000, eli sama mikä on tullu noilla perinteisillä Lapin kesäloma kiekauksilla.
Vau! Miten kauan muuten olitte kyseisellä reissulla?

Wide

Pakotat vaan! Minä pelkään itse yli kaiken lentämistä ja lähinnä olen varma että kuolema tulee .
Pikkasen rohkasevaa ja sinne vaan .
Juu,kuvittelen kaiken mahdollisen ja mahdottoman :(
Itellekki yritän näitä fraaseja saada päähän että kotonakin voi kuolla ,autoilu on vaarallisempaa mutta ei ne mitään auta.

Kuitenkin olen käynyt jo parissakymmenessä maassa :) Hassua mutta lennän vaikka henkeni uhalla ,haluan nähdä kaikkea mitä tämä maapallo tarjoaa.

Vau! Miten kauan muuten olitte kyseisellä reissulla?
Vajaa 2 viikkoa, oltiinkohan 10 päivää.
Mutta henkilöautolla ei varmaan onnaa yhtä rajulla tahdila; me oltiin prätkällä ja ajettiin Saksan läpi motaria.

Mä haaveilen Jagobselvasta kunnon syysmyrskyssä, mutta taitaa jäädä haaveksi, kun kukaan ei ole keksiny rakenta sinne minkäänlaista hotellia tai edes pykätä hytterniä.
Mikäs suo siellä mättää?
Voi olla ihan hieno =) Mekin käytiin just myrskyllä kuvailemassa tuolla pohjanmeren rannalla isoja aaltoja - oli kyllä hienoja. Ihan perus arkielämä on täällä vaan niin hankalaa *huoh*

:| :/ Voi kokko sitten. Haluaisitteko kumpikin lahtea? Mina taas taalla manaan sita, etta olisi kai ollut paras siirtya suoraan Koreaan samaan aikaan miehen kanssa. Jalkiviisas on hyva olla. En ollut vaan valmis viela silloin muuttamaan. Sai mies menna ensin haistelemaan tuulia, voisiko siella perheineen asua. Ihan hyvin voisimme siella olla ja jopa viihtyakin. Ajattelin, etta lapsille tekee hyvaa olla kotimaassaan, suomen kielelle jne... Ei etasuhdekaan ole tarkoitettu pysyvaksi ratkaisuksi. :|
Kyllä me molemmat haluttaisiin lähteä. Joko takaisin Turkkiin (Istanbul, Izmir, tai jonkun turistikaupungin lähettyville) tai sitten Hollantiin (Amsterdam, Haag).
Näin jälkiviisaana on hyvä todeta, että mun muinainen vaatimus Suomeen muutosta ei ollut ehkä elämäni fiksuin teko. Hyvähän meillä täällä on olla ja elää, en mä sitä kiistä, mutta silti :| . Lähteminen on vaikeaa, kun ollaan oltu täällä jo useampi vuosi.

vieras
Minä oon käynyt vain Ruotsissa (laivalla, päivä Tukholmassa), kerran Virossa, kahdesti Norjassa, kerran Tanskassa ja kerran Saksassa. 30v on tullut tallailtua Suomea, joten kovin kova reissutahti ei minun osalleni kerry.

Ihan perus arkielämä on täällä vaan niin hankalaa *huoh*
Voi ei, miksi se on hankalaa? Mun mielestä Norjassa oli niin helppoa, kun se oli byrokratialtaan niin Suomen kaltainen mutta ihmiset paaaaaljon rennompia ja sosiaalisempia kuin suomalaiset.

Mä tykkäsin asua Norjassa. Paitsi se ilmasto.

Yhteistyössä