No entäpä sitten puolisot :) Kuinka monta ja minkälaisia lahjoja ostatte/annatte

  • Viestiketjun aloittaja Joulutonttunen
  • Ensimmäinen viesti
Joulutonttunen
miehellenne tai vaimollenne? :)
Ja ne jotka eivät harrasta aikuisten lahjomista niin voivat jättää vastaamatta :)

Minulla on miehelleni hommattuna
Kirves, dvd-boxi, essu+patakinnas, housut, talonnumerokyltti, halkokori, lempparisuklaata, boxereita x 3, sukkia x 6, ja lemppari tuoksua :)
 
Suzyanne
Mies saa yhdet pitkät ja kahdet bokserimalliset kalsarit, suklaata ja hupparin. Itse olen toivonut mieheltä ns. jääkaappirunoutta, ( niitä magneettikiinnitteisiä yksittäisiä sanoja jääkaapin oveen laitettavaksi) sen lisäksi varmaan ostaa pari muuta jotain pientä juttua. Me ei koskaan kallitta lahjoja osteta.
 
"Hopping"
Miehelle on varattuna Espritin kaksi t-paitaa ja huppari, kaulakoru (tunnistelaatta, jossa kaiverrus) sekä kaksi lippua Bon Jovin konserttiin (toinen tietty minulle ja mies ei tiedä asiasta mitään!).
Mies on katsellut puheista päätellen minulle timanttisormusta, kun on mieltymyksiä ja kokoa kysynyt.
 
"vieras"
Ohhoh, ostattepas te muut paljon lahjoja miehillenne - olette varmaan sitten varakkaita.
Meillä on ollut tapana antaa ihan vaan yhdet paketit toisillemme. Tänä vuonna mies saa varmaankin jotain urheiluun liittyvää.
 
Meillä on ollut tapana antaa toisillemme yksi tai kaksi lahjaa. Innostuin tuosta keikkalippu -asiasta (emme ole käyneet kahdestaan keikalla yli kolmeen vuoteen!), joten taidan antaa miehelle tänä vuonna kirjan lisäksi keikkaliput. Vielä kun osaisi päättää, että ostanko Kylien vai Eric Claptonin liput...
 
Olen ostanut miehelleni kaksi lahjaa, joista toinen on vaate ja toinen musiikkia. Itse saan mieheltäni myös kaksi lahjaa. :D (Tiedän, koska hoidan pakettien varastoinnin, koristelun ja kuljetukseen pakkaamisen. Sisältöjä en tiedä) Yleensä annamme toisillemme 1-3 pakettia, mutta mitään vakiosummaa ei ole käytössä kenenkään lahjan osalta. Rahallisella arvolla ei ole merkitystä.
 
IhaNainen
Me sovittiin että tänä vuonna kumpikin ostaa yhden lahja toiselle, yhden lapselle ja yhden itselle. Niiden lisäksi ostetaan vielä joku yhteinen lahja pojalle. Mä ostan yhden harrastukseen liittyvän välineen miehelle, mutta en kirjoita sitä tänne ettei mee vääriin käsiin se tieto. :p
 
"hmm"
ostin rasiassa olevan hajuveden, jonne vielä laitoin hänen haluamansa kaulakorun.. ymmärrän hyvin aikuisten välisen joululahjomisen, mutta en oikein sitä, että ostetaan useita lahjoja puolisoille tai muille aikuisille. mutta kukin tavallaan :) meillä on aina ollut tapana suvussa että ostetaan aina yksi lahja per pää, poikkeuksena pienet lapset joita vanhemmat ja mummot tietenkin lahjovat vähän enemmän.
 
Hassua kun te ostatte vaatteita lahjaksi. Vaatteethan on perusjuttu, lahjat on jotain erityistä. Sama kun ostaisi perunoita tai säilykelihaa.
No ei se kyllä ihan sama asia ole. Sitä paitsi kaikki saatu on lahjaa. Mikä sitten olisi riittävän erityistä lahjaksi, jos vaate on tavanomaista? Itse ainakin pidän (ja niin pitää läheisenikin) sellaisista lahjoista, jotka ovat tarpeellisia. Kaikken kivoimpia lahjoja on sellaiset, joita ei ole hoksannut pyytää (kun kaikki yleensä toiveita kysyvät ja sitten pitää jotain osata sanoa vaikka ei varsinaisesti mitään tarvitsisikaan tai muuten haluasi pyytää). Sellaisia, jonka mieluisuuden lahjan antaja on hoksannut ihan itse tai poiminut jostain ohimennen mainitusta asiasta normaalisti keskustellessa. Ei lahjan tavanomaisuudella tai arkisuudella ole mitään tekemistä mieluisuuden kanssa, jos ei ihan hirvittävän pinnallinen materialisti satu olemaan.
 
Hassua kun te ostatte vaatteita lahjaksi. Vaatteethan on perusjuttu, lahjat on jotain erityistä. Sama kun ostaisi perunoita tai säilykelihaa.
Minä olisin taas onneni kukkuloilla, jos saisin vatteita tai vaikka kenkiä lahjaksi. Ei minusta lahjan tarvitse välttämättä olla mitään erikoista tai ei niin arkista, pääasia että lahja on saajansa mielestä mieluinen.

Ihan samaan tapaan minun mielestä vaikka kauneushoitola, kampaaja ym. -lahjakortit ovat mielstäni arkisia, mutta siitä huolimatta ihan kivoja lahjaideoita. :)
 

Yhteistyössä