Jätettiin ehkäisy tuossa maalis-huhtikuun vaihteessa vaikkei vielä kiirettä toisella lapsella ollutkaan. Ajatus oli, että "siinä kuitenkin kestää" mutta seuraavia menkkoja ei sitten tullutkaan. Alkuillasta tuli plussa testiin, mutta en oo oikein tainnut vielä sisäistää että olen raskaana.
Nyt on tosi sekavat fiilikset... Katson mun tyttöä niin syyllisyyden tunne nousee pintaan. Esikoinen on näyttänyt tänään paljon pienemmältä vauvalta suorastaan vaikkei vauva enää olekaan. Omatunto soimaa kun on toista tuomassa siihen ja toisen täytyisi jakaa äiti...
Ajattelin ennen testin tekoa et ei kai nyt sentään heti, edes pari kuukautta myöhemmin olisi parempi. Kait ne on ihan normaaleja fiiliksiä?
Enpä tiedä mitä tällä aloituksella haen, kaitpa vaan pitää itselleen selventää asiaa kirjoittamalla. Jo sen kirjoittaminen, että OLEN RASKAANA saa asian tuntumaan edes vähän todellisemmalta
varmasti ajatusten ja tunteiden kirjo on nyt valtava. esikoinen ehtii kuitenkin vielä yli puoli vuotta kasvaa ja sinäkin tottua ajatukseen kahdesta. kyllä sitä äidinrakkautta on yhtä paljon molemmille. ei se puolitu vaikka sitä jakaa nyt yhden sijasta kahdelle
[QUOTE="heips";23671817]No kiva kiva sulle. Meillä kohta vuosi toisen lapsen yritystä takana tuloksetta Pieni ikäero oli haaveissa.[/QUOTE]
Kyllä minä tiedän mitä se on kun ei tärppää. Esikoista yritettiin kaksi vuotta ennen kuin tulin ensinkään raskaaksi ja sain kaksi keskenmenoa ennen kuin sitten lopulta tyttö syntyi.
Ei se vähennä sitä tunnetta, että olen viemässä tytöltäni jotain pois.
Tolkutan itselleni, että annan hänelle paljon enemmän: siskon tai veljen. Sitäkin olen pohtinut, että kun toinen on niin rakas niin miten sitä voi ketään toista rakastaa yhtä paljon. Uskon kuitenkin useamman lapsen äitejä jotka sanovat että kyllä sitä vaan voi vaikka samaa ovat kuulemma miettineet.
Paljon onnea plussasta!!
Mekin päätettiin maaliskuussa -10 että toinen saa tulla kun on tullakseen. No, toukokuussa plussasin, kesäkuussa sain kuulla että kaksosia odotetaan. Kaksi "pientä" tyttöä syntyi tammikuussa ja isosiskokin oli silloin täyttänyt juuri 1v4kk. Kaikki mennyt paremmin kuin hyvin, ei mustasukkasuutta tms. Aina ei vaan meinaa kädet riittää mutta muuten ei ongelmia Uskon että teilläkin tulee menemään kaikki oikein hyvin!! Paljon tulee ikäeroksi?