No ei oo totta!

  • Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti
Rukoilijasirkka
Nyt iho kutisee olkapäistä ja punottaa. Olin vajaan tunnin lasten kanssa ulkona, kävelimme ja oleskelimme pääosin varjossa ja keinuimme keinussa, sekin on lipuoliksi varjossa. Lapset eivät punoita.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mikä olisi hyvä apu palaneen ihon hoitoon?
Mä oon laittanut hydrokortisonia, mutta sitä ei saa laittaa, jos meinaa sitten vielä mennä aurinkoon. Onneksi en ole vielä palanut, vaan pikkuisen vaan iho punoittaa.
 
Mä olin meitin partsilla grillaamassa itteäni ehkä jonkun 20 min. yhteensä ja jo alkaa näkyä. Äkkiä kauhee kerros after sunia pintaan!! Ja tämä tapahtui noin puoli tuntia sitten, eli iltapäivällä.

Aamupäivällä olin kävelyllä yli tunnin, ja voi toki jo siitäkin alkaa pikkuhiljaa jäljet näkyä :)

Tää kesä on niin mahtavaa! Sanat ei riitä tätä tunnetta kuvaamaan B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
En oo enää aikoihin ottanut aurinko, kun en erityisemmin välitä koko rusketuksesta. Enkä oikein rusketukaan. Unohdan vaan aina varoa.
:heart: Sä oot ihQu!!!! En minäkään välitä, nyt vain iski järkytys kun bikineitä kokeilin ja maitoakin valkoisemmat kintut vain loistivat hämärässä eteisessä...

 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mikä olisi hyvä apu palaneen ihon hoitoon?
Mä oon laittanut hydrokortisonia, mutta sitä ei saa laittaa, jos meinaa sitten vielä mennä aurinkoon. Onneksi en ole vielä palanut, vaan pikkuisen vaan iho punoittaa.
Mitä haittaa on jos laittaa kortisonivoidetta ja sen jälkeen menee aurinkoon?

Meinaan kun pojalla on atooppinen iho ja aika usein joutuu tuota käyttämään.
 
MOI
Mä en voi mennä alkuunkaan ulos ilman aurinkorasvaa. Yks päivä kärähti pikku läntti selästä, vissiin huonosti rasvasin. Käytän sk50 rasvaa :D Samaa mitä lapsille laitan.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
En oo enää aikoihin ottanut aurinko, kun en erityisemmin välitä koko rusketuksesta. Enkä oikein rusketukaan. Unohdan vaan aina varoa.
:heart: Sä oot ihQu!!!! En minäkään välitä, nyt vain iski järkytys kun bikineitä kokeilin ja maitoakin valkoisemmat kintut vain loistivat hämärässä eteisessä...
No, kintut saakin olla valkoiset. ;)
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mikä olisi hyvä apu palaneen ihon hoitoon?
Mä oon laittanut hydrokortisonia, mutta sitä ei saa laittaa, jos meinaa sitten vielä mennä aurinkoon. Onneksi en ole vielä palanut, vaan pikkuisen vaan iho punoittaa.
Mitä haittaa on jos laittaa kortisonivoidetta ja sen jälkeen menee aurinkoon?

Meinaan kun pojalla on atooppinen iho ja aika usein joutuu tuota käyttämään.
No siis siinä lukee, et se voi aiheuttaa jotain värivirheitä. Mutta siis, kyllä mäkin joudun laittaa välillä kortisonia nokan alle, mut ei oo mitään tullu.
 
WildRose
yritin ajoittaa minun ja tyskin kauppareissun klo yhteen, sillä eikös aurinko ole kolmen pintaan kuumimmillaan ? miula oli t-paita ja caprit, tyttö ohuissa housuissa ja hihattomassa bodyssa harson takana.. jalat vaan auringossa kun ollaan kesäksi otettu se vaunujen päällysosa poes.. :)
 
Sanni
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mikä olisi hyvä apu palaneen ihon hoitoon?
Mä oon laittanut hydrokortisonia, mutta sitä ei saa laittaa, jos meinaa sitten vielä mennä aurinkoon. Onneksi en ole vielä palanut, vaan pikkuisen vaan iho punoittaa.
Mitä haittaa on jos laittaa kortisonivoidetta ja sen jälkeen menee aurinkoon?

Meinaan kun pojalla on atooppinen iho ja aika usein joutuu tuota käyttämään.
No siis siinä lukee, et se voi aiheuttaa jotain värivirheitä. Mutta siis, kyllä mäkin joudun laittaa välillä kortisonia nokan alle, mut ei oo mitään tullu.
Juuri kysyin tätä samaa asiaa terveyskeskuslääkäriltä. Hän sanoi, että hydrokortisoni ei herkistä auringolle, joten sitä voi laittaa palaneelle iholle turvallisesti, vaikka vielä oleskelisi auringossa.

Tässä vielä linkki, skrollatkaa ihan alas, siellä on hydrokortisonin käytöstä palaneelle iholle.

http://www.itsehoitoapteekki.fi/esitehaku.shtml?22029
 
mitäköhän nää
mulla on jotain vaaleita läiskiä iholla eri kohdissa (alaselässä, navan alapuolella, käsivarsien yläpäässä kainaloiden lähellä..) ja ne ei rusketu. käytän aina aurinkorasvaa. muuten päivettynyt iho mutta ne kohdat ei vaan rusketu. sellasia vaaleita täpläkohtia- tai läiskiä. on myös maksaläiskiä jonkun verran
 
haloo
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mikä olisi hyvä apu palaneen ihon hoitoon?
Mä oon laittanut hydrokortisonia, mutta sitä ei saa laittaa, jos meinaa sitten vielä mennä aurinkoon. Onneksi en ole vielä palanut, vaan pikkuisen vaan iho punoittaa.
Mitä haittaa on jos laittaa kortisonivoidetta ja sen jälkeen menee aurinkoon?

Meinaan kun pojalla on atooppinen iho ja aika usein joutuu tuota käyttämään.
No siis siinä lukee, et se voi aiheuttaa jotain värivirheitä. Mutta siis, kyllä mäkin joudun laittaa välillä kortisonia nokan alle, mut ei oo mitään tullu.
Juuri kysyin tätä samaa asiaa terveyskeskuslääkäriltä. Hän sanoi, että hydrokortisoni ei herkistä auringolle, joten sitä voi laittaa palaneelle iholle turvallisesti, vaikka vielä oleskelisi auringossa.

Tässä vielä linkki, skrollatkaa ihan alas, siellä on hydrokortisonin käytöstä palaneelle iholle.

http://www.itsehoitoapteekki.fi/esitehaku.shtml?22029

Siis mitä??? Laitakaas kortisonia iholle ja menkää aurinkoon... huh. Iho palaa sitten alta yksikön, kesii täysin siltä kohdin. Ja varsinkin jos lapselle laittaa kortisonia, suoraa auringon paistetta on vältettävä!
 
mä kärsin pahasta aurinkoihottumasta.nytkin käsivarret ja kaulan alue aika kamalan näköset.semmosta isoa ja pientä näppyä täynnä.joskus kaula näyttää siltä kuin olis fritsuja järsitty täyteen... :( mulle lääkäri "määräs" pantyson-voidetta.on hyvä apu.auttaa kutinaan hyvin,eikä nämä näpyt ole nyt läheskään niin pahat,kuin ennen tätä rasvaa.myös 8kk vauvan ihottumaan ollaan pantysonia laitettu,auttaa tosi hyvin taiveihottumiin.
pantysonissa on pienempi määrä tuota kortisonia,mutta oikein tehokasta rasvaa on ollut.
 

Yhteistyössä