No ai hitto näitä menkkasärkyjä rv 36!!!

  • Viestiketjun aloittaja 36-
  • Ensimmäinen viesti
36-
En löytänyt aiemmin aloittamaani aihetta, mutta siis ehkä parin viikon ajan on nyt iltaisin sattunut alamahaan ja alaselkään menkkamaisesti, vain lievästi ja se on mennyt ohi suht pian. Eilen oli jo aika ilkeitä kipuja. Nyt vielä ilkeämpiä!! Ja aivan kuin joku survaisisi puukolla rakkoon ja nivusissakin tuntuu inhottavalta, alaselässä on sellainen tosi ikävä menkkatunne... aivan kuin joku kipeä vyö olisi asennettu alavatsaan ja alaselkään. Mies on edelleen työmatkalla ja mua kohta alkaa epäilyttää tää tilanne!! Sattuu!!!
 
miero
ei välttämättä kovetu. ei mullakaan kovettunut ja juuri ne oikeat supparit tuntui vain vihlontana siellä jossain. tuntui kuin joku olisi repinyt käsin auki sitä kohdunsuuta tai vauva liikutellut kättä siellä jossain välissä ja kynsi raapinut. lisäksi tuntui ilkeitä vihlasuja kohdunsuulla. esikoisesta vasta kun oli paikat täysin auki alkoi sattumaan selkään ja tuntumaan sellaista kipua kuin aina synnytyskivun sanotaan olevan. silloin oli paikat olleet täysin auki jo pidemmän ajan (varmaan liki tunnin ellei parikin). toisessa ei tuota synnytyskivuksi kuvailtua tullut ollenkaan mutta silloin oltiinkin salissa jo valmiiksi ja alettiin ponnistaan heti kun paikat oli täysin auki eikä odoteltu kuten ekan kanssa. siitä hyvästä kyllä eka olisi tosiaan saattanut syntyä kotiin, autoon tai ambulanssiin.
 
AP
kehtaisinko soittaa sairaalaan? mulla on jonnekin iskostunut sellainen, etten soita ellei ole hätätilanne tai synnytys ihan satavarmasti käynnissä ..? pelkään että pitävät liian neuroottisena tms
 
KÄÄK
No ei kai ne nyt MENKKAsärkyjä ole. Eihän sulla oo menkkojakaan ollut 36:een viikkoon ;)

Soita nyt jo sinne sairaalaan, tai päivystykseen ja kysy pitäskö tulla näyttäytyyn. Oot sitten neuroottinen tai et. Mitä sen on väliä. Tärkeintä kai on että sinulla ja syntyvällä lapsellasi on kaikki hyvin.
 
miero
Alkuperäinen kirjoittaja KÄÄK:
No ei kai ne nyt MENKKAsärkyjä ole. Eihän sulla oo menkkojakaan ollut 36:een viikkoon ;)

Soita nyt jo sinne sairaalaan, tai päivystykseen ja kysy pitäskö tulla näyttäytyyn. Oot sitten neuroottinen tai et. Mitä sen on väliä. Tärkeintä kai on että sinulla ja syntyvällä lapsellasi on kaikki hyvin.
mä en kyllä soittais vaan lähtisin. ne meinaan saattaa sanoa tuon tuntuisista supistuksista et ei ne niitä oo ja oottele ny yms. ja sitten saakin soittaa kohta et "hups, tää synty ny".

nimimerkillä neuvolan kätilö sanoi että tuskin ne niitä supistuksia on neljä-viisi tuntia ennen kuin vauva oli sylissä
 
Alkuperäinen kirjoittaja miero:
Alkuperäinen kirjoittaja KÄÄK:
No ei kai ne nyt MENKKAsärkyjä ole. Eihän sulla oo menkkojakaan ollut 36:een viikkoon ;)

Soita nyt jo sinne sairaalaan, tai päivystykseen ja kysy pitäskö tulla näyttäytyyn. Oot sitten neuroottinen tai et. Mitä sen on väliä. Tärkeintä kai on että sinulla ja syntyvällä lapsellasi on kaikki hyvin.
mä en kyllä soittais vaan lähtisin. ne meinaan saattaa sanoa tuon tuntuisista supistuksista et ei ne niitä oo ja oottele ny yms. ja sitten saakin soittaa kohta et "hups, tää synty ny".

nimimerkillä neuvolan kätilö sanoi että tuskin ne niitä supistuksia on neljä-viisi tuntia ennen kuin vauva oli sylissä
no mulle on kyllä iskostettu, että aina ensin soitto synnärille, että osaavat varautua tulijaan. kyllä ne mun kokemuksen perusteella ottavat ennemmin sinne tarkistukseen kuin syyt mahdollisesti siitä, että vauva syntyisikin eteisen lattialle. mä kävin tossa muutama viikko sitten näytillä kun tuli juuri ilkeitä kipuaaltoja muutaman tunnin ajan. hätää ei sitten ollutkaan, mutta kyllä lääkäri sanoi, että mielummin näin päin että käy tarkastamassa ja todetaan tilanne hyväksi, kuin että kärvistellään kotona ja mahdollisesti tositilanteessakin.
 

Yhteistyössä