niskat jumissa. apua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
niskat ja hartiat kipeet. mikä auttaa?? kävin useemman kerran fysioterapiassa (omt, joka niksautti nikamat paikoilleen ja hiero), mut lopetin kun en sieltä mitään apua saanu. oon jumpannu ilman tulosta. pää ja niska puutuu tuntuu ilkeeltä... kertokaa nyt joku poppa konsti mkä tähän auttaa?? Tiikeribalsam?? vaikka se kyllä haisee kauheelle. kipugeleistä ei mitään apua.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
entäs sauvakävely?

en ole kokeillu. mulla isokoira, säkä 80cm (borzoi) eikä sitä voi vyötärölle sitoa kiinni jos mulla olis sauvat. eli sauva kävely vähän hankala toteuttaa.

jos haluat kuitenki itelles helpotusta, jätä se koira kotia.

mulla ainakin paras apu niskahartiavaivoihin on ollut sauvakävely.

entäs sauvakävely?

en ole kokeillu. mulla isokoira, säkä 80cm (borzoi) eikä sitä voi vyötärölle sitoa kiinni jos mulla olis sauvat. eli sauva kävely vähän hankala toteuttaa.

Tuossahan se syy tuli. Iso koira vetää ja sinulla on koko ulkoiluttamisen ajan lavat ja niska jännityksessä.

Keppijumppaa, keppijumppaa. Täällä työpaikalla sitä suositellaan ja keppejä löytyy myös kahviosta. http://www.fysio2000.net/ohjeet/keppijumppa.html

Ensimmäisen kerran jälkeen olo on vielä kamalampi, mutta parin päivän jälkeen helpottaa ja sitähän pitäisi jatkaa - ennaltaehkäisyä.

Alkuperäinen kirjoittaja kääk:
entäs sauvakävely?

Tuossahan se syy tuli. Iso koira vetää ja sinulla on koko ulkoiluttamisen ajan lavat ja niska jännityksessä.

ei meidän koira kyllä vedä yhtään, kulkee hihna löysällä. mutta vinttikoiralla niin vahva netsästysvietti että sen sitominen vyötärölle vaarallista. en ehtisi reagoida koiran jos se päättäs lähtee kissan perään.

Iltaisin pidän venyttelytuokioita; venytän hartiaseutua kallistelemalla hitaaaaasti päätä puolelta toiselle, availen lihaslukkoja kokeilemalla eri venytyksiä. Varaa aikaa illalla itselle ja kokeile. Venytysohjeita saat fysioterapeutilta tai googlettelemalla. Kylmägeeliä lopuksi kipeälle alueelle ja nukkumaan. Jos on tulehdusta, niin lääkärille ja tulehdukipulääkettä kuurina vähän aikaa.

Yhteistyössä