Niskat järkyttävän kipeät. mikä avuksi? fysioterapiaa kokeiltu jo!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
pahempi juttu, jos olet ollut jo lekurissa, ja kaikki selvitetty...
ja ennen on auttanut.

Onhan se tietenkin niinkin, että kun joku alue epätasapainossa, niin se on voinut saada muuta pahaa aikaan kestäessään kauan...kun on tämä ketjureaktio tyypillistä juuri rangassa, tai koko kehossa oikeastaan.

Tulee mieleen vaan kipua lieventävät asiat enää, vesi ja geelit.
No et voi varmaan kylpyammeessa koko päivää viettää, heh.

Mutta ehkä on joku uusi vika, että nikama painunut jossain ylempänä, kun noin paha on :(

[QUOTE="a p";26177085]Mulla piikkimatto maannut tuolla varmaan vuoden, alkuun käytin mutta sitten se jäi. pitää kokeilla.[/QUOTE]

Mulla oli myös pitkään kaapissa alkukokeilujen jälkeen, jotenkin se jäi, kun ei ollut lihaskipuja silloin. Nyt pari viikkoa sitten meni niskat niin jumiin, ettei kärsinyt oikein päätä kääntää, ei särkylääke eikä kipugeeli auttanut. Nyt olen piikkimaton avulla saanut sen verran paranemaan, ettei kipua tunnu, paitsi jos kokeilee painaa lihaksia.
Hierojalle pitäisi mennä. Sitten mulla on myös sellaista lämmittävää rasvaa "Inno Rheuma gel" nimeltään. Se auttoi myös pahimmassa vaiheessa.

Kuule, fysioterapiasta ja hieronnasta ei ole mitään hyötyä koska ne hoitavat vain oireita eivätkä varsinaista syytä. Tämän tajusin itse vasta vuosien selkäkipujen/hartiakipujen jälkeen ja paljon köyhempänä kaikkien terapioiden jälkeen. Oikeasti vaivoihin auttoi vasta pilates ja siinäkin ihan pari pientä yksinkertaista liikettä jotka siellä opin. Nykyään en enää käy pilatestunneilla mutta tiedän heti mikä auttaa jos selkä alkaa taas oireilla. Selkäranka pitää saada liikkumaan! Suosittelen todellakin.

Yhteistyössä