Niska-hartiat ihan jumissa. pika apua kaivataan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaamee ole
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaamee ole

Vieras
olen siis ihan jumissa, niska ja hartiat niin kipeät että oksettaa. lääkärissä käyty ja sieltä sain särkylääkkeitä ja lihas relaxantteja. kuntoneuvojalle aika vasta 3viikon päästä....
millä tän saa helpottamaan. kipu geeliä just laitoin......

Kipugeeli ei tee juur mitään.Ota pakasteesta vihannespussi tms ja haudo sillä.3-4 h välein.

Mulla on ihan sama juttu,oon käynyt jo 7 kertaa jumpparilla/hierojalla

Venyyttelyjä,hitaasti taivuttelet päätä ja istut ryhdissä.

Pitkin päivää jumppaat ja venyyttelet,jänteet mullakin ihan viulunkielet.
Niitä kun varoen venyyttää niin olo illalla parempi.
Ja tyyny...siihen on hyvä panostaa.
Mulla nyt Tempur tyyny ja on hyvä.
googleta vaikka se.
100 e maksaa mut on sen väärti.

Mutta kylmää ja haudot oikein joko vehnäpussilla tai geelipussi tms vihannespussikin.
Kylmägeeli ei mene tarpeeks syvälle.

No ei kai siihen oikein auta kuin kipulääkettä ja relaksanttia jonkun aikaa vaan säännöllisesti, lämpö voi auttaa, siis jotain kaurapussia niskaan tai saunaan lämmittelemään. Sinuna menisin kyllä ihan yksityisesti hierojalle, joka voisi varovasti hieroa/lämmittää paikkoja.

Onko sulla harjanvartta? Itsekin jouduin käymään fysioterapiassa niskojen takia ja kotona pika-apuna tein keppijumppaa.. myös googlella löytyy muutama hyvä sivusto jossa on neuvottu jumppaliikkeitä...

Onko sinulla hyvä ja napakka tyyny yöunilla? Itselläni huono lättänä tyyny saa aikaan niskasärkyjä. Netin äärellä kannattaa nyt myös istuskella vähemmän ja kiinnittää muutenkin huomitoa työasentoihin.

toi keppijumppa on hyvä!! Mulla kans niska ja selkä menee jumiin tosissaan ja kun muistaa jumpata niin pysyy auki. Varsinkin kun pääset hierojalle niin sen jälkeen tee sitä jumppaa niin ei mene niin äkkiä uudestaan jumiin.

Mä sain fysioterapeutilta omat ohjeet siihen. Pyydä siltä kuntohoitajalta jos ei automaattisesti anna sulle.

ei kai sitä kylmää, lämmintä laita, kauratyyny on hyvä. Mun mies tekee sillain, että rullaa kylpypyyhkeen tiukaksi rullaksi, laittaa lattialle ja menee seläleen sillain, että rulla mennee tuosta lapojen alta, voi kokeilla hieman ylemmäskin. makoilee noin 10-15min. sanoo helpottavan. hierojan vinkki!

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
No ei kai siihen oikein auta kuin kipulääkettä ja relaksanttia jonkun aikaa vaan säännöllisesti, lämpö voi auttaa, siis jotain kaurapussia niskaan tai saunaan lämmittelemään. Sinuna menisin kyllä ihan yksityisesti hierojalle, joka voisi varovasti hieroa/lämmittää paikkoja.

Jos tulehdusta niin ei missään nimessä KUUMAA niskaan.
Ja luultavaan on että siellä tulehdus on jos noin kipeä niska.
Ei saunaa,ei kuumaa-kylmää vain.

Alkuperäinen kirjoittaja Äpyli:
ei kai sitä kylmää, lämmintä laita, kauratyyny on hyvä. Mun mies tekee sillain, että rullaa kylpypyyhkeen tiukaksi rullaksi, laittaa lattialle ja menee seläleen sillain, että rulla mennee tuosta lapojen alta, voi kokeilla hieman ylemmäskin. makoilee noin 10-15min. sanoo helpottavan. hierojan vinkki!

Kuuma pahentaa tulehdusta.Hierojalla se lämmitys on alkusoittoa hieronnalle.Eli lihasten lämmittelyä ettei kylmiltään hiero.

Mutta tulehdus pahenee kuumasta,se on fakta.

Myöhempää varten, jos joku tuttu, tai itse käyt virossa/pietarissa niin apteekista Kapsikam:ia.
100xmobilat:in verosta tavaraa.

Täl hetkel ottaisin tos tilantees särkylääkkeen, lepäilisin hetken keittiön penkil tai lattial (jos ei oo kylmä ) menisin tulikuumaa suihkuu (mul ei yleensä oo tulehdusta, vain totaalinen jumi) ja venyttelisin varovasti.

tuota pyyherullaa vois koettaa. lämmin pahentaa tilannetta. erehdyin saunaan vikonloppuna ja olo oli seuraavana päivänä ihan kun olis joku pesäpallomailalla hakannu mut. kylmä siis parempi.
keppijumppa kielletty multa tuon olkapäävamman takia. olkapäävamma kuulemma suurin syyllinen kipeisiin hartioihin ja niskaan.

Yhteistyössä