Nirsot vieraat - ärrinmurrin ja pöh

Rieputarallaa

Aktiivinen jäsen
20.06.2005
48 269
-3
36
JKL
Sukulaisen kanssa soiteltiin. Tulevat käymään lomamatkallaan meillä muutaman viikon päästä. Sanoin, että teen sitten ruokaa, kun pitkästä matkasta tulevat. Voi jösses - johan tuli ehtoja, mitä heidän lapsensa syövät ja mitä eivät syö. Ja siis kyse ei ole allergiasta tai muusta erityisruokavaliosta, vaan pelkästä nirsoudesta.

Tekis mieli ihan piruuttaan laittaa jotakin siltä ei-listalta... se oli niiiin pitkä. Mä en varsinaisesti ajatellut tarjoavani makaronimössöä tai nakkikeittoa vieraille.

Oonks mä nyt jotenkin ihan kohtuuton, kun ottaa pattiin?

Talo elää tavallaan, vieraat kulkee ajallaan.
Eli teet sitä ruokaa mitä teillä sinä päivänä sattuu olemaan, olkoot syömättä tai tuokoot omat eväät jos ei kelpaa. Näin minä tekisin.

röyhkeää alkaa mitään listoja sanelemaan. on tosi kohteliasta tarjota ruoka ylipäätään.
en alkaisi sanella kenellekään mitään listoja, korkeintaan ravintolassa, enkä myöskään ollenkaan tykkäisi tuollaisesta. edes allergikot eivät mitään erityiskohtelua saisi.

Et tosiaan ole. Näitä "meidän lapset eivät voi syödä" vanhempia tuntuu olevan aika paljon. Osa vielä heistä puhuvat kaiken maailman allergioista mutta yleensä puheet loppuu siihen kun alkaa tarkemmin kyseleen (itellä allergiaa), niin kas kummaa, kullannupuille siinä kohtaa kelpaa mikä safka vaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Sukulaisen kanssa soiteltiin. Tulevat käymään lomamatkallaan meillä muutaman viikon päästä. Sanoin, että teen sitten ruokaa, kun pitkästä matkasta tulevat. Voi jösses - johan tuli ehtoja, mitä heidän lapsensa syövät ja mitä eivät syö. Ja siis kyse ei ole allergiasta tai muusta erityisruokavaliosta, vaan pelkästä nirsoudesta.

Tekis mieli ihan piruuttaan laittaa jotakin siltä ei-listalta... se oli niiiin pitkä. Mä en varsinaisesti ajatellut tarjoavani makaronimössöä tai nakkikeittoa vieraille.

että itse purnasin tästä samasta aiheesta (tuli s. postilla pitkä lista "ei tykätä") ja sä pidit mua vaikeana tapauksena... Nyt sattui sitten omaan nilkkaan.. Tekopyhä ihminen olet!

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrän sinua:
edes allergikot eivät mitään erityiskohtelua saisi.

Minä taas huomioisin allergiat ja erityisruokavaliot (laktoositon, kasvis, sianlihaton...) mutta "meidän Jonieetuemmanicola ei sitte tykkää kalasta, kanasta, vihanneksista eikä riisistä "- jutuille en korviani lotkauttaisi.

Teet mitä teet, nirsoilkoot mukulat kotonansa! Näytä heille tie lähimpään mäkkäriin ellei ruokasi kelpaa. :whistle:

Noissa tilanteissa muuten lapsetkin voivat oppia syömään sellaista mihin eivät ole tottuneet. Kuopuksen kaveri on hyvä esimerkki siitä, tuo on nyt muutaman kerran syönyt meillä, ja kun äitinsä on tullut hakemaan ja olen kertonut mitä on syöty, niin äiti on ollut ihan :o "mitä, söikö xxxx todellakin?"

Ruoka-aineallergiat tietysti ottaisin huomioon ja ehkä yhden tosi ison inhokkiruuan mutta minkään listan kanssa en kokkailemaan alkaisi. Aika röyhkeää käytöstä edes pyytää. Toisivat omat ranskalaiset ja nakit sitten mukanaan jos mikään ei kelpaa.

röyhkeää alkaa mitään listoja sanelemaan. on tosi kohteliasta tarjota ruoka ylipäätään.
en alkaisi sanella kenellekään mitään listoja, korkeintaan ravintolassa, enkä myöskään ollenkaan tykkäisi tuollaisesta. edes allergikot eivät mitään erityiskohtelua saisi.
Mä en taas ymmärrä tummennetussa kohdassa sua. :saint: Ap:n ketutuksen taas ymmärrän täysin.

mä muuten varmaan oisin puhelun aikana kysynyt, että oiskos jotain toivomuksia mitä ruokaa laittasin =) siinä mielessä siis ymmärrän, et jos mä oisin menos kauas kyläilee ja siel ois ruoka tarjolla ja se ois vaikka jotain kalaruokaa tai verilettuja ni nälkäseks mä jäisin ..
mut ymmärrän todellakin, et sellanen listoittelu on ihan persiistä enkä mäkään jaksas sellasta kuunnella.

Alkuperäinen kirjoittaja just niin ja sillä tavalla:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:

että itse purnasin tästä samasta aiheesta (tuli s. postilla pitkä lista "ei tykätä") ja sä pidit mua vaikeana tapauksena... Nyt sattui sitten omaan nilkkaan.. Tekopyhä ihminen olet!

tätä ketjua vielä löytyä?

Alkuperäinen kirjoittaja Dorde:
Ruoka-aineallergiat tietysti ottaisin huomioon ja ehkä yhden tosi ison inhokkiruuan mutta minkään listan kanssa en kokkailemaan alkaisi. Aika röyhkeää käytöstä edes pyytää. Toisivat omat ranskalaiset ja nakit sitten mukanaan jos mikään ei kelpaa.

Ja jos ei mikään kelpaa, niin ainahan sitä syömäti muutaman päivän pärjää... :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:

Oikein kiltti emäntä voi ehkä pizzataksin numeronkin kertoa :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:

Oikein kiltti emäntä voi ehkä pizzataksin numeronkin kertoa :xmas:

:D

Minusta on kiva, jos ruokavieraat kertovat mitä eivät syö, jotta saan tehtyä sellaista joka kaikille maistuu. Mutta tosi inhottavia ovat ihmiset joille ei kelpaa juuri mikään. Voisiko tedä sellaista ruokaa, josta voi poimia niitä mistä välittää esim. ei tekisi salattia vaan pikkoisi vihannekset ja muut höysteet eri kippoihin. Grillatakin pystyy aika kivasti jokaiselle jotakin, jos joku ei välitä kuin kyrsästä niin syökööt sitten sitä pelkästää ja muut saa sitten kaikki herkut.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
mä muuten varmaan oisin puhelun aikana kysynyt, että oiskos jotain toivomuksia mitä ruokaa laittasin =) siinä mielessä siis ymmärrän, et jos mä oisin menos kauas kyläilee ja siel ois ruoka tarjolla ja se ois vaikka jotain kalaruokaa tai verilettuja ni nälkäseks mä jäisin ..
mut ymmärrän todellakin, et sellanen listoittelu on ihan persiistä enkä mäkään jaksas sellasta kuunnella.

Juu no mä en ehtinyt kysyä, kun se lista tuli heti kun sanoin, että voisin sit laittaa ruokaa... ja tosiaan en mä nyt mitään extreme-ruokia meinannutkaan, ihan jotakin normisettiä: kiusausta, lasagnea, lohikeittoa tmv. Ja tosiaan allergiat ym. erityisruokavaliot on asia erikseen, totta kai mä ne ymmärrän.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mä tekisin just sitä mitä haluan, ja nirsot syököön kynsiään jos ei kelpaa.

Näin minäkin. Mikä piru siinä on kun niin monet nykyvanhemmat menevät tuohon penskojen peliin mukaan ettei muka mikään kelpaa? No kylässä syövät ainakin mitä eteen laitetaan tai sitten ovat syömäti. Olen kai vähän tiukka täti!

edes allergikot eivät mitään erityiskohtelua saisi.

Oletpa typerä. Joillakin voi olla niin paha allergia, että väärästä ruoka-aineesta seuraa kauhiat kivut ja pahimmassa tapauksessa hengenvaara.

Mutta jotakin nirsoilua en ymmärrä, kun luetellaan että meille ei sitten käy se eikä tuo eikä missään nimessä tuo.

Yhteistyössä