nirsot aikuiset

• Viestiketjun aloittaja nirso
  • Ensimmäinen viesti
Kiinnostais kuulla, mikä on sitten teidän tosi nirsojen lempiruoka? Ja pitääkö olla itse valmistettu "varmuuden vuoksi" vai onko joku ruoka, joka onnistuu aina kaikilta kaikkialla? :D
Minulla se on enemmän kyse raaka-aineista, vaikka ei aina. Minun suosikkiruokaani on vaikka teriyaki-lohi, tai pinaatti-tuorepastaa, pestoa ja lohta :) Ei onnistu kaikilta kyllä, siis tehdä minun makuuni. Tai joku oikein hyvin tehty pizza, oikein paistettu naudanlihapihvi. Kasvikset ja juurekset on hyviä, vihersalaatti jossa on vaikka kurkkua, viinirypäleitä, pinjansiemeniä ja oliiviöljyä on tosi hyvää ja maistuu aina.

-*-*-*-
Itse taidan olla kaikkea muuta kuin nirso, mutta muutama ruoka/ruoka-aines on jotka eivät vain sovi minulle.

Kebab-liha, valkosipuli ja "kalanmakuinen" kala :D Tonnikala, pakasteseiti ja lohi ym menee, mutta jos on liian kalainen maku, niin yök!

Niin, ja tiukat alkoholit ovat raakana sellaisia ettei vain uppoa, jo haju alkaa etomaan.

Mulle on oikeastaan ihan sama, mitä joku syö ja mitä joku ei syö.
Raivonpartaalle mut saa ne tyypit, jotka istuu valmiisen ruokapöytään, ja kertoo, miten ruoka haisee oudolle ja miten ne ei kyllä syö tätä eikä tota ja sitten sitä ruokaa tongitaan ja siirretään lautasella ja irvistellään vähän, kun maistetaan jotain ja kerrotaan kovaan ääneen, miten kaverin sisäfile on niin ällöttävää jne.
PÄÄ KIINNI ja ole syömättä. Omista mieltymyksistä ei tarvi tehdä numeroa.

Mulle on oikeastaan ihan sama, mitä joku syö ja mitä joku ei syö.
Raivonpartaalle mut saa ne tyypit, jotka istuu valmiisen ruokapöytään, ja kertoo, miten ruoka haisee oudolle ja miten ne ei kyllä syö tätä eikä tota ja sitten sitä ruokaa tongitaan ja siirretään lautasella ja irvistellään vähän, kun maistetaan jotain ja kerrotaan kovaan ääneen, miten kaverin sisäfile on niin ällöttävää jne.
PÄÄ KIINNI ja ole syömättä. Omista mieltymyksistä ei tarvi tehdä numeroa.
Eikä toistenkaan mieltymättömyyksistä.

vierasss
Einekset, makkarat, sisäelimet, veri, rasvaiset juustot, LIIVATE, nysvätyt kakut, mäti, graavi tai muuten raaka kala, siitakesienet, artisokat, valmiit kastikkeet, glutamaatti, jauhokastikkeet...

kahvikirahvi
Mulla on muutama ruoka-aines joita en syö maun vuoksi (katkarapu, oliivit, kaura/ruis/neljänviljanpuuro, munakoiso, varsiselleri). Tietty kohteliaisuussyistä voin maistaa ja vähän syödäkin, mutta mielummin kieltäydyn kohteilaasti tai sanon ettei ole nälkä. Paitsi oliivit ronkin aina pois, niitä en siedä ollenkaan.

Mut en mä koe olevani mitenkään nirso, kaikesta ei vaan voi tykätä. Nii, enkä todellakaan hyihyittele ruualle koskaan, missään, milloinkaan (paitsi sit vähän jos oma kokkailu epäonnistuu).

Itse taidan olla kaikkea muuta kuin nirso, mutta muutama ruoka/ruoka-aines on jotka eivät vain sovi minulle.

Kebab-liha, valkosipuli ja "kalanmakuinen" kala :D Tonnikala, pakasteseiti ja lohi ym menee, mutta jos on liian kalainen maku, niin yök!

Niin, ja tiukat alkoholit ovat raakana sellaisia ettei vain uppoa, jo haju alkaa etomaan.
Joo tää ei oikeen uppoo. Muuten syön melko lailla kaikkea. Viiniä en juo koska maku ei miellytä.

"Mis"
Kaikki, mikä on elänyt vedessä. Ihan yleisen viihtyvyyden vuoksi parempi, etten edes yritä maistaa mitään kalaa. Oksennusrefleksi on nimittäin taattu.
Maksa, kaalikääryleet. Siinä ne mitä en vaan yksinkertaisesti saa alas.
Oliiveja koitan välillä maistella, josko olisivat muuttuneet hyviksi, mutta ei. Ja paljon kaikkee, mistä en oikeestaan tykkää, mutta syön "tarvittaessa"
Ja numeroo tosiaan en tee tästä. Jotenkin hävettää, jos joku mua varten alkaa väkertämään erikseen jotain. Syön sitä, mitä pystyn ja jos ei mitään sellaista ole, jätän vähin äänin koko syömisen väliin.

nirsous on hyve
Tänä yltäkylläisyyden aikana onkin parempi, ettei syö kaikkea. On ainakin jonkinlainen rajoite ylensyömiselle. Esimerkiksi joulupöydässä syömiseni jäävät kohtuullisiksi, koska jätän kalat, sillit yms syömättä. MIeheni sen sijaan rakastaa niitä. Siksipä hän onkin sairaalloisen ylipainoinen, sillä kaikki maistuu liiankin hyvin.

Yhteistyössä