Nirsoilija söi kolme lautasellista :)

• Viestiketjun aloittaja Margareetta
  • Ensimmäinen viesti
Margareetta
Uskomatonta, meidän 2-vuotias ei ole varmaan viikkoon taas syönyt oikein 'mitään', veljensäkin ihmetteli, että millä toi elää kun ei se syö! Siis viikko sitten söi varmaan 20 kpl pinaattilettuja.
Tänään tein kirjolohifilettä uunissa ja keitetyt perunat, ja avot, neiti söi KOLME lautasellista.
Kait hän sitten taas viikon päästä syö kunnolla! :whistle: =)
Oli ihan pakko hehkuttaa asiaa täällä, kun välillä huolestuttaakin kirppumainen syöminen ja tuputtamiseen en lähde missään nimessä.

Meillä ei pojat (4 ja 2 v) meinaa syödä iltaruokaa. Taitavat saada sen verran hyvää sapuskaa ja riittävästi hoidossa. En väkisin tuputa, tottapahan syövät kun on nälkä. Sitten joskus taas menee lautaset aivan tyhjäksi ja lisääkin otetaan. Kausiluontoista näyttää olevan.
Esikoinen ei syö juuri mitään aamupalaa, eikä nuorempikaan välillä. Tulevatkohan isäänsä....

Mikäli pituus ja paino kehittyy normaalisti, en huolestu.

Lohdutukseksi nirsoilijoitten vanhemmille oli juuri tällä viikolla lehdessä (tai olla hesari) juttu väitöstutkimuksesta tästä aiheesta. Pieniruokaiset lapset eivät saa ravitsemuksellisesti sen huonommin ravintoa kuin muutkaan. Voivat olla lyhempiä ja kevyempiä kuin muut, mutta usein ovat olleet sitä jo syntymästään saakka, eli ei johdu pelkästään syömisestä.

Minun vaari on sanonut minun äitille kun pakon kanssa oli yrittänyt minua syömään että;elä pakota lasta syömään lihava siitä kuitenkin aikuisena tulee! Nyt 28v. ja ihan hyvin oon kasvanu. :LOL: :LOL:

Yhteistyössä