Nirsoileva 2v

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huokaus"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huokaus"

Vieras
Auttakaas nyt avutonta äiti, kun tuo meidän ennen kaikkiruokainen pian 2v on alkanut nirsoilemaan, eikä sille enää kelpaa kuin pasta ja jauhelihakastike. En kuitenkaan aio lapselle joka päivä tarjota samaa ruokaa.

Juuri äsken yritin tarjota erilaista ruokaa, mutta ei suostu syömään. Mitä tehdä? Voinko vaan antaa tuon lapsen olla nälissään vai täytyykö minun oikeasti alkaa tekemään ipanalle aina oma ruoka? Ei kai nyt sekään voi järkevä ratkaisu olla.

Mitä muut teette nirsoilevien taaperoiden kanssa? Itsestäni ainoa järkevän tuntuinen ratkaisu on tarjota ruokaa ja jos ei kelpaa niin olkoon syömättä, toisaalta tuntuu pahalta antaa toisen olla nälissään.

Tuota linjaa minäkin suosittelen että tarjoat ruuan ja jos ei kelpaa niin olkoon ilman. Välillä tietysti tarjolle sitä lapsen "herkkuruokaa". Ei se lapsi nälkään itseään tapa. Voihan se olla jotain uhmaa tai vastaavaa kun on alkanut nirsoilemaan. Minusta siinä tehdään suurin virhe jos lapsen nirsoiluun lähdetään mukaan ts. aletaan erikseen lapselle ruokia tekemään. Siinähän annetaan "valta" lapselle.

Purkkiruokia tuo kyllä syö kaikkia, mutta en tod. aio ruokkia 2v lasta purkkiruuillakaan. Vai onko äiti vaan paska kokki? Ennen tuo lapsi söi kaikkea, siis ihan kaikkea, itku tässä kohta tulee.

Purkkiruokia tuo kyllä syö kaikkia, mutta en tod. aio ruokkia 2v lasta purkkiruuillakaan. Vai onko äiti vaan paska kokki? Ennen tuo lapsi söi kaikkea, siis ihan kaikkea, itku tässä kohta tulee.

Olen käsittänyt, että puoltoista-kaksvuotiaana ennen kaikkiruokaiset lapset alkavat helposti nirsoilemaan. Meillä on ihan samaa nirsoilua. Ruokailusta ei kannata alkaa tehdä numeroa tai alkaa tuputtamaan. Ruokailusta tulee muuten pian peliä.

niin tuttua. "Ihanaa" , että muillakin on samaa. Meidän 2v4kk on aina ollut todella hyvä syömään ja kaikkiruokainen. Nyt söis vaan makaronilaatikkoa ja pihviä. Just oli kanakeittoa. Kävi pöydässä sanomassa, että "minä en tästä tykkää". Ei siis edes maistanut. Söi näkkärin ja piimälasin ja meni leikkimään. Raivostuttavaa! Mä en tarjoa muuta, mutta sen näkkärin tai ruisleivän kyllä annan. En tiiä onko sit oikein vai ei.

Yhteistyössä