Nirso syöjä 1v2kk, muita?

Elikkäs tyttö sairasteli ekan kerran elämässään tuossa pari viikkoa sitten ja tietenkään ruoka ei maistunut juuri. Harmi vain että se jäi tavaksi. Ennen niin kiltisti aamu- ja iltapuurot synyt tyttö hylkäsi kokonaan puuronsyönnin, samoin lähestulkoon kaikki purkkisoseet ja jogurtit. Myöskäään pakastamani omatekoiset ruuat eivät tee kauppoja. Mitä ihmettä tuolla neidille syöttäs? Puurolle pitäs löytää joku vaihtoehto. Muroja menee vain muutama kappale, ja siirtyi syömään mun kans danone vitalinea-jugurtteja. Ja ruisleivän suurkuluttaja. Mut juurikaan ei muu mene. Vinkkejä otetaan vastaan! Niin ja imetän vielä, siitä ei pelkookaan että luopus ;)
 
Miksi ihmeessä syötät noin vanhalle purkkiruokia? En yhtään ihmettele, jos ne mauttomat mössöt ei kelpaa. Tarjoa kunnon kotiruokaa ja sitkeästi vaan eri makuja, niin kyllä alkaa jossain vaiheessa kelvata. Turhat välipalat pois, janojuomaksi vettä ruokailujen välillä. Jos ei syö, tarjoat seuraavan kerran seuraavalla aterialla. Älä anna jotain parempaa tilalle, jos tarjottu ruoka ei kelpaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 14:18 vieras kirjoitti:
Miksi ihmeessä syötät noin vanhalle purkkiruokia? En yhtään ihmettele, jos ne mauttomat mössöt ei kelpaa. Tarjoa kunnon kotiruokaa ja sitkeästi vaan eri makuja, niin kyllä alkaa jossain vaiheessa kelvata. Turhat välipalat pois, janojuomaksi vettä ruokailujen välillä. Jos ei syö, tarjoat seuraavan kerran seuraavalla aterialla. Älä anna jotain parempaa tilalle, jos tarjottu ruoka ei kelpaa.

Siis en syötä purkkiruokia, ihan omatekosia sapuskoja, mitä nyt on pakkaseenki kertyny ja pitäs syöttää pois, mut hedelmäsoseita tai jogurtteja oon antanu purkista jälkkäris ja välipalas jos ei oo ollu oikeita hedelmiä tms. Vesi on janojuoma, mehua en oo ikinä ees antanu ja turhia välipaloja meillä ei oo. Ongelma on tuo aamu-ja iltapuuron korvaaminen jollakin kun ne ei vaan mee alas enää.
 
meillä on tuo ipana ollut nirso syömään jo pitkän aikaa (ikää saman verran kuin teillä). joskus ei vaan maistu vaikka kaikki konstit kokeilen, usein kuitenkin sormiruoka siinä ohella toimii hyvin. kummasti suu aukeaa kun saa hyppysiin esim herneitä, muroja jne.

me korvattiin yhteen aikaan aamupuuro kokonaan jugurtilla. sitten alkoi taas puuro maistua hetken päästä. nykyään teen puuron (kaura) maitoon ja lisään siihen pakastemarjoja. maistuu oikein hyvin.

toivottavasti teillä pian helpottaa.
 
Meillä myös poitsu lopetti puuronsyönnin tuon ikäisenä..sai ilmeisesti kiintiön täyteen!Aamuisin puuro välillä maistuu jotenkuten,mutta iltaisin olen tarjonnut voileipää ja viiliä,jogurttia,hedelmäkiisseliä,tms.Välillä sekoitan esim.kaurahiutaleita jogurtin joukkoon ja hyvin maistuu.
 
hmmm
meillä lopetettiin kans puuron syönti joku aika sitten ja niin pahasti vihasi ajatustakin puurosta että paiskoi lautaset ja lusikat mäkeen huutokonsertin kera..

no, pidin sit 2 viikkoa puurotaukoa.. sai aamu- ja iltapalaksi viiliä/jugurttia ja leipää tuon ajan. sit tarjosin yksi ilta puuroa ja kas, se söi koko lautasen tyhjäksi tuosta vaan.

muuhun syömättömyyteen sanoisin että vaikka et halua lopettaa imetystä niin mitä jos imettäisit enää aamulla ja illalla? näin lapsi söisi nälkäänsä ruokaa eikä pelkkää tissimaitoa...? onko ihan mahdoton ajatus? kestäiskö äiti sen? sen tiedän että lapsi ei pakosti itse vähennä tisittelyjä, joskus tarvitaan aikuisen päätös. (= jos ei syö kunnon ruokaa niin ei tissiäkään tipu)
 
Mya
Meillä on kanssa sama ongelma. Pojalle 1 v 2 kk ei kelpaa enää varsinkaan iltapuuro, eikä oikein mikään muukaan ruoka illalla. Aamupuuro yleensä kelpaa, samoin tavallinen ruoka.

Ollaan nyt viikon verran annettu pojalle iltasin ruisleipää ja sitä menee vähän. Mutta poika herää sitten aamulla tosi aikasin, eli viiden kuuden aikaan nälkäänsä.

Oon koittanu antaa erilaisia puuroja, kuten marjapuuroa, riisipuuroa, mannapuuroa yms iltaisin mutta mikään ei kelpaa. Poika vaan kääntää pään pois heti kun iltaisin laittaa syöttötuoliin. Oon tarjonnu iltasin myös jugurttia, kiisselä ja soseita, mutta mikään ei mene. Tuntuu, että poika vaan on päättänyt olla avaamatta suutaan iltapalalla.

Eilen ja toissailtana tehtiin sitten niin, että keitettiin tavallinen kaurapuuro, laitettiin poika syöttötuoliin ja yritettiin alkaa syöttää ja päätettiin ettei anneta periksi. Aluksi poika käänsi tapansa mukaan päätä pois, mutta viidentoista minuutin istumisen jälkeen alkoi yllättäin avata suutaa ja söi koko lautasen tyhjäksi!!!
Aamulla sitten nukkui yli seitsemään, kun ei nälkä herättänyt!
 
Kiitos monista vastauksista, toivat kummasti helpotusta tähän pieneen alkavaan epätoivoon =) Eilen illalla ja tänä aamuna sain pienen annoksen puuroa menemään pitkästä aikaa ja se tuntu jo lottovoitolta aiempaan verrattuna :D Eiköhän tämä tästä ala pikkuhiljaa helpottamaan. Tissinsyönti ois tosiaan tarkotuksena lopetella, ainakin yötissi näin alkuun, niin vois auttaa sekin ja myöhemmin sit kokonaan pois. Kun vain raaskis, taitaa mulle olla kovempi paikka sekin, vaik tyttö kyllä on melkonen tissitakiainen :whistle: :D
 
Entä jos keittäisit puuron maitoon? Mitä laitat puuron päälle? Jos valmiit hedelmäsoseet tökkii, kokeile esim Valion mehukeittoja tai vaikka hilloa. Tai sitten pakastemarjoja. Onhan hillossa toki sokeria, mut ei kai se niin vaarallista ole, jos sitä vähän välillä syö.
 

Yhteistyössä