Nina Mikkonen vs. Jarkko Tontti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dodii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hyvä Nina!:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Tuo Mikkonen puhuu asiaa (tuo äijä on ihan hullu), mutta Mikkosen keskustelu kyvyissä olis "pikkusen" parantamisen varaa...

Mä kans yllätyi kun on saanut niin paljon negatiivista palautetta, mun mielesta Nina puhui ihan asiaa. Ja mitä huonoihin käytöstapoihin tulee, kyllähän tuo äijäkin pyöritteli silmiään ja tuhahteli alusta saakka tosi moukkamaisesti!

Se ei kyllä tuhahdellut. Naurahteli naurettavalle tilanteelle: oli luullut tulevansa keskusteluohjelmaan ja sai vastaansa eukon, joka räyhää kuin pahin murrosikäinen, eihän siiinä voi kun nauraa. Ja kyllä asia oli kaukana Ninan viestistä, sen mielestähän ilmeisesti isienkin pitäisi olla kotona kun arvosteli sitä miestä siitä "että hän ei ole isä lasten ehdoilla, vaan vain silloin kun itselleen sopii". Anteeksi, mutta en voi pitää kovin fiksuna ketään, joka tunnustaa omaavansa samanlaisen näkökulman kuin Nina. Aivan uskomatonta!

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Siis ei jumankauta! Mikä myötähäpeä mulle tuli tuosta! Siis ei sanat riitä kuvailemaan mitä ajattelen tuosta esityksestä :laugh: :laugh: :laugh: Arvostan kotiäitejä todella, mutta tuo eukko teki kyllä nyt isoa haittaa teidän maineelle!

Ahaa? No tämäpä järkevä kommentti. Kotiäidit nyt on "suht" iso joukko. Josko siellä olisi ollut vaikka joku eläkeläinen paasamassa ihan mistä vaan aiheesta niin olisitko täällä samalla tavalla sitä mieltä, että teki isoa haittaa eläkeläisten maineelle?

Mun mielestä nainen käyttäytyi törkeästi ja itse asiassa mua lähinnä nauratti koko "keskustelu". Mutta olihan sillä erittäin hyviä pointteja siellä. Mutta eipä niitä kukaan kuullut tuon käytöksen takia :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jännä miten laumasieluisisa lampaita ihmiset ovat. Jos hesari kirjoittaa, että joku meuhkasi, kaikki alkavat vetää samaa virttä. Ihan selvästi suuri raha halunnut alkaa mustamaalata viisaita kotiäitejä, jotta orjia riittää juoksemaan oravanpyörään.

tyhmiä olette.

Just. Ei tarvitse kummosiakaan hoksottimia huomata IHAN ITSE, että muija riehuu kuin kakara, eikä ole kykenevä oikeaan keskusteluun.

Jännä miten laumasieluisisa lampaita ihmiset ovat. Jos hesari kirjoittaa, että joku meuhkasi, kaikki alkavat vetää samaa virttä. Ihan selvästi suuri raha halunnut alkaa mustamaalata viisaita kotiäitejä, jotta orjia riittää juoksemaan oravanpyörään.

tyhmiä olette.

Just. Ei tarvitse kummosiakaan hoksottimia huomata IHAN ITSE, että muija riehuu kuin kakara, eikä ole kykenevä oikeaan keskusteluun.

Onko tuokaan nyt keskustelua jauhaa samaa paskaa toisen keskustelutaidoista, kun suurin osa mammaa haukkuu oikeasti toisia päivät pitkät palstoillaa...

Alkuperäinen kirjoittaja rasvie:
Siis ei jumankauta! Mikä myötähäpeä mulle tuli tuosta! Siis ei sanat riitä kuvailemaan mitä ajattelen tuosta esityksestä :laugh: :laugh: :laugh: Arvostan kotiäitejä todella, mutta tuo eukko teki kyllä nyt isoa haittaa teidän maineelle!

Ahaa? No tämäpä järkevä kommentti. Kotiäidit nyt on "suht" iso joukko. Josko siellä olisi ollut vaikka joku eläkeläinen paasamassa ihan mistä vaan aiheesta niin olisitko täällä samalla tavalla sitä mieltä, että teki isoa haittaa eläkeläisten maineelle?

Mun mielestä nainen käyttäytyi törkeästi ja itse asiassa mua lähinnä nauratti koko "keskustelu". Mutta olihan sillä erittäin hyviä pointteja siellä. Mutta eipä niitä kukaan kuullut tuon käytöksen takia :(

Kyllä tiedän, eikä mun arvostus mihinkään laskenut (sitä yritin sanoa ) Mutta kyllähän se on niin, että koko ryhmä kärsii, jos heitä "edustaa" negatiivinen esimerkki. Esim eläintensuojelun maine on kärsinyt kettutyttöjen takia. Ja tosiaan, se asia jäi kuulematta. Sen sijaan hän antoi kuvan itsestään kotiäitinä, jolla ei ole alkeellistakaan sivistystä, haukkui vastapuolen isyyttä, älykkyyttä, teki itsestään tyhmän haukkumalla koulutettuja ihmisiä yleensäkin... Nojoo, näitte kyllä itsekin.

tyhmiä olette.

Onko tuokaan nyt keskustelua jauhaa samaa paskaa toisen keskustelutaidoista, kun suurin osa mammaa haukkuu oikeasti toisia päivät pitkät palstoillaa...

Niinpä, sitä olen itsekin ihmetellyt. Mutta näköjään samanlaisia on ihan irl myös. Ja siksi arvostan entistä vähemmän niitä, jotka täällä osoittaa täysin samanlaista kykenemättömyyttä ymmärtää erialisia ihmisiä ja tilanteita, kuin Mikkonen. Minäminäminäjamunmielipide.

Kyllä tiedän, eikä mun arvostus mihinkään laskenut (sitä yritin sanoa ) Mutta kyllähän se on niin, että koko ryhmä kärsii, jos heitä "edustaa" negatiivinen esimerkki. Esim eläintensuojelun maine on kärsinyt kettutyttöjen takia. Ja tosiaan, se asia jäi kuulematta. Sen sijaan hän antoi kuvan itsestään kotiäitinä, jolla ei ole alkeellistakaan sivistystä, haukkui vastapuolen isyyttä, älykkyyttä, teki itsestään tyhmän haukkumalla koulutettuja ihmisiä yleensäkin... Nojoo, näitte kyllä itsekin.

en valitettavasti nähnyt kui hesarin todella todella asenteellisen kirjoituksen, jota yllätys yllätys, koko suomi nyt julistaa. mikkolan puhetta olsi kehuttu jos olisi mies.

Mun mielestä Mikkola olisi voittanut kyseisen "väittelyn" mikäli olisi pysynyt asiallisena. Vastapuolella ei ollut mitään päteviä argumentteja omasta asiastaan. Tai ei niitä ainakaan ehtinyt esittämään :)

Ja onko se nyt Mikkola vai Mikkonen? Mikkolahan se mies on?

en valitettavasti nähnyt kui hesarin todella todella asenteellisen kirjoituksen, jota yllätys yllätys, koko suomi nyt julistaa. mikkolan puhetta olsi kehuttu jos olisi mies.

No sitten kehotan katsomaan. Tuosta ei saisi muokattua asiallista millään. Ja mistä tiedät, että olisi kehuttu, jos olisi mies, kun et edes katsonut koko pätkää? Onhan niitä nähty, että esim. vaalikeskusteluissa toinen on vetänyt keskustelun 6-0 ja sitä on kehuttu. Silloin on kuitenkin ollut kyse erittäin hyvin argumentoiduista mielipiteistä ja faktoista, jolloin vastustajalla on kertakaikkiaan mennyt jauhot kurkkuun. Mikkosen ainoa ase oli kova ääni, koulutettujen ihmisten mitätöinti ja ruotsalaisten sanominen sammuvaksi yheiskunnaksi (eli heidän tekemät tutkimuksensa ovat siis höpöhöpöä ). Sama kun laittaisi sormet korviin ja huutaisi laalaalaalaalaa.

Eräs "ruotsalainen tutkimus" todisti että miehet(eli pk -iässä pojat) käyttäytyvät jo lastentarhassa kuin luolamiehet, eivät puhu kunnolla, mölisevät vain ja ovat kuin eläimiä ruokapöydässä.
Tästä oli kirjassa "Naisille jotka eivät auta toisiaan on joutuvat helvettiin" tjs
Että se näistä ruottalaisista tutkimuksista...

No sitten kehotan katsomaan. Tuosta ei saisi muokattua asiallista millään. Ja mistä tiedät, että olisi kehuttu, jos olisi mies, kun et edes katsonut koko pätkää? Onhan niitä nähty, että esim. vaalikeskusteluissa toinen on vetänyt keskustelun 6-0 ja sitä on kehuttu. Silloin on kuitenkin ollut kyse erittäin hyvin argumentoiduista mielipiteistä ja faktoista, jolloin vastustajalla on kertakaikkiaan mennyt jauhot kurkkuun. Mikkosen ainoa ase oli kova ääni, koulutettujen ihmisten mitätöinti ja ruotsalaisten sanominen sammuvaksi yheiskunnaksi (eli heidän tekemät tutkimuksensa ovat siis höpöhöpöä ). Sama kun laittaisi sormet korviin ja huutaisi laalaalaalaalaa.

Nyt katsoin minakin kun se tahan linkitettiin. Mielestani Nina Mikkosen perustelut olivat huonoja, vaikka hanen asiansa oli ihan hyva. Luulin koko viikon etta han olisi ollut napakka mutta hanhan vaan polotti omiaan. Mutta aiheenahan olikin tyynysota etta ei kai Ninakaan ihan normaalisti noin hullu ole, kunhan vaan pisti parastaan etta voittaisi tyynysodan.

Mun mielestä Mikkola olisi voittanut kyseisen "väittelyn" mikäli olisi pysynyt asiallisena. Vastapuolella ei ollut mitään päteviä argumentteja omasta asiastaan. Tai ei niitä ainakaan ehtinyt esittämään :)

Ja onko se nyt Mikkola vai Mikkonen? Mikkolahan se mies on?

Niin sitä me emme nyt päässeet näkemään emmekä kuulemaan. Eikä sitä tiijä mitä argumentteja sillä miehel ois ollu, ku se ei saanu puheenvuoroa. Minusta aihe on ihan kiinnostava, enkä itse ole vahvasti kummankaan puolesta tai vastaan. Siksi jäi harmittamaan kun siinä ei oikeasti keskusteltu vaan toinen huusi vaan päälle. Se ei ole aikuisen ihmisen käytöstä, ei ainakaan sosiaaliseksi itseään kehuvan käytöstä. Ylipäätään en usko sellaiseen mustavalkoiseen ajatteluun.

tyhmiä olette.

Mie en ole nähny mitään muuta kuin tuon videon, en kuullut mielipiteitä ennen kuin olin nähny kyseisen jutun. Kyllä siinä katsoessa jo järkyttyy, että voiko joku oikeasti käyttäytyä noin.

Lainasin jotenkin kummallisesti, tässä siis oli kirjoitukseni joka hukkui tunne muiden sekaan;

Eräs "ruotsalainen tutkimus" todisti että miehet(eli pk -iässä pojat) käyttäytyvät jo lastentarhassa kuin luolamiehet, eivät puhu kunnolla, mölisevät vain ja ovat kuin eläimiä ruokapöydässä.
Tästä oli kirjassa "Naisille jotka eivät auta toisiaan on joutuvat helvettiin" tjs

Kenen mielestä on ihan normaalia väittää että kotona hoidetuista lapsista tulee syrjäytyneitä huonosti koulutettuja tyhmiä rikollisia? ÄLYTÖNTÄ! En ihmettele yhtään että Mikkonen vetaisi hernepellon nenäänsä

Alkuperäinen kirjoittaja 1:
Lainasin jotenkin kummallisesti, tässä siis oli kirjoitukseni joka hukkui tunne muiden sekaan;

Tuoko todistaa että ruotsalaiset tutkimukset ylipäätään ja aina ja kaikissa tapauksissa ovat roskaa? Harmi ettei se mies voinu kertoa enemmän siitä tutkimuksesta, esim. et kuka sen on tehny.

Joka maassa tehään varmaan "tutkimusta", joka on ihan täyttä roskaa, mutta varmaan myös ihan päteviä.

Siinäpä vasta ihana pariskunta -nuo Mikkoset. Niin fiksuja ja suvaitsevaisia, vaatimattomia ja realistisia ihmisiä! Perho on kyllä aivan välttämätöntä katsoa ensi viikolla :D

Alkuperäinen kirjoittaja 1:
Kenen mielestä on ihan normaalia väittää että kotona hoidetuista lapsista tulee syrjäytyneitä huonosti koulutettuja tyhmiä rikollisia? ÄLYTÖNTÄ! En ihmettele yhtään että Mikkonen vetaisi hernepellon nenäänsä

ei jarkko tontti noin sanonu

Mä olen Nina Mikkosen kanssa samaa mieltä kahdesta asiasta:
1. Lapsen (alle 3-vuotiaan) on lähtökohtaisesti parempi olla kotihoidossa.
Toisin kuin Mikkonen, ymmärrän että poikkeustapauksiakin on.
2. Lasten pakkopäivähoito on ideana ihan järkyttävä, ja jos sellainen Suomessa joskus toteutuu, minä muutan lapsineni maasta.

Ihan hyvällä asialla Mikkonen mielestäni on, mutta liiallinen mustavalkoisuus pilaa kaiken. :/

kaikilla ei oikeesti ole varaa olla kotona.se ei oo vaa niin yksinkertaista kuin osa ihmisistä kuvittelee, ruoka on tultava taloon myös yksinhuoltaja perheissä.ja mie kannatan ite ainakii päiväkotia koska siellä on kavereita ja oppii sosiaaliseen elämään.

Kummankin perustelut olivat vähintään hataria. Ruotsalainen tutkimus oli arvoton, mutta ei sen syyn takia mitä Mikkonen sanoi.

Lukekaa Hamilon kolumni Jarkko Tontti on väärässä: http://www.tiede.fi/blog/category/skeptikon-paivakirja/

Kamalaa räyhäämistä tosiaan, ei alkeellisimpiakaan käytöstapoja. Ihan kuin hiekkalaatikolla, "et saa ku oot tyhmä". Ei tuo eukko mielestäni tehnyt hallaa muille kuin itselleen. Ja Ruotsi on hiipuva yhteiskunta, ei ruotsalaistutkimuksiin kannata luottaa. Ehkä päivähoito olisi ollut Ninallekin hyväksi, olisi oppinut ottamaan muutkin huomioon ja ainakin jonkinlaiset käytöstavat. Sellaisia Nina ei kyllä itse pysty pojilleen opettamaan.

Yhteistyössä