Nina Mikkonen: huono äiti menee töihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä olen siinä samaa mieltä Mikkosen kanssa, että pakkohoito olisi ihan natsimeininkiä. Kaikilla pitäisi olla oikeus jäädä kotiin lasten kanssa jos tahtoo.

Muuten samaa mieltä, mutta kaikilla on oikeus, mutta ei välttämättä mahdollisuutta

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
ahaa. ja työssäkäyvä äiti on siis täysin vastakohta tälle vai?

kerros lisää minusta kun satut tietämään kaiken :whistle:

?? Siis sulla meni kyl niin ohi ja lujaa!

Miten toi mun juttuni liittyy työssäkäymiseen?

ei mennyt ohi. vaan tässä jutussahan on nimenomaan kyse siitä että nina mikkosen mielestä äitien tulisi hoitaa lapsensa kotona, eli ei mennä töihin. SINÄ sanoit että: Kyllä se vaan on niin, että rakastava, TERVE (aivoista), älykäs ihminen on aina tärkeämpi ja parempi lapselle, kun se terveellinen ruoka ja muu, vaikka ovat toki tärkeitä tän yhteiskunnan mittapuulla.

minä tulkitsin tuon niin, että siekin kannatat tätä että äidin pitää jäädä kotiin. vai? ja kun kerran ne jotka "psyykkaavat itsensä pystymään viemään lapsensa hoitoon ja menemään itse töihin" ovat niitä epäempaattisia niin ilmeisesti he ovat myöskin epärakastavia, epäterveitä ja epä-älykkäitä? vai?

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Mitä tuo puhe pakkopäivähoidosta oli? Se kuulostaa minun mielestäni jo PALJON huolestuttavammalta. Lapset pakkohoitoon;)

http://www.vihrealanka.fi/node/1183

Ja tässä on takana hyvä tutkimus josta on tehty väärät johtopäätökset. Se että lapset ovat pärjänneet hyvin, ei välttämättä ole päivähoidon syytä. Vaan ehkä sen, että päivähoitoon lapsensa vievät ovat hyvä tuloisia? Eli ilman jatkotutkimuksia on aikaista sanoa mitään.

Höpö höpö kuule, jos mä asiaa ihan oikeasti mietin että miten moni pystyy, miten psyykkaavat itsensä... miten pystyvät keskittymään työhön, niin se tekee mut epäempaattiseksi vain sun omassa päässäsi.

No empaattisena voit edes osin kuvitella: niin paljon hekin lastaan rakastavat kuin sinäkin -ja kun se rakas on laitettava hoitoon, nin ihan pienellä melikuvilla pelaamisella taatusti pystyt sinäkin arvaamaan, että miltä se tuntuu ja kuinka helkkaristi siinä täytyy psyykata itseään. Jos et kykene itse kuvittlemaan, älä väitä omaavasi empatiakykyä. Simple as that.

No kai mä nyt kuvittelenkin ITSE, mutta siinä on iso ERO... mun kuvitelmani vs. kerrotut oikeat kokemukset.

Etkö sä todellakaan tajua???? Apua, lue nyt hyvä ihminen järjelläsi.

Sitä varten lehtiin haastatellaan oikeita ihmisiä, ettei toimittaja kirjoita vain omia kuvitelmiaan... ymmärrätkö kun nyt väänsin rautalangasta mikä ero on omilla kuvitelmilla ja oikeiden ihmisten omilla kertomuksilla.

Hui että sä olet vihamielinen, mikä sua rassaa?

Väitäkö tosissaan, että ihan vilpittömästi haluat tietää miten psyykata tsensä työhön kun joutuu viemään lapse päiväkotiin alle 1 v iässä? Anteeksi vain, että epäilen kysymyksesi vilpittömyyttä. Empaattinen ihminen ymmärtää, että niin paljon kuin kiinnostaisikin niin on joitain asioita joita ei ole ihan kaunista mennä kysymään suoraan vaan empaattinen, fiksu ihminen pitää kysymyksensä sisällään. Sillä oikeasti, mitä hyötyä lopulta on sinulle siitä että saat tähän kysymykseesi vastauksen, et ilmeisesti ite joudu itseäsi samoin koskaan psyykkaamaan?

Joo. Kyllä se NYT kiinnostaa ihan sikana toiset ihmiset ja toisten ihmisten lasten hyvinvointi. Mutta muuten... eipä niin paljon. Tai jos kiinnostaisi, olisi tämä yhteiskunta vähän erilainen.

No oli pakko käydä katsomassa tuo haastattelu, ja täytyy kyllä sanoa, että en haluaisi, että omien lasteni ainoa roolimalli olisi nainen, joka ei osaa kuunnelle toisten mielipiteitä, puhuu toisten päälle, kumaa sen vähänkin, mitä toinen ehtii sanomaan, että nuo ovat tuollaisia höpöhöpö-tutkimuksia, Ruotsi on kuoleva yhteiskunta, siellä ei lisäänny kuin maahanmuuttajat (rasismia taustalla, en tiedä, kunhan tuli mieleen tuosta lauseesta)

Itse haluan, että lapseni oppivat kuuntelemaan toisten mielipiteitä, perustelemaan omat mielipiteensä niin, että toinen vakuuttuu perusteluista, eikä vain kuvittelemaan, että on väittelyn voittaja, kun puhuu kovaa ja lujaa toisten päälle. Ainakaan kovin vahvoja sosiaalisa taitoja ei nyt tuo nainen mielestäni osoittanut, vaikka joku kuulemma oli niitäkin joskus kehunut.

Niin ja omat lapset kotihoidossa, en siis ole kotihoitoa vastaan, mutta en myöskään päiväkoteja vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:
No oli pakko käydä katsomassa tuo haastattelu, ja täytyy kyllä sanoa, että en haluaisi, että omien lasteni ainoa roolimalli olisi nainen, joka ei osaa kuunnelle toisten mielipiteitä, puhuu toisten päälle, kumaa sen vähänkin, mitä toinen ehtii sanomaan, että nuo ovat tuollaisia höpöhöpö-tutkimuksia, Ruotsi on kuoleva yhteiskunta, siellä ei lisäänny kuin maahanmuuttajat (rasismia taustalla, en tiedä, kunhan tuli mieleen tuosta lauseesta)

Itse haluan, että lapseni oppivat kuuntelemaan toisten mielipiteitä, perustelemaan omat mielipiteensä niin, että toinen vakuuttuu perusteluista, eikä vain kuvittelemaan, että on väittelyn voittaja, kun puhuu kovaa ja lujaa toisten päälle. Ainakaan kovin vahvoja sosiaalisa taitoja ei nyt tuo nainen mielestäni osoittanut, vaikka joku kuulemma oli niitäkin joskus kehunut.

Niin ja omat lapset kotihoidossa, en siis ole kotihoitoa vastaan, mutta en myöskään päiväkoteja vastaan.

peesailen Tilliä tässä täysillä.

Nyt kun mä ton Tontin kirjoituksen luin, ymmärrän täysin Mikkosten tuohtumuksen. Ihmiset, kuten minäkin ennen tuon kirjoituksen lukemista, luulin että he tuulesta tempasivat nämä natsijutut... vaan ei, se olisi siis aivan järkyttävää että kun sain vaikka esikoisen, se olisi pitänyt laittaa minulta pois, etten saisi omanlaisia näkemyksiä siihen istuttaa (jokaisella on oma yksilöllinen tapa olla, puhua, tehdä asioita) vaan vauvan tai pienen lapsen olisi heti pitänyt mennä toisten oppiin, hoitajien, jotka on ylemmältä taholta määrätty kasvattamaan tietyllä tavalla.

Kyllä mullekin tulee ajatuksesta mieleen natsi-Saksa. Ihan sairaita ajatuksia tällä Tontilla.

Mitä ruotsalaiseen tutkimukseen tulee, niin olisi ihan kiva lukea ja kuulla tutkimuksen tehneitä. Vaikea uskoa moiseen muuten. Miten voisi uskoa että olisi kovinkin laaja ja puolueeton tutkimus.

Mua vaivaa eniten tuo lause "huono äiti menee töihin" =(

Mä rakastan lastani (1v) enemmän kun mitään tässä maailmassa. Ja hoitoon vieminen tulee olemaan minulle itselleni tuskaa. Nyt olen työttömänä, mutta töihin menen heti kun vaan niitä saisin jostain. Meidän perheen rahatilanne on ihan perseestä ja käytännössä elellään lainarahalla. Pakko olis siis töitä saada ja pian.

Voi kun ollaankin miehen kans haaveiltu joka lauantain lottovoitosta (edes pienestä), että voisin olla vielä kotona pidempään.

Miks tuollaisten ihmisten pitää vaan pahentaa mun pahaa mieltä =(

Mutta, mä tiedän, että olen maailman paras äiti lapselleni, meni se hoitoon tai ei =) =)

Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Minkälainen nainen kutsuu toista naista huonoksi äidiksi vain siksi ettei tämän toisen valinnat ole samanlaisia kuin hänen :/ ?!

niimpä :/ tässäki ketjussa moni. minkähänlaisia aikuisia meidän lapsistamme oikeen kasvaa kun näin moni on tuota mieltä...

Nyt kun mä ton Tontin kirjoituksen luin, ymmärrän täysin Mikkosten tuohtumuksen. Ihmiset, kuten minäkin ennen tuon kirjoituksen lukemista, luulin että he tuulesta tempasivat nämä natsijutut... vaan ei, se olisi siis aivan järkyttävää että kun sain vaikka esikoisen, se olisi pitänyt laittaa minulta pois, etten saisi omanlaisia näkemyksiä siihen istuttaa (jokaisella on oma yksilöllinen tapa olla, puhua, tehdä asioita) vaan vauvan tai pienen lapsen olisi heti pitänyt mennä toisten oppiin, hoitajien, jotka on ylemmältä taholta määrätty kasvattamaan tietyllä tavalla.

Kyllä mullekin tulee ajatuksesta mieleen natsi-Saksa. Ihan sairaita ajatuksia tällä Tontilla.

Mitä ruotsalaiseen tutkimukseen tulee, niin olisi ihan kiva lukea ja kuulla tutkimuksen tehneitä. Vaikea uskoa moiseen muuten. Miten voisi uskoa että olisi kovinkin laaja ja puolueeton tutkimus.

me ollaan tästä siun kanssas Beep täysin samoilla linjoilla. miunki mielestä tuo tontin kirjotus oli... noh... mitenkähän sen nyt nätisti sanois... jaa eipä sitä taida voida nätisti sanoa näin julkisesti... :xmas:

Mikkonen nyt on... Mikkonen. Ei sitä voi oikein vakavasti edes ottaa. Eilen vasta näin sen tv-väittelyn Tontin kanssa enkä kyllä lämmennyt näille vastapuolen kommenteillekaan. Kovin mustavalkoista touhua.

Kai nyt täydellisen, vielä kouluiässä jatkuvan kotiäitiyden ja mahdollisimman aikaisin pakollisena aloitetun päivähoidon välillä on joku kultainen keskitiekin? :whistle: Niin lapset kuin perheiden tilanteetkin ovat erilaisia ja siksi kammoksuttaa ajatus että kaikken lasten tulisi näistä välittämättä aloittaa päivähoito samassa iässä.

Sitä ruotsalaistutkimusta mihin Tontti viittaa en ole lukenut mutta voisin kuvitella siinä olevan totuuden jyvän, tosin en ihan sillä tavalla mitä Tontti tuossa halusi nähdä. Jotkut asiat ruotsalaislapsissa ja näiden päivähoidossa on kuitenkin erilaisia kuin Suomessa.

Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Minkälainen nainen kutsuu toista naista huonoksi äidiksi vain siksi ettei tämän toisen valinnat ole samanlaisia kuin hänen :/ ?!

niimpä :/ tässäki ketjussa moni. minkähänlaisia aikuisia meidän lapsistamme oikeen kasvaa kun näin moni on tuota mieltä...

Mulla on paljon kaveripiirissä pienten lasten vanhempia ja kasvatustyylejä on yhtä monta...ja vaikka mielessäni joskus pohdinkin, että miks ihmeessä jotkut tekevät kuten tekevät, niin en ikinä menis niitä arvostelemaan.

Jokainen vanhempi kasvattaa lapsensä parhaalla mahdollisella tavalla. piste.

Hui että sä olet vihamielinen, mikä sua rassaa?

Väitäkö tosissaan, että ihan vilpittömästi haluat tietää miten psyykata tsensä työhön kun joutuu viemään lapse päiväkotiin alle 1 v iässä? Anteeksi vain, että epäilen kysymyksesi vilpittömyyttä. Empaattinen ihminen ymmärtää, että niin paljon kuin kiinnostaisikin niin on joitain asioita joita ei ole ihan kaunista mennä kysymään suoraan vaan empaattinen, fiksu ihminen pitää kysymyksensä sisällään. Sillä oikeasti, mitä hyötyä lopulta on sinulle siitä että saat tähän kysymykseesi vastauksen, et ilmeisesti ite joudu itseäsi samoin koskaan psyykkaamaan?

En mä ole vihamielinen, mulla on joistain asioista voimakkaita mielipiteitä. Suakin voin taputtaa olalle, että äläs nyt... :hug: See, not very hostile.

Ja jos nyt haluat tietää, mulla on ystävä, jolla on edessä tuo tilanne ja hän on kovin huolissaan miten tulee pystymään.

Netissä pystyy kysymään ihan mitä vaan ja kysytäänkin, etkö ole huomannut? Kyllä täällä on törmännyt mitä eriskummallisimpiin kysymyksiin, niihin, johin juuri kukaan ei pysty livenä. Että ihan oikeasti, äläs nyt jaksa jauhaa bs:ää tuosta asiasta tämän enempää...

Beep, oletko itse Nina vai mitenkä sinun kommenttisi ovatkin yhtä kärkkäitä, tyyliin "ole sinä hiljaa koska minä olen oikeassa ja sinä väärässä koska minä sanon niin"? :D

me ollaan tästä siun kanssas Beep täysin samoilla linjoilla. miunki mielestä tuo tontin kirjotus oli... noh... mitenkähän sen nyt nätisti sanois... jaa eipä sitä taida voida nätisti sanoa näin julkisesti... :xmas:

Ja kun se on miehen kirjoitus, ei ole nostanut tuon enempää haloota. Jos Tontti olisi nainen, niin .... tiedätte kyllä! :o

Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Joo. Kyllä se NYT kiinnostaa ihan sikana toiset ihmiset ja toisten ihmisten lasten hyvinvointi. Mutta muuten... eipä niin paljon. Tai jos kiinnostaisi, olisi tämä yhteiskunta vähän erilainen.

Niin totta! Välillä ihmettelen sitä, ku ei se missään näy, siis normielämässä, muiden kiinnostus muiden lapsista. Aina juorutaan, kadehditaan ja haukutaan minkä ehditään. JOs jollakin menee huonosti, niin ollaan ekana soittamassa lastensuojeluun, jos joku saa rahaa vanhemmiltaa, niin on se järkyttävää, vaikka se voisi edesauttaa kyseisen perheen äidin kotona olemisen jne jne jne.

Beep, oletko itse Nina vai mitenkä sinun kommenttisi ovatkin yhtä kärkkäitä, tyyliin "ole sinä hiljaa koska minä olen oikeassa ja sinä väärässä koska minä sanon niin"? :D

Hehe, kertoo jotain sinusta. Mä en missään kohdassa ole käyttäytynyt noin.

Mut joo, oli hauska. :D

Eipä miullakaa oo ollu mahollisuutta jäähä kotiin hoitaa lasta... Jouduin menee töihin ennen, ku äippäloma loppu ja mies piti lopun lomasta ja sit kesäloman putkeen. Poika oli 10kk, ku joutu hoitoon. Mut onpa tykänny kovasti ja kysyy et millo hoitoon mummille. Meillä kävi hyvä tuuri, et mummi on pph ja poika pääsi sinne. Nyt poika 2v 4kk ja onnellinen pikku mies. Meillä ei miehen palkka riitä kaikkeen elämiseen. On lähihoitaja ja heillähän on tosi hyvät palkat. Ollaan tosi huonoja vanhempia ja apua toinen lapsi tulossa....

Yhteistyössä