Nina Mikkonen: huono äiti menee töihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Kuuntelin radioo aamulla, ja siellä oli puhetta tästä Mikkosen Ninasta. Sinne soitti joku nainen joka asuu samalla kylällä ku Mikkoset, ja se kerto Mikkosen kulkeneen siellä kylällä rajoittamassa ihmisten tupakointia kun se häiritsee hänen lapsiaan. Onko toinen niistä lapsista jo koulussakin, kun tämä nainen sanoi myös että on kotiopetuksessa se sen Ninan poika?

Ei oo todellista! Onkohan tuolla perheellä ystäviä, lapsilla kavereita. En ainakaan minä uskaltaisi antaa lapseni leikkiä edes noitten lasten kanssa. Tosin nehän saattaa vielä saada vääriä vaikutteita meidän lapsista. Heillä muuten vanhin poika lukee ruokarukouksen ennen ateriaa! Teennäinen perhe!

Olisipa mielenkiintoista nähdä millaiseen väärään Nina T.A. Mikkosen suu vääntyisi, jos Timo päättäisikin lähteä nuoremman naisen matkaan. Yksinhuoltajan arki se on vähän toista kuin hulppeassa ok-talossa elelyä kotiäitiyden idyllissä.

Alkuperäinen kirjoittaja päiväkodeissa ovet auki:
Päiväkodeissa on ovet auki, kuka tahansa hullu voi marssia sisään ja vahingoittaa lapsia, kuten just Belgiassa!

kyllä jotkut pitää kotiovensakin auki! :o Ja jos niiden lapsien kanssa käy ulkona niin sielläkin voi tapahtua vaikka mitä!

Alkuperäinen kirjoittaja Nepsutin:
Kuuntelin radioo aamulla, ja siellä oli puhetta tästä Mikkosen Ninasta. Sinne soitti joku nainen joka asuu samalla kylällä ku Mikkoset, ja se kerto Mikkosen kulkeneen siellä kylällä rajoittamassa ihmisten tupakointia kun se häiritsee hänen lapsiaan. Onko toinen niistä lapsista jo koulussakin, kun tämä nainen sanoi myös että on kotiopetuksessa se sen Ninan poika?

APUA! :o Liika se on liikaa kotihoidossakin!

Näinpä. Että ei se taida kotihoito siihen kouluikään loppua. Mä mietin vaan, että mitä niistä lapsista kasvaa :/

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja päiväkodeissa ovet auki:
Päiväkodeissa on ovet auki, kuka tahansa hullu voi marssia sisään ja vahingoittaa lapsia, kuten just Belgiassa!

Itse olen ollut töissä lukuisissa päiväkodeissa, eikä ainakaan täällä pk-seudulla ole ovet auki. Lukossa ovat ja vanhemmat soittavat ovikelloa päästäkseen hakemaan lapsensa.

Minäkin olen ollut monessa päiväkodissa, ja kaikissa oli ovet auki. Joissakin oli lukossa päiväuniaikaan, jos joku muisti laittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja huhhei:
Ööö... tää nainen on ite rikkonu kolkytvuotisen avioliiton, että sai vanhemman, varakkaan miehen ittelleen, jotta voi olla kotona kersojensa kanssa. Arvostan enemmän kunniallista, työssäkäyvää naista kuin varattuja miehiä pokailevia naisia, jotka haluavat elää miehen siivellä.

siis mikä juttu tää on?

Näinpä. Että ei se taida kotihoito siihen kouluikään loppua. Mä mietin vaan, että mitä niistä lapsista kasvaa :/

Onkohan niillä ollenkaan ikäistään seuraa? Ja jos vielä kotiopetuksessa olevat..

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
enkä halua tätä vittuiluksi kellee, ihan vilpittömästi vaan mietin :snotty:

Kaikilla ei ole kiinnostusta ruveta kituuttaan, eikä tarvi ollakaan. Lapset ei hoitoon kuole.

Peesi. Varmasti olisi voinut jostain pihistää jotta olisi voinut jäädä kotiin -ja olla vaikka vieläkin. Mutta emme halunneet kitkuttaa köyhyysrajalla. Nyt voidaan syödä hyvin, lapsellekin voidaan ostaa kunnon vaatteet, lelut yms. Ja kaikkea kivaa ekstraakin. JOS lapsesta näkisi että hoidossakäynti olisi pahasta, olisimme miettineet uudelleen, mutta kun ei. Lapsi tykkää niin hoitopaikastaan, hoitopaikan kavereista kuin hoitajistaankin. Ehkä hän on sitten tavallista sosiaalisempi lapsi, mutta näenhän minä ettei tuo pahasta ole :D

Todellakin, jos Mikkoska olisi edelleen kampaajan palkalla ja mihensä työtön, niin olisiko hän vahvasti samaa mieltä edelleen? Kulkisiko Mikkoska kirpparikuteissa, lapset rääsyihin puettuna? Jatkaisiko sellaista elämää lasten parhaaksi siihen saakka kun poikansa olisivat 18? Selittäsi esim. 15-vuotiaille pojilleen, että ei, ette saa mopoa vaikka kavereillanne on vaan nauttikaa tästä kun olen kotona odottamassa teitä nuppusia kun palaatte koulusta? Sallikaa minun vahvasti epäillä.

Ettekö te rakasta lapsianne, vai miten pystytte viemään alle 1-vuotiaan hoitoon? Miten pystytte keskittymään työntekoon, eikö muka ole niin järjetön ikävä ja olo että joku toinen hoitaa lastanne, mieti hoitaako nyt varmasti hyvin...tälläkin hetkellä lapsi ikävöi ja tarvitsisi mua...

Mulla ei pää kestäis ajatusta, että joku muu hoitaisi mun vauvaa. Ei niin ole tarkoitettu!

Nina ja T.A. puhuu asiaa monessa asiassa, ja mm. siinä, että naistenlehdet ovat monen pahan alku ja juuri. Niissä nimenomaan esiintyy rikkaita uranaisia, äitejä... jotka luovat mielikuvaa, että heillä on "kaikki". Todellisuushan on monesti ihan muuta, ja heidän lapset saattavat olla hyvinkin onnettomia ja äidittömiä.

Edelleen en voi vaan sietää noita Mikkosia, aivan uskomattomia. Luulisi, että aikuinen ihminen ei julkisesti kehtaisi olla noin lyhytnäköinen ja mustavalkoinen.

Minä jäisin kotiin, jos tukia tulisi triplasti enemmän tai olisi muuten todella varaa. Ja kotiinjäämisen ehtona olisi se, että minulla olisi vakipaikka odottamassa työelämässä ja kotona olemisesta kerrytettäisiin eläkettä. Olen kituuttanut jo monta vuotta vuotta opiskelijana, eikä kiinnostusta siihen juuri enää ole.. Lisäksi valtio on maksanut minulle kalliin koulutuksen, en heitä sitä hukkaan.

On hienoa, että on ihmisiä, jotka hoitavat lapsia kotona, arvostan sitä paljon. En silti usko, että lapsistani tulee yhtään sen onnettomampia, kun ovat päivähoidossa. Mua kanssa kiinnostaa, et miten Mikkonen ehdottaa yh-vanhempien tulevan toimeen ilman työntekoa.. Kaikilla kun ei ole sitä sugar daddya.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
tästä tulee nyt paskaa niskaan, mutta kirjoitan kuitenkin, että olen joskus miettinyt että miten monet sanoo, että "jäisin kotiin, jos ois varaa, mutta ei oo niin pakko mennä töihin.." .

siis eiks esim. lainoihin voi ottaa "helpotuksia" pariksi vuodeksi ( lyhentää pienemmän summan ) tai eikö lainoissa oo otettu huomioon se, että toinen jäis vaikka työttömäksi niin oishan sesilti pärjättävä. kun kyseessähän ois vaan pari-kolme vuotta ( jos siis lähtis sit takas töihin kun muksu 3vee... ) . siis miten ei siis olis varaa jäädä kotiin ? en tajua.

enkä halua tätä vittuiluksi kellee, ihan vilpittömästi vaan mietin :snotty:

Esikoisen mennessä tarhaan, asuimme vuokralla kaksiossa, ja ajoimme Peugeot 306:lla. Silloin törmäsin samanlaiseen lehtikirjoitukseen, ja nauroin miehelle, mitäköhän vuokranantaja tykkäisi, jos soittaisin, että nyt pidän muutaman vuokranmaksuvapaan kuukauden, ja vaihdetaan tuo meidän pikkupösö vaikka Fiat 127:aan

:laugh:

Ai niin, mutta eihän sitä saa tehdä lapsia, jos ei ole rikas :ashamed:

No, nyt tilanne on muuttunut, ja olen lasteni kanssa kotona, varallisuus sen verran kasvanut, että alan tuota kehää kiillottamaan pääni ympäriltä :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikkosten puolella tavallaan:
Ettekö te rakasta lapsianne, vai miten pystytte viemään alle 1-vuotiaan hoitoon? Miten pystytte keskittymään työntekoon, eikö muka ole niin järjetön ikävä ja olo että joku toinen hoitaa lastanne, mieti hoitaako nyt varmasti hyvin...tälläkin hetkellä lapsi ikävöi ja tarvitsisi mua...

Mulla ei pää kestäis ajatusta, että joku muu hoitaisi mun vauvaa. Ei niin ole tarkoitettu!

Nina ja T.A. puhuu asiaa monessa asiassa, ja mm. siinä, että naistenlehdet ovat monen pahan alku ja juuri. Niissä nimenomaan esiintyy rikkaita uranaisia, äitejä... jotka luovat mielikuvaa, että heillä on "kaikki". Todellisuushan on monesti ihan muuta, ja heidän lapset saattavat olla hyvinkin onnettomia ja äidittömiä.

Ja sen takiahan ne lapset sinne hoitoon viedään, koska niitä ei rakasteta? |O

hyvä nina mikkonen! lisää tälläistä.

mielestäni töihin lähtijät ovat luusereita ja huonoja äitejä. Se on yli 90% töihinlähtijöistä tekosyy että pitäisi lähteä. Polla useimmalla vaan ei kestä olla kotona ja oma itsekkyys. Hyvä homma että ihmiset uskaltavat ajatella erillailla ja fiksusti lapsen etujen mukaista ajattelua eikä iitsekeskeistä paska höpötystä siitä että on pakko mennä töihin. nykypäivänä ei tarvi.

kysymysasettelu voisi olla myös että onko pakko hankkia monen sadan neliön talot, velat, autot ennen esikoisen syntymää ja aiheuttaa omat velkakierteensä.

Älkää ampuko erilailla ajattelevia vain sen takia, että olette itsekeskeisiä paskiaisia

Alkuperäinen kirjoittaja Mikkosten puolella tavallaan:

Naisia on erilaisia. Ei se rakkautta lapseen vähennä, vaikka äiti ei paistaiskaan pullia ja riimittelis ja saduttelis päivät pitkät. Marie Curie varmasti rakasti lapsiaan, mutta piti myös työstään. Syöpähoidot kehittyneet valtavasti yms. hänen työnsä takia.

on kotiopetuksessa se sen Ninan poika?

Onkohan niillä ollenkaan ikäistään seuraa? Ja jos vielä kotiopetuksessa olevat..

Rouva vertaa päiväkotia natsimeininkiin, siihen, että lapset kasvatetaan tiettyyn idealismiin. Minusta hänen oma tapansa kyllä vaikuttaa paljon pahemmalta mielipiteiden muokkaamiselta ja muottiin kasvattamiselta kuin poäiväkoti!!!

tää on ihan mahdototonta juttua. eikö tämä ole jo ihan hyvä järjestelmä. kotona saa olla jos kykenee ja jaksaa. mutta hoitoonkin voi viedä jos työelämä kiinnostaa. miksi nykypäivänä on tarve saada kaikki samaan "putkeen". Sanon EI pakkopäiväkodille ja myös EI pakkokotihoidolle. Tämä välimalli on hyvä, jokaiselle vaihtoehtoja omien olosuhteiden mukaan.

Ja tuohon että lapset hoidossa. joku yleisti, mutta ei se aina ole todellista että kaikki lapset raahataan unisena aamulla ja haetaan väsyneinä iltapäivällä viimisinä. osa-aikatöissä/vuorotöissä olevat ei tarvitse (aina) lapsille täyspitkiä hoitopäiviä. ja muutenkin on suomessa annettu mahdollisuuksia työaikajärjestelyihin.

Ja mietin myös tuota Mikkosen lausuntoa että lapset kotihoidossa siihen asti että menevät kouluun. Entä sitten? Lapset kouluun ja äiti töihin? Jos äiti kokopäiväisesti töihin niin siinähän jää lapsille iltapäivät yksinoloa. Miten lapsi joka tottunut äidin palveluihin koko ikänsä osaa yhtäkkiä toimia yksin hiljaisessa kodissa? Eli pitääkö äidin olla kotona siihen asti että lapset muuttavat omilleen? ja senkin jälkeen äiti hoitaa lapselle ruuat ja siivoamiset? Liian aikaisin en kannata itsenäistymistä mutta rajansa kaikella....

Minäkin olisin ilomielin jäänyt hoitamaan kotiin tuota yli 3-vuotiasta. Pystyin olemaan kotona vain 2,5 vuotta. Tosin tuon kotona olon vuoksi vieläkin maksellaan niitä silloin tulleita velkoja kun tässä kaupungissa vain saadaan kotihoidontuki ei kuntalisää. Lisäksi mies maksoi pienestä palkastaan myös elämisen jälkeen kahden lapsen elatusmaksutkin. Minä yritin tienata myymällä huuto.netissä kaikki mahdolliset tavarat ja vaatteet, mitä pystyin. Silti rahat ei riittäneet. Tuon 2,5 vuotta sitkuttiin ja sitten lapsi joutui hoitoon. Tuolloin meni kaikki muutkin tarhaan lähipiiristämme eli kaverit kaikkosivat. Meillä on vieläkin pitkiä vapaita (esim. 3 vko) ja lapsi kärttää joka päivä tarhaan pääsyä kun siellä on kaverit.

Katsoin eilen aamutv:n haastattelun ja järkytyin hieman kummankin väittelijän tavasta ja kyvyistä, todella surkeita, mutta...

Kyllä mä enemmän Mikkosten aatteiden puolella olen. Tässä taas huomaa, kuinka media vääristää tätä koko tapausta.

Tontti oli itse ehdottanut että päivähoito tulisi kaikille pakolliseksi. Tähän ehdotukseen Mikkoset reagoivat, että sehän olisi jo natsimeininkiä. Eikö teistä olisi???????????

Olen myös sitä mieltä, että Suomessa ei saisi kasvaa omaa vauhtiaan, jo neuvoloissa on ne samat ohjeet ihan kaikille. Meidänkään poikaa, jolla on sairaus, ei meidän neuvolan TÄTSY ymmärrä pätkääkään, vaan tuputtaa samoja ohjeita kun muillekin ottamatta yhtään huomioon tiettyjä seikkoja.

Mikkoset vaan hyökkäävät tätä "kasvatetaan kaikki samaan muottiin"-tyyliä kohtaan todella kärkkäästi. Herättävät keskustelua. Sitähän he haluavatkin, joten ovat onnistuneet. Tämä aihe tarvitseekin keskustelua, hyvä The Mikkoset! :D

Ja edelleen mun kantani asiaan on se, että kumpikin tapa on asia, jossa on kolikon kumpikin puoli ja kumpiakin tapoja tarvitaan, koti - ja päivähoitoa. Päivähoidossa on silti paljon parantamisen varaa. Päiväkotiryhmät pienemmiksi ehdottomasti!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1637113

Miten hän uskalsi poistua lastensa luota edes tv-studioon? Onko Ninalle isä vain jokin pakollinen siittäjä; ei kuitenkaan lapsia hoitamaan kykenevä ihminen? Kertonee enemmän Timosta moinen kuin muista isistä.

Huh huh! Ja miltei viiskybänen nainen kyseessä. Eikä ees häpeä.

Tuossahan puhuttiiä äitiyslomasta. Eli kuinka pitkä se äitiysloma nyt on?

Yhteistyössä