Nina Mikkonen: huono äiti menee töihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No on tuossa totuuden jyvänen. Harmi vaan että tuolla tavalla vauhkottuna ja kiihkoiltuna esille tuotuna asia saa enemmän seinät pystyyn kuin ymmärrystä. Olen mä osin samaakin mieltä, kyllä pienen lapsen paras paikka on kotona äidin kanssa ja minusta kenenkään ei pitäisi mennä heti äippäloman jälkeen takaisin töihin. MUTTA Ninan omat lapset on jo isoja (oliko 6- ja 7-vuotiaat). Kyllä ennen kouluikää minusta on jo aika lapsen harjoitella muiden lasten kanssa touhuamista, ryhmässä olemista ja työskentelyä, aikatauluja jne. Mutta onhan tuossa 9 kk ikäisen vauvan ja 7-vuotiaan koululaisen välissä aika monen monta vuotta mietittävänä kuka lapsen hoitaa ja missä vaiheessa työhön palataan. Minusta ei olisi ollut hoitamaan lasta edes 3 vuotta kotona ja koen kyllä olevani huonompi äiti sen vuoksi (palasin töihin kummankin lapsen jälkeen kun lapsi oli n. 1v10kk). MUTTA minusta ei ole myöskään hyvä äiti semmoinen, joka hoitaa lapsensa kotona kouluikään saakka. Ja helppohan se tosiaan ökyrikkaan on huudella... Kaikilla ei oikeasti ole rikasta miestä mahdollistamassa lasten kotihoitoa. Juu, toki on kyse valinnoista, mutta en mä nyt tiedä tekeekö sekään äidistä kamalan hyvää jos uhraa koko elämänsä, elintasonsa jne. vain sen vuoksi että saa hoitaa lapset kotona. Mitä se sitten tekee perheen sisäiselle sovulle jne.

Nämä vaan mun mielipiteenä, maalaisjärjellä ajateltuna ilman sen kummempia tutkimustaustoja tms.

Mie en ymmärrä sitä, että lapsi viedään ihan pienenä päiväkotiin siksi, että "pää hajoaa" kotona ja kaipaa aikuisten seuraa jne... Mutten kyllä ymmärrä sitäkään, että äidin pitäisi jäädä kotiin vaikka lapset ovat koulussa jo. Siinä ei ole mitään vikaa, jos koululaisten äiti HALUAA ja VOI jäädä kotiin, mutten ymmärrä tuota ehdottomuutta.

Hyvähän tuolla on kotiin jäädä, kun mies tuskin on mikään tyhjätasku.

Minä kotiäitinä vielä, lapset ovat 5v 3kk, 3v 2kk ja kaksoset 1v 9kk. Kaksoset mielestäni vielä turhan pieniä päiväkotiin, kotona saavat kaipaamaansa hellyyttä, huomiota ja yksilöllistä hoitoa. Kun ovat isompia, menevät hoitoon ja minä opiskelemaan ja/tai töihin.

mikkonenhan puhuu nimenomaan sen puolesta, että kouluikään asti hoidetaan lapset kotona. Johonkin pisteeseen asti ymmärrän keskustelun, jos puhutaan siitä kolmesta veestä, mihin asti valtiokin tukee kotihoitoa. Mutta kyllä se vaan tekee naisesta TODELLA yksinkertaisen jos alkaa haukkumaan huonoksi äidiksi kaikkia äitejä, jotka ylipäätään menevät töihin.

Oikein jotenkin surettaa, ei voi siinä perheessä olla kaikki hyvin.

:(

Ajattelin eilisen Belgian päiväkotiuutisen sivujuonteena, miten hyvin täällä onkaan asiat kun vastasyntyneitä ei edes oteta päivähoitoon vaan suurimmalla osalla lapsista ensimmäinen vuosi menee kotona ja snekin jälkeen iso osa hoidetaan kotona.

Vaikka olen jonkun vuoden kotona ollut itsekin, niin tästä jutusta puolestaan tuli ekana mieleen, että ei se vuosien kotona oleminen kellekään näytä hyvää tekevän.

"Ideaali tilanne on toki se, että lapsella on äiti kotona, mutta vain harva pystyy pitämään pitkää äitiyslomaa. On pakko mennä töihin. Tekeekö se sitten naisesta huonomman äidin?

- Tekee. Äidin itsekkyyden on annettava periksi."

suora lainaus tuosta iltasanomien jutusta...

jahas, pitäiskös sitte mennä hakemaan nuo palkkarahat tuolta nina mikkosen tililtä? sillä ku tuota rahaa näyttää riittävän jakaa kaikille työssäkäyville äideille kun tuolleen haukkuu :whistle:

kyllä mie voin sanoa että ehottomasti haluaisin jäädä kotiin ku tuo ipana on vielä niin pieni. mutta EI OLE MAHOLLISUUTTA! vai pitäiskö nina mikkosen mielestä yh-äitien lopettaa työt ja jäädä kotiin hoitamaan lapsia, joutua ulosoton ja sossun asiakkaiksi sen vuoksi? oispa kiva puhua tästä asiasta hänen kanssaan nenäkkäin... ja oispa kiva tietää että jos hän jäis ykskaks yh:ksi (ilman timo t.a. mikkosen omaisuutta) niin olisko toinen ääni kellossa?

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Heti kun perhe T.A.Mikkonen rupee maksaan mulle saman summan, mitä töistä saan, niin jään ilomielin kotiin. Lyhytkatseista, fanaattisten ihmisten paasausta, sanon minä. Ovatkohan huomioineet yh-perheitä, tässä paasaamisessaan?

:flower:

tästä tulee nyt paskaa niskaan, mutta kirjoitan kuitenkin, että olen joskus miettinyt että miten monet sanoo, että "jäisin kotiin, jos ois varaa, mutta ei oo niin pakko mennä töihin.." .

siis eiks esim. lainoihin voi ottaa "helpotuksia" pariksi vuodeksi ( lyhentää pienemmän summan ) tai eikö lainoissa oo otettu huomioon se, että toinen jäis vaikka työttömäksi niin oishan sesilti pärjättävä. kun kyseessähän ois vaan pari-kolme vuotta ( jos siis lähtis sit takas töihin kun muksu 3vee... ) . siis miten ei siis olis varaa jäädä kotiin ? en tajua.

enkä halua tätä vittuiluksi kellee, ihan vilpittömästi vaan mietin :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
tästä tulee nyt paskaa niskaan, mutta kirjoitan kuitenkin, että olen joskus miettinyt että miten monet sanoo, että "jäisin kotiin, jos ois varaa, mutta ei oo niin pakko mennä töihin.." .

siis eiks esim. lainoihin voi ottaa "helpotuksia" pariksi vuodeksi ( lyhentää pienemmän summan ) tai eikö lainoissa oo otettu huomioon se, että toinen jäis vaikka työttömäksi niin oishan sesilti pärjättävä. kun kyseessähän ois vaan pari-kolme vuotta ( jos siis lähtis sit takas töihin kun muksu 3vee... ) . siis miten ei siis olis varaa jäädä kotiin ? en tajua.

hei, miulla oli tarkotus jäädäkki kotiin neitin kanssa MUTTA KUN EXÄ PÄÄTTI LÄHTEÄ TOISEN AKAN LUO! oli aivan pakko lähteä töihin tai ei olis kattoa pään päällä.

että aina se elämä ei mene niin mustavalkosia reittejä niinku esim. nina t.a. mikkonen miettii :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Nina Mikkonen on naimisissa sellaisen miehen kanssa, että hänellä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin olla tuota mieltä... :whistle:

juuri näin. isäni sanoi eilen että ei ne nina mikkosen ajatuksia oo vaan timo t.a. mikkosen :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja endie:

Olen ihan samaa mieltä, ne muutama vuosi kun on ihmisen elämässä aika lyhyt aika "kituuttaa" ja lapselle se on kuitenkin paras mahdollinen lahja vanhemmalta antaa omaa aikaansa kehityksen tärkeimmässä vaiheessa. Aina on niitä poikkeustapauksia kun jää yh:ksi tai on työttömyyttä tai muuta yllättävää joka pistää talousasiat ylösalaisin. Kyllä se useimmissa tapauksissa on kuitenkin ihan vaan sitä että ei haluta luopua yhtään siitä elintasosta joka on saavutettu.

Meillä on nyt toinen lapsi tulossa ja ollaan sen vuoksi lykätty omakotitalon ostoa että voin olla lasten kanssa kotona koska isompaa lainaa ei pystyttäis nyt maksamaan. Ollaanko me ainoa pari joka yhtään suunnittelee tulevaa? Ainahan meillekin voi käydä jotain mikä muuttaa suunnitelmia, miehen työttömyys tai ero tai mitä vaan, mutta muuten pärjätään kyllä kun on vähän etukäteen mietitty miten se on mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Heti kun perhe T.A.Mikkonen rupee maksaan mulle saman summan, mitä töistä saan, niin jään ilomielin kotiin. Lyhytkatseista, fanaattisten ihmisten paasausta, sanon minä. Ovatkohan huomioineet yh-perheitä, tässä paasaamisessaan?

Juu, ei heidän tarvi edes yh-perheitä ajatella. Eihän heidän perheensä rikkoudu. JOs rikkoutuisi, niin kiinnostaisi tietää miten rouva elämänsä järjestäisi. Onkohan hän myös järjestänyt itselleen eläketurvan vanhuuden varalle kun Mikkonen vaihtaa hänet nuorempaan. Kotiäitinä olo kun ei sitä eläkettä kerrytä. Mitäs siitä kun lapsethan hoitavat sitten mummon siellä oman hulpean omakotitalonsa lisäsiivessä hautaan asti.

Kuuntelin radioo aamulla, ja siellä oli puhetta tästä Mikkosen Ninasta. Sinne soitti joku nainen joka asuu samalla kylällä ku Mikkoset, ja se kerto Mikkosen kulkeneen siellä kylällä rajoittamassa ihmisten tupakointia kun se häiritsee hänen lapsiaan. Onko toinen niistä lapsista jo koulussakin, kun tämä nainen sanoi myös että on kotiopetuksessa se sen Ninan poika?

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Kuuntelin radioo aamulla, ja siellä oli puhetta tästä Mikkosen Ninasta. Sinne soitti joku nainen joka asuu samalla kylällä ku Mikkoset, ja se kerto Mikkosen kulkeneen siellä kylällä rajoittamassa ihmisten tupakointia kun se häiritsee hänen lapsiaan. Onko toinen niistä lapsista jo koulussakin, kun tämä nainen sanoi myös että on kotiopetuksessa se sen Ninan poika?

APUA! :o Liika se on liikaa kotihoidossakin!

Ööö... tää nainen on ite rikkonu kolkytvuotisen avioliiton, että sai vanhemman, varakkaan miehen ittelleen, jotta voi olla kotona kersojensa kanssa. Arvostan enemmän kunniallista, työssäkäyvää naista kuin varattuja miehiä pokailevia naisia, jotka haluavat elää miehen siivellä.

minusta tuntuu, että Mikkonen on itse vain laiska ihminen, joka ei jaksa töissä olla, hyvähän se silloin on kotona "venyä". mua lähinnä naurattaa nuo sen kommentit, vaikka työssä käyvä huono äiti olenkin ;D

Alkuperäinen kirjoittaja päiväkodeissa ovet auki:
Päiväkodeissa on ovet auki, kuka tahansa hullu voi marssia sisään ja vahingoittaa lapsia, kuten just Belgiassa!

Itse olen ollut töissä lukuisissa päiväkodeissa, eikä ainakaan täällä pk-seudulla ole ovet auki. Lukossa ovat ja vanhemmat soittavat ovikelloa päästäkseen hakemaan lapsensa.

Yhteistyössä